Vozili smo: Peugeot 508 - Vozili smo - Avto Magazin

Vozili smo: Peugeot 508

Peugeotova novost višjega srednjega­ razreda, 508, bo v prodajnem ­programu nadomestila kar dva ­dosedanja modela, 407 in 607.

Vozili smo: Peugeot 508 (foto: tovarna) tovarna
14. 2. 2011

508_drugic

Pri značilnem poimenovanju Peugeotovih modelov z ničlami v sredini je že kar nekaj časa manjkal takšen, ki bi za začetno številko uporabljal petico. Zdaj je tu, nadaljuje pa tudi tisto, kar sta pred mnogo leti pomenila modela 504 in 505. Skoraj dvajset let je minilo od ukinitve zadnjega modela, ki je pri svojem trištevilčnem imenu uporabljal številko pet. ­Novost v višjem srednjem razredu zače­n­ja stvari temeljito drugače, z oblikovnim pristopom, ki uveljavlja nove poudarke, z zasnovo, ki se bo laže spopadla s tekmeci, ki so v zadnjih letih temeljito napredovali in ponujajo veliko več.

Vodilo konstruktorjev pri Peugeotu je združeno v treh pojmih: kakovosti, preprostosti in učinkovitosti. To naj bi pripeljalo do novih izraznih možnosti v višjem srednjem raz­redu, kjer kar mrgoli močnih tekmecev.

508 bo na voljo v dveh karoserijskih različicah: kot klasična štirivratna limuzina ali kot kombi, ki so mu nadeli (pri Peu­geotu že tradicionalno) dodatno oznako SW. Oblikovalci so se 508 lotili na nov način, z enostavnostjo oblikovalskih črt in le redkimi poudarki. Na sprednjem delu je poudarjena preprosta ovalna maska, ki jo dopolnjujeta neizrazito oblikovana žarometa. Eleganca bočnih linij se zdi prijetnejša pri SW kot pri limuzini, kjer se zadek konča brez pravih poudarkov, le z lučmi s tremi navpičnimi črtami svetlečih diod.

Novi oblikovalski pristop, ki so ga pri Peugeotu prvi predstavili pred letom dni s študijo SR1, je precejšen korak od dosedanje družinske oblikovalske zasnove. Z obliko sta izraženi kakovost in enostavnost, ni več agresivnosti (ogromnega) levjega žrela, kar je pri prejšnjih Peugeotih okuse zelo razdvajalo. Podobno velja za notranjost, kjer oblika poskuša dati poudarke kakovosti in učinkovitosti.

Številne upravljavske gumbe so zdaj prenesli na večopravilni volanski obroč (vsaj pri bolje opremljenih različicah), pregledne merilnike pa dopolnjuje velik sredinski zaslon. Kabina izžareva prostornost, počutja potnikov pa nič ne omejuje. Tudi zadaj je prostora dovolj, kar velja tudi za prtljažnik. Ta ima pod dnom dodaten prostor (ki je manjši pri 2,2-litrskem turbodizlu, ker so ga nekaj morali porabiti za dva izpušna sistema). Poleg osnovne temno sive umetne snovi dokaj kakovostnega videza so na voljo tudi drugi barvni odtenki. Voznikov prostor se zdi prijeten in dobro odmerjen, voznik bo pogrešal le kak­šen manjši priročen odlagalni prostor na sredinski konzoli.

Tudi v notranjosti je občutek v limuzini drugačen kot v SW, zadnji pridobi zračnost zaradi serijske steklene panoramske strehe, ki se razteza po vsej dolžini kabine. Z njo so konstruktorji kar nekaj pripomogli tudi k zmanjšani teži avtomobila.

Zanjo je sploh pohvalno, da se je v primerjavi z manjšim predhodnikom, 407, zmanjšala. Pri različici SW kar za 45 kg (pri limuzini za 25 kg, če primerjamo podobno opremljene). To je v času stalnega večanja mer avtomobilov še toliko bolj pohvalno (limuzinski 508 je za 10,1 cm daljši od 407, 508 SW pa za 4,8 od 407 SW). Peugeotovim konstruktorjem je najbolj uspelo zmanjšali težo z uporabo novih zelo trdnih jeklenih pločevinastih delov, ki so omogočili tudi večjo trdnost karoserije, pri Peugeotu pa k zmanjšanju teže pripomorejo tudi lahke snovi, na primer magnezijev nosilec armaturne plošče ali prtljažna vrata iz umetne snovi pri SW.

Novi 508 seveda uporablja številne tehnološke rešitve iz koncerna PSA.

Pri tem so najbolj opazni motorji in posledično tudi nova varčevalna tehnološ­ka rešitev e-HDi. Iz drugih modelov tako že poznamo 1,6-litrski bencinski motor (skonstruiran v sodelovanju z BMW), ki je v 508 na voljo kot običajen (kjer bo na vol­jo zgolj z robotiziranim šeststopenjskim menjalnikom) ali s turbopuhalom in 156 'konji'. Na voljo so tudi trije različno veliki štirivaljni turbodizelski motorji, dva od njih tudi že poznamo, 1,6- in dvolitrskega. Nov je najmočnejši 2,2-litrski, ki zmore kar 204 'konje' in ima ogromno ­navora (največji s 450 Nm), vgrajujejo
pa ga v različico z oznako GT.

Sicer so za novega 508 skonstruirali novo prednjo premo z vzmetnima nogama in s prečnima vodiloma (spodaj), ki je, med drugim, tudi precej lažja od tiste iz 407. 508 ima tudi elektromehanski ­volanski podporni sistem, dovolj natančen, da bo zadovoljil običajne potrebe.

To velja tudi za lego na cesti, ki se na suhi in dobro oprijemljivi cestni podlagi (južne Španije) zdi zelo dobra, tudi vodljivost je primerna in zanesljiva. Novi največji Peugeot je tudi glede udobja kar prijetno prevozno sredstvo. Nekoliko več ga bodo deležni tisti, ki se bodo odločili za GT, kjer za izboljšano lego na cesti (za približno 100 kilogramov težje različice) skrbi drugačna prednja prema (s podvojenimi trikotnimi vodili, podobna je v Citroënu C5). Ta ima tudi voznemu slogu prilagodljivo blaženje in vzmetenje, prilagodljiv pa je tudi prestavni program novega samodejnega menjalnika, kjer so največje spremembe predvsem glede večje varčnosti porabljenega goriva.

Poleg te turbodizelske različice, ki je bila res prepričljiva z voznimi zmogljivostmi, so dober vtis na prvem preizkusu naredile še druge tri, bencinska s turbo 156 'konji' (zelo prijetno tekoče tudi v nizkih vrtljajih) in manj zmogljiva 2.0 HDi (s primernim navorom in z zmožnostjo zelo zmerne porabe, povprečje na preizkusu – 4,4 l na 100 km) ter tudi e-HDi, ki pa najbrž nikakor ne bo zadovoljila tistih, ki ne prenesejo dolgih 'premislekov' pri pretikanju prestavnih razmerij robotiziranega 'ročnega' menjalnika.

Francoski snovalci Peugeotove novosti tokrat niso pozabili niti na hitro dopolnjujočo se ponudbo številnih tehnoloških novosti. Tako je že serijski ESP zasnovan tako, da ima številne dodatne rešitve, od zadrževalnika avtomobila na klancih za lažje speljevanje (zavore se sprostijo po približno dveh sekundah) do samodejne parkirne zavore (pri bolje opremljenih različicah). Že osnovna različica ima ročno klimatsko napravo, mogoče pa je dobiti tudi takšno z nastavitvami za štiri ločena področja v kabini.

508 ima lahko tudi ključavnico, kjer za odpiranje in zagon avtomobila ključa ne potrebujemo ključa (ploščice). Možna je tudi izbira različne dodatne opreme osvetlitve: od svetlečih diodnih trakov kot dnevnih luči v žarometih do prilagodljivih žarometov, tako po smeri kot tudi glede samodejnega preklopa med zasenčenim ali 'dolgim' svetlobnim snopom. Za stalno spremljanje osnovnih podatkov o vožnji si lastnik novega 508 lahko omisli tudi prikazo­valnik v voznikovem vidnem polju (head-up display).

Tudi za pasivno varnost je pri 508 dobro poskrbljeno, saj seveda Peugeot želi petzvezdično oceno tudi za svojo novo 'admiralsko ladjo'. Za to bo poskrbelo šest varnostnih blazin in zračnih zaves, na prednjih sedežih pa še aktivna zglavnika, ki sta tudi brezstopenjsko prilagod­ljiva. Poleg tega imajo kupci na desetih največjih Peugeotovih evropskih trgih ­dodatno možnost sistema Peugeot Connect SOS in Peugeot Connect Assistance za komuniciranje s centralo, tudi ob ­nesreči, ko lahko ta hitreje priskrbi pomoč na kraju težav. A tega slovenski kupci ne bodo deležni. Že od leta 2003 pa ta sistem dobro deluje (nameščen že v več kot 400.000 Peugeotih) in je potrebno pomoč posredoval že v več kot 4.000 ­nujnih primerih.

Zanimiva je tudi ponudba številnih dodatkov, od različnih 'boljših' avdiosistemov (osnovni ima tudi že šest zvočnikov), vmesnika bluetooth za povezavo z mobilnim telefonom in prostoročnim telefoniranjem ter pošiljanjem glasbenih programov s telefona na avdionapravo v avtu do naprave wi-fi, ki bo poskrbela, da se bodo z navideznim svetom prek svojih mobilnih naprav lahko povezali vsi potniki v 508.

Peugeot je tudi naznanil, da bo že sredi letošnjega leta dopolnil ponudbo različic z dodatnim motorjem e-HDi, pri katerem bodo še zmanjšali povprečno porabo goriva (na 4,2 l na 100 km pri limuzini in SW) ter izpust CO2 (na 109 g oz. 110 g na km). Agregat bo opremljen tudi z nekaterimi aerodinamičnimi in dodatnimi tehničnimi pomagali, ki bodo poskrbela za še manjše vrednosti izpuhov. Čez leto dni pa bo tudi v 508 na voljo hibridni pogon (HYbrid4) s turbodizelskim motorjem in z električnim motorjem, ki bo kljub moči 200 'konj' v povprečju na kilometer izločil le 99 g CO2.

Različno doplačilo za SW

Peugeot 508 bo pri slovenskih trgovcih na voljo od 3. marca, v obeh karoserijskih različicah naenkrat. Stopnje opreme so za 508 pri Peugeotu po­imenovali drugače kot doslej, osnovna je Access, bolje opremljene pa so Active, Allure in GT. Nekaj kombinacij motornega programa in opreme bo na voljo šele z nekajmesečno zamudo, kar velja tudi za osnovno z motorjem 1.6 VTi Access za ceno 20.500 evrov.

Tako bo v začetku najcenejši 1.6 HDi 112 Access za ceno 20.900, zelo zanimivo ceno pa ima tudi varčni 1.6 e-HDi Access – 21.750 evrov. Doplačilo za karoserijsko različico SW znaša 800 evrov pri stopnji opreme Access, pri drugih 1.300. evrov, samodejni menjalnik pri 1,6-litrskem bencinskem (THP) stane 1.200 evrov več, dvolitrskem motorju HDi pa 2.000 evrov več.

Tomaž Porekar, foto: Tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Pri Peugeotu so zamenjali slog, 508 pa je prvi z novo, preprosto in elegantno obliko. SW prepriča bolj kot limuzina.

  • Motorji

    Precej široka izbira dizelskih in na videz malo manj bogata bencinskih bo zadovoljila skoraj vsakogar.

  • Notranjost in oprema

    Kakovostni materiali in prijeten dizajn notranjosti, malo moti le pomanjkanje odlagalnih prostorov na sredinski konzoli.

  • Cena

    Cenovno se je Peugeot uvrstil še pod najpomembnejšega novega tekmeca, Passata, zaradi česar ima dobre možnosti za soliden uspeh na trgu.

Prva ocena

Pri Peugeotu so se novega predstavnika višjega srednjega razreda lotili z neverjet­no natančnostjo in zvrhano mero zamisli, tako da tudi glede novih tehnologij ne zaostajajo za tekmeci. Prepričajo močnejši in varčnejši motorji, pa tudi udobje in lega na cesti.

Podatki

Model: 1.6 VTi 120

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, bencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 88/120 pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 160 pri 4250
Menjalnik, pogon: RR6, spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.817
Dolžina x širina x višina (mm): 4.792 (4.813)* x 1.853 x 1.456
Prtljažnik (l): 515 (560/1.598)*
Masa praznega vozila (kg): 1.390
Največja hitrost: 203
Pospešek (0-100km/h): 11,5 (11,8)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,2 (6,3)*
Izpust CO2(g/km): 144 (145)*
Opombe:

R6 = ročni, S6 = samodejni, RR – ročni robotiziran menjalnik., *Podatek za različico SW., **Podatek za samodejni/robotiziran mejalnik.

Model: 1.6 THP 156

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 115/156 pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 240 pri 1.400 do 4.000
Menjalnik, pogon: R6/S6, spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.817
Dolžina x širina x višina (mm): 4.792 (4.813)* x 1.853 x 1.456
Prtljažnik (l): 515 (560/1.598)*
Masa praznega vozila (kg): 1.400 (1.410)**
Največja hitrost: 222 (220)**(218 (217)**)*
Pospešek (0-100km/h): 8,6 (9,2)** (8,8 (9,5)**)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,4 (7,1)** (6,5 (7,1)**)*
Izpust CO2(g/km): 149 (164)** (150 (165)**)*
Opombe:

R6 = ročni, S6 = samodejni, RR – ročni robotiziran menjalnik., *Podatek za različico SW., **Podatek za samodejni/robotiziran mejalnik.

Model: 1.6 HDi 112

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.560
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 82/112 pri 3. 600
Največji navor (Nm pri 1/min.): 240 pri 1.500 do 3.000
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.817
Dolžina x širina x višina (mm): 4.792 (4.813)* x 1.853 x 1.456
Prtljažnik (l): 515 (560/1.598)*
Masa praznega vozila (kg): 1.405 (1.425)*
Največja hitrost: 190 (194)*
Pospešek (0-100km/h): 11,3 (11,6)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,7 (4,8)*
Izpust CO2(g/km): 124 (125)*
Opombe:

R6 = ročni, S6 = samodejni, RR – ročni robotiziran menjalnik., *Podatek za različico SW., **Podatek za samodejni/robotiziran mejalnik.

Model: 1.6 e-HDi 112

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.560
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 82/112 pri 3. 600
Največji navor (Nm pri 1/min.): 270 pri 1.750 do 2.000
Menjalnik, pogon: RR6, spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.817
Dolžina x širina x višina (mm): 4.792 (4.813)* x 1.853 x 1.456
Prtljažnik (l): 515 (560/1.598)*
Masa praznega vozila (kg): 1.410 (1.430)*
Največja hitrost: 197 (194)*
Pospešek (0-100km/h): 11,9 (12,3)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,4 (4,5)*
Izpust CO2(g/km): 115 (116)*
Opombe:

R6 = ročni, S6 = samodejni, RR – ročni robotiziran menjalnik., *Podatek za različico SW., **Podatek za samodejni/robotiziran mejalnik.

Model: 2.0 HDi 140

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.997
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 103/140 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 2.000
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.817
Dolžina x širina x višina (mm): 4.792 (4.813)* x 1.853 x 1.456
Prtljažnik (l): 515 (560/1.598)*
Masa praznega vozila (kg): 1.430 (1.500)*
Največja hitrost: 210 (210)*
Pospešek (0-100km/h): 9,8 (10,1)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,8 (5,0)*
Izpust CO2(g/km): 125 (130)*
Opombe:

R6 = ročni, S6 = samodejni, RR – ročni robotiziran menjalnik., *Podatek za različico SW., **Podatek za samodejni/robotiziran mejalnik.

Model: 2.0 HDi 163

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.997
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 120/163 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 340 pri 2.000 do 3.000
Menjalnik, pogon: S6, spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.817
Dolžina x širina x višina (mm): 4.792 (4.813)* x 1.853 x 1.456
Prtljažnik (l): 515 (560/1.598)*
Masa praznega vozila (kg): 1.520 (1.540)*
Največja hitrost: 225 (223)*
Pospešek (0-100km/h): 9,2 (9,5)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,7 (5,7)*
Izpust CO2(g/km): 149 (150)*
Opombe:

R6 = ročni, S6 = samodejni, RR – ročni robotiziran menjalnik., *Podatek za različico SW., **Podatek za samodejni/robotiziran mejalnik.

Model: 2.2 HDi 204 GT

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, ­turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 2.179
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 150/204 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 450 pri 2.000 do 2.750
Menjalnik, pogon: S6, spredaj
Prednja prema: posamični obesi, dvojna prečna vodila, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.817
Dolžina x širina x višina (mm): 4.792 (4.813)* x 1.853 x 1.456
Prtljažnik (l): 499 (544/1.582)*
Masa praznega vozila (kg): 1.540 (1.660)*
Največja hitrost: 234 (232)*
Pospešek (0-100km/h): 8,2 (8,4)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,8 (5,9)*
Izpust CO2(g/km): 150 (154)*
Opombe:

R6 = ročni, S6 = samodejni, RR – ročni robotiziran menjalnik., *Podatek za različico SW., **Podatek za samodejni/robotiziran mejalnik.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri