Vozili smo: Seat Leon Cupra

Seat si je za eno od vodil svojega delovanja postavil tudi tole: vse, kar vemo, lahko čutite. Ko sedete v Leona Cupro in prevozite več kot dva ovinka, je jasno: veliko vedo.

8. 4. 2014

Leona smo spoznali pred letom dni kot španskega brata Volkswagnovega Golfa. Pravzaprav lahko zanj v marsičem rečemo, da je Leon Golf na španski način. Oblikovno nekaj bolj izrazen in z ostrimi potezami prednjega dela in zadka, ki poskušajo vzbuditi navdušenje, z notranjostjo, ki je manj umirjena, a še vedno enako uporabna, pa tudi z različnimi rešitvami, za katere sicer vidimo, da imajo enako izhodišče, a so narejene bolj južnjaško. Takšnim potezam seveda dobro pristajata tudi razvnetost in ognjevitost, pri tem pa je prvi, ki to v obilju izžareva, prav Leon Cupra. Je tudi najzmogljivejši serijski avtomobil znamke. Iz znanega Volkswagnovega dvolitrskega turbobencinskega motorja so pripravili dve prepričljivi različici. Če morebiti komu zares ni dovolj 265 'konj', se lahko polasti močnejšega z 280! Razlike pri primerjavi različic so bolj ali manj malenkostne, občutimo jih lahko zares le na dirkalni stezi, kjer si lahko pomagamo tudi z merjenjem časa. Motorja sta enaka, seveda z različnima elektronskima podpornima programoma. Da bi dosegli primerno povečanje zmogljivosti, so spremenili nekaj malenkosti, sicer gre za enak motor, kot ga (a z drugačnimi podatki o zmogljivostih) najdemo tudi v Golfu GTI ali R. Obe različici Leona Cupre sta po moči ravno v sredini med obema omenjenima. Pri Cupri pri večji obremenitvi motorja oziroma pri vrtenju v višje vrtljaje deluje tudi zvočni spodbujevalnik v izpušnem sistemu, ki se odpre in omogoči bolj poudarjen (globlji) zvok motorja. Za učinkovito pripravo tlaka sesalnega zraka skrbi novo turbopuhalo, ki laže prenese visoke temperature izpušnih plinov, največji tlak pri polnjenju pa znaša 1,1 bara.

Pri spuščanju v podrobnosti s seznama opreme se hitro znajdemo v Volkswagnovem svetu, ki omogoča marsikatero sodobno rešitev, predvsem na področju elektronike in tudi infozabavnosti. Privlačnost Cupre je v tem, kako so Seatovi inženirji vse te možne sistemske sestavne dele združili in jih v Leonu na novo predstavili. Pri tem šteje samo rezultat, ki je zagotovo prepričljiv (oziroma dokazuje, da pri Seatu zares veliko vedo). Pri preučevanju seznama tistega, kar že serijsko dobite v Leonu Cupri, res ne manjka začudenja. Marsikaj tistega, kar je pri Golfu GII na seznamu dodatne (in seveda tudi doplačljive) opreme, je pri Cupri že kar serijsko vgrajeno. Leon pač ponudi več, za zdaj je tudi prvi v svojem razredu, kjer lahko dobite tudi žaromete s svetlečimi diodami (LED). Tako močnemu in zmogljivemu motorju pristaja tudi diferencialna zapora. Sestavlja jo več lamel, ki jih podpira hidravlika, njeno delovanje pa nadzoruje elektronika. V skrajnih razmerah lahko vso moč z motorja pošlje zgolj na eno od pogonskih koles. Ker je njeno delovanje povezano v celoten elektronski nadzorni sistem (ESP), je to učinkovito tudi, ko pospešujemo in bi sicer prišlo do vpliva na občutek vodenja, s čimer ohranja stabilnost avtomobila. V pomoč ji je tudi progresivni volanski sistem, ki omogoča, da je voznikovo vrtenje volanskega obroča prilagojeno različnim razmeram in hitrostim. V Leonu Cupri za dobro lego na cesti in udobnejšo vožnjo skrbi prilagodljiva podpora podvozja (DCC), ki vpliva na učinkovitejše blaženje, hkrati pa omogoča izbiro več različnih načinov delovanja, kar je vse povezano v Cuprin sistem dinamične podpore delovanja vseh podpornih sistemov. Elektronski stabilnostni sistem ima pri Cupri tri različne stopnje podpore. V običajnem delovanju ohranja vse varnostne regulacijske lastnosti. Za bolj dinamično vožnjo (na primer na dirkališču) je mogoče preklopiti na stopnjo, ki onemogoči sistem preprečevanja spodrsavanja koles, celoten program pa deluje tako, da ponuja precej bolj športno vožnjo. Pri Cupri je mogoče ESP tudi povsem izklopiti. S posebnim gumbom na sredinskem delu armaturne plošče pa lahko prilagajamo vozne profile, eden od njih je tudi Cupra Drive Profile, s katerim vse, kar je pri tem avtomobilu mogoče, postavimo v najbolj športno stopnjo.

Z vsem tem je vožnja z Leonom Cupro pravi užitek, lega je prepričljiva, pospeški prav tako. Še bolj prepriča, če se lahko namestite tudi v športne sedeže, ki so tudi edini res vreden dodatek, ki ni na seznamu serijske opreme.

Vse to in še marsikaj daje Leonu Cupri dovolj privlačnosti, da se bodo zanj ogreli tisti, ki iščejo nekaj več – tudi več zmogljivosti. Glede na dokaj privlačne cene (ob upoštevanju bogate serijske opreme) je tako tale Leon Cupra kar zanimiva izbira. K nam bo prva pošiljka Leonov z dodatkom Cupra prišla letos maja.

Prvi vtis
  • Videz

    Čeprav smo se v slabem letu že navadili na novi videz Leona, mu do popolnosti še malenkost manjka.

  • Motorji

    Dvolitrski motor je v primerjavi z do zdaj znanimi v Leonu Cupri novost in je pridobil nekaj moči.

  • Notranjost in oprema

    Če izberete še školjkaste športne sedeže, je že skoraj idealna.

  • Cena

    Veliko moči in dodatkov za zmerno vsoto denarja.

Prva ocena

Nova interpretacija Leona Cupre preseneti z dovršenostjo in primerno ceno.

Podatki

Model: 2.0 TSI 280

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.984
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 206/280 pri 5.700 do 6.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 350 pri 1.750 do 5.600
Menjalnik, pogon: R6 (DS6); spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.596/2.631*
Dolžina x širina x višina (mm): 4.236 x 1.810 x 1,423/4.271 x 1.816 x 1.434*
Prtljažnik (l): 380
Masa praznega vozila (kg): od 1.375
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 5,8 (5,7)/5,9 (5,8)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,6 (6,4)/6,6*
Izpust CO2(g/km): 154 (149)/54*
Opombe:

* Pet vrat

Model: 2.0 TSI 265

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.984
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 195/265 pri 5.350 do 6.600
Največji navor (Nm pri 1/min.): 350 pri 1.750 do 5.600
Menjalnik, pogon: R6 (DS6); spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.596/2.631*
Dolžina x širina x višina (mm): 4.236 x 1.810 x 1,423/4.271 x 1.816 x 1.434*
Prtljažnik (l): 380
Masa praznega vozila (kg): od 1.375
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 5,9 (5,8)/6 (5,9)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,6 (6,4)/6,6*
Izpust CO2(g/km): 154 (149)/54*
Opombe:

* Pet vrat

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri