Vozili smo: Peugeot 308 - Vozili smo - Avto Magazin

Vozili smo: Peugeot 308

Prvič pri Peugeotu predstavljajo nov avtomobil s starim imenom. Od oktobra bo na trgu drugi rod 308.

1. 10. 2013

Potem ko so že lani predstavili novi majhen družinski avtomobil 208, letos spomladi pa še njegovo nekoliko povišano in podaljšano različico 2008, je zdaj na vrsti naslednji novi Peugeot – 308. Tokrat so prvič nehali na svojstven način označevati nove avtomobile, saj so ti z vsako generacijo dobili po začetni števki, ki označuje velikost, in sredinski ničli, ki je stalnica, vedno višje števke na koncu, ki so označevale naslednji rod istega izdelka. Novi ljudje, ki so v zadnjih letih prevzeli vodenje te francoske znamke, so se po 'zdravljenju' najrazličnejših delov podjetja lotili še poimenovanja avtomobilov. Zdaj trdijo, da bodo vsi novi modeli, ki pridejo na trg, na koncu imeli osmico. Seveda je preprosto in jasno poimenovanje za vsako znamko pomembno, a je po pomembnosti šele na drugem ali tretjem mestu, če ga opazujemo s strani. Za uspeh so najpomembnejši izdelki. Tako za 208 kot za njegovega bratranca 2008 lahko rečemo, da sta prijetna avtomobila, da so ju kupci povsod dobro sprejeli in da se je vsaj 208 v primerjavi s prejšnjim 207 v marsičem odločno spremenil na bolje.

Takšno popotnico so poskušali pripraviti tudi večjemu 308. Ta je za dva centimetra krajši od predhodnika in celo za pet centimetrov nižji, a z daljšo medosno razdaljo (+ 1,2 cm). Za to je zaslužna tudi nova konstrukcijska osnova. Konstruktorji so pripravili novo skupno platformo za srednje velike avtomobile z oznako EMP2. Ta je po rezultatih dveh dosedanjih novostih, ki jih je koncern PSA predstavil letos (ob 308 še Citroën C4 Picasso), izredno napredna, učinkovita in obetavna za nadaljnje izdelke, ki se bodo pojavili na njej. Pri 308 so tako na primer v primerjavi s predhodnikom prihranili kar 140 kilogramov mase avtomobila. Polovico prihranka v kilogramih so pridobili prav zaradi nove platforme (z lažjim jeklom, uporabo aluminija in umetnih snovi, inovativnimi procesi izdelave in optimirano zasnovo avtomobila). Drugo polovico 'hujšanja' so zagotovili z uporabo lažjih snovi na karoseriji pa tudi pod njo (celo 14 kilogramov, na primer, s spremenjeno konstrukcijo sedežnih okvirov). Kot prvi avtomobil sploh ima Peugeot 308 prtljažna vrata iz termoplastične kompozitne snovi.

Tako je novi 308 najlažji sodoben avtomobil v svojem razredu, kar se seveda pozna tudi pri njegovih voznih lastnostih in pri gospodarnosti z gorivom. A preden napišem kaj več o tem, še o videzu novosti. Prvi oblikovalec znamke Gilles Vidal je dobil nalogo, da njegov oddelek pripravi videz v novi družinski liniji, kakršno sta nakazali že dve dosedanji novosti. Preprostost oblike in izenačenost proporcev jim je kar dobro uspela. Nekakšna mešanica elegance, športnosti in poudarka kakovosti je bilo tisto, kar so z novimi potezami 308 hoteli izraziti oblikovalci. Pri bolje opremljenih različicah (od tretje stopnje) prednji del dopolnjujejo še žarometi z LED-tehniko, sicer pa ima 308 tudi značilne dnevne luči iz svetlečih diod. Enostavnost oblike dopolnjuje tudi poudarjen stebriček C, ki je sicer oblikovan precej po svoje, a rezultat spominja na Golfa. Na splošno je bil za marsikatero odločitev glede zasnove 308 zgled prav vodilni v nižjem srednjem razredu, seveda tudi zaradi svoje vodilne vloge pri kupcih tovrstnih avtomobilov.

Karoserija se pohvali tudi s solidno aerodinamiko (Cx je 0,28), tako da z motorji, ki so jih pri Peugeotu predvideli za začetek prodaje, različice obetajo precej majhno povprečno porabo goriva. Ob treh turbobencinskih in dveh turbodizelskih na začetku prodaje letos oktobra pa se kasneje obeta še nekaj 'šampionskih' dodatkov. Prihodnje leto bo namreč Peugeot ponudil še sodobno tehnologijo BlueHDi, s katero bo opremljen tudi 1,6-litrski turbodizel, ki naj bi imel povprečni izpust CO2 zgolj 82 gramov na kilometer. Dosedanjemu trivaljniku s turbopuhalom (60 kW) pa bodo takrat dodali še dve močnejši različici (z 81 in 96 kW). Vsi ti motorji so bolj namenjeni prihodnosti, ko bo zakonodaja zahtevala ustreznost z novim standardom (EU6).

Precej napredno usmerjeno je pri novem 308 tudi oblikovanje notranjosti. Peugeot pravi, da je zasnova revolucionarna, in ji je dal ime i-Cockpit. Ta je sestavljen iz štirih osnovnih elementov: volanskega obroča majhnih mer, ki je tako kot pri 208 postavljen precej nizko, tako da voznik na merilnik gleda prek njega (in je drugi sestavni del i-Cockpita), visoke sredinske konzole ter velikega, 9,7-palčnega sredinskega zaslona, ki s svojo tehnologijo zaslona na dotik pravzaprav nadomešča vse klasične gumbe na armaturni plošči. Za večje osebe na voznikovem sedežu je prilagajanje sedeža in volanskega obroča, da najdejo najboljši položaj, malo manj zamudno, kot je bilo pri prvem takšnem Peugeotu, 208. So pa sedeži pohvalno udobni in dobro držijo telo, tudi v hitro odpeljanih ovinkih ni pripomb. Morebiti je le na sedežih zadaj treba omeniti precej trši sedežni del, pohvalno pa so zelo priročno nameščeni priključki za otroške sedeže s sistemom Isofix. Prostornost novega 308 je zgledna, tudi na zadnji klopi je prostora za kolena pri večjih potnikih pohvalno veliko. Enako velja za prtljažnik, ki je s 430 litri (po normi VDA) eden večjih v razredu.

Vse novosti se pri 308 čutijo tudi med vožnjo. Ta je zgledno udobna, tudi na manj kakovostnih cestah, presenetljivo dobro pa 308 leži na cesti. Seveda je opremljen z najrazličnejšimi elektronskimi podpornimi sistemi. Za stabilnost skrbi Boschev ESP petega rodu, njegovo delovanje pa je povezano tudi z dodatki. Varnostni paket pri bolje opremljenih različicah ima tri funkcije, ki uporabljajo radarske senzorje, nameščene na prednjem delu Peugeota 308. Prva je prilagodljiv tempomat, ki ob nastavitvi na določeno hitrost pri vožnji za avtomobilom pred njim ohranja hitrost in razdaljo, a deluje le s pomočjo zaviranja motorja, za zmanjševanje hitrosti pa ne uporablja avtomobilskih zavor. Če sistem ugotovi, da se je hitrost vozečega spredaj preveč in prehitro zmanjšala, voznika opozori in preneha delovati. S podobnim opozorilnim sistemom (najprej vidnim v instrumentnem zaslonu, nato z zvočnim) je opremljen tudi opozorilnik pred naletom. Šele ko gre zares in se sistemu zdi nalet neizogiben, pri Peugeotu 308 (pri hitrosti več kot 20 km/h) varovanje pred naletom prevzame samodejno zaviranje avtomobila. Ob tem je pri 308 na voljo tudi sistem opozarjanja, da je v našem mrtvem kotu (levo ali desno) vozilo. V bolje opremljenih različicah so serijske tudi samodejna ročna zavora, kamera za vzvratno vožnjo in seveda ključavnica za vstop in zagon brez ključa. Od prihodnjega poletja Peugeot obljublja še sodobno parkirno pomoč, ki bo obvladovala vzporedno in pravokotno parkiranje. Novost je tudi povezljivost avtomobila. Sistem se pri PSA imenuje Connected Servicies, zvezo bo zagotavljala dodatna SIM-kartica, Peugeot pa je pripravil Connected Apps, ki bodo s specifičnimi informacijskimi pripomočki pomagali lastnikom Peugeotovih avtomobilov.

Pri nas od oktobra

Peugeot 308 bo pri nas na voljo od sredine oktobra. Razen cene za osnovni model Acces 1.2 VTi 82 za 13.390 evrov so znane še nekatere. Acces 1.6 THP 125 bo stal 14.350 evrov, Acces 1.6 HDi 92 pa 14.890 evrov. Za stopnjo bogatejšo opremo (Active) je doplačilo 1.000 evrov.

Besedilo Tomaž Porekar foto tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Simpatičen način, da bi se tudi videz Peugeotovega izdelka približal Golfu.

  • Motorji

    Posodobljena izbira motorjev obeta dovolj moči in primerno gospodarnost z gorivom, kasneje celo rekordno majhno porabo.

  • Notranjost in oprema

    Preprosta, gumbi nadomeščeni z upravljanjem prek sredinskega zaslona, dobra kakovost in primerna prostornost.

  • Cena

    Obetane cene so prepričljive.

Prva ocena

Prepričljiv Peugeotov poskus, da si bodo resnično popravili ugled in povečali prodajo.

Podatki

Model: 1.2 VTI 82

Motor (zasnova): 3-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.199
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 60/82 pri 5.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 118 pri 2.750
Menjalnik, pogon: 5R; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.620
Dolžina x širina x višina (mm): 4.253 x 1.804 x 1.457
Prtljažnik (l): 420/1.309
Masa praznega vozila (kg): 1.075
Največja hitrost: 172
Pospešek (0-100km/h): 13,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,3/4,2/5,0
Izpust CO2(g/km): 114

Model: 1.6 THP 125

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 90/125 pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 200 pri 1.400
Menjalnik, pogon: 6R; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.620
Dolžina x širina x višina (mm): 4.253 x 1.804 x 1.457
Prtljažnik (l): 420/1.309
Masa praznega vozila (kg): 1.165
Največja hitrost: 202
Pospešek (0-100km/h): 8,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,7/4,4/5,6
Izpust CO2(g/km): 129

Model: 1.6 THP 155

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 115/155 pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 240 pri 1.400
Menjalnik, pogon: 6R; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.620
Dolžina x širina x višina (mm): 4.253 x 1.804 x 1.457
Prtljažnik (l): 420/1.309
Masa praznega vozila (kg): 1.165
Največja hitrost: 215
Pospešek (0-100km/h): 8,0
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,7/4,4/5,6
Izpust CO2(g/km): 129

Model: 1.6 HDi 92

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.560
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 68/92 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 230 pri 1.750
Menjalnik, pogon: 5R; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.620
Dolžina x širina x višina (mm): 4.253 x 1.804 x 1.457
Prtljažnik (l): 420/1.309
Masa praznega vozila (kg): 1.090
Največja hitrost: 183
Pospešek (0-100km/h): 11,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,3/3,3/3,6
Izpust CO2(g/km): 93

Model: 1.6 HDi 115

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.560
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 85/115 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 270 pri 1.750
Menjalnik, pogon: 6R; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.620
Dolžina x širina x višina (mm): 4.253 x 1.804 x 1.457
Prtljažnik (l): 420/1.309
Masa praznega vozila (kg): 1.160
Največja hitrost: 196
Pospešek (0-100km/h): 10,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,2/3,3/3,7
Izpust CO2(g/km): 95

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri