Vozili smo: Seat Ibiza Cupra

26. 3. 2013
Deli

Nastopaški avtomobili so predvsem za mimoidoče, mogoče sosede. Voznik nima veliko od širokih blatnikov ali izstopajočih izpušnih cevi, za obrekljivce in zijala pa je to hrana. Zato je Ibiza Cupra diskretnež, ki raje razveseljuje potnike, še najraje pa voznika.

Bežni opazovalec le stežka opazi, da gleda najmočnejšo Ibizo. Res je trivratna, trdo na tleh s 17-palčnimi platišči in posebnim zaključkom izpušne cevi, da o izrazitejših odbijačih ne govorimo, toda v prometni gneči jo boste zlahka spregledali. Ni velikih spojlerjev, ni razširjenih blatnikov, ni posebnih kričečih barv, ki so bile zadnje čase krik mode pri športnih avtomobilih. Pravzaprav boste obrekljivim sosedom zaprli usta, saj (če niso ravno strokovnjaki na avtomobilskem področju) Cupre sploh ne bodo prepoznali.

Toda ne naredite napake, da najglasnejšega soseda zapeljete po soseski. Školjkasti sedeži vas objamejo, volanski obroč z diskretno ciljno zastavico in usnjeno prevleko kar pade vozniku v roke in dobro založena sredinska konzola je lahko podaljšana z odstranljivim, skoraj 13-centimetrskim zaslonom. Sistem se imenuje Seat Portable System in omogoča prikaz navigacije, delovanja motorja, pomaga sistemu za prostoročno telefoniranje (z glasovnim upravljanjem), lahko pa ga uporabite tudi kot okvir za sliko svoje drage ali, ker je snemljiva, tudi kot svetilko zunaj avtomobila. Na voljo bo šele kasneje, in še to kot doplačilo. Sosed bo začutil past.

Morda je Seat Ibiza Cupra res diskretna, zato pa nimamo kaj očitati tehniki. Zgolj 1,4-litrski TSI, ki mu pri dihanju pomagajo neposredni vbrizg goriva, mehansko in turbopuhalo, zagotavlja zdravih 132 kilovatov ali bolj domačih 180 'konjev'. S polic skupine Volkswagen so vzeli tudi sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik DSG, ki ga lahko upravljamo samo s konicami prstov tudi prek dveh obvolanskih uhljev. Ker sosednjemu tečnežu ne boste mogli pokazati 228 km/h največje hitrosti, razen če se ne zapeljeta do Münchna, ga boste najbolj prestrašili s pospeškom: od 0 do 100 km/h zdrvi v samo 6,9 sekunde. Ob tem bodo v pomoč izklopljiv sistem proti zdrsavanju koles, neizklopljiv stabilnostni sistem ESP (zato Cupra ne bo prva izbira za tako imenovane dneve na dirkališčih, znane tudi kot track days) in nadgradnja prej omenjenih sistemov, to je elektronska zapora diferenciala XDS. O tej tehnični bližnjici pri Avto magazinu nimamo najboljšega mnenja, saj je pri zares zahtevnem vozniku neuporabna. Soseda bo zalepilo na sedež, menjalnik DSG pa bo hipoma zapel sedem zamolklih in ušesom zelo prijetnih melodij, ko se bo sredinec desne roke sprehodil skozi kratko izračunana prestavna razmerja. Iz vsega naštetega je torej jasno, da Ibiza Cupra ni brutalnež, je pa presneto hiter avtomobil v rokah nekoga, ki zna tekoče odpeljati tistih nekaj ovinkov gorske ceste, ki to še omogočajo. Zavore AP Racing Performance (288 mm spredaj, 230 mm zadaj) so del dodatne opreme, biksenonski žarometi in dnevne luči v LED-tehnologiji ter 15 milimetrov nižje vzmeti in trši blažilniki pa del serijske.

Če soseda še ni zadela kap, potem mu lahko poveste, da jih v Sloveniji nameravajo na leto prodati le pet do deset in da je treba na Cupro čakati dva do tri mesece. Da bo lahko še kaj komentiral, ko pride do sape ...

besedilo Aljoša Mrak, foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja