Vozili smo: Škoda Kamiq

Škoda s Kamiqom zaokrožuje ponudbo križancev, ki se začnejo na črko K in končajo s črko Q. Je najmanjši avto v tej družini, a to ne pomeni, da ni prostoren in uporaben.

Jasno, ker je to glavno vodilo znamke Škoda, sta prostornost in uporabnost glavna aduta malega križanca. S 4,24 metra je najmanjši v Škodini terenski ponudbi, a čeprav si deli družinsko platformo z modeloma Seat Arona in Volkswagen T-Cross, je Kamiq od njiju malenkost večji in prostornejši.

Kljub prvič uporabljeni rešitvi – deljenima sprednjima žarometoma – se novinec lepo vključi v aktualne Škodine oblikovalske smernice. Sicer pa v živo Kamiq ne deluje tako zelo terenski, pa čeprav je odmik od tal za 39 milimetrov večji kot pri Škodi Scali. Vsi stranski stebrički so visoki in pokončni, kar pomeni velike steklene površine in zračno kabino. Ta je, kot rečeno, res razkošno odmerjena. O tem, da bo spredaj prostora v vse smeri dovolj, niti podvomili nismo.

Smo pa debelo pogledali, ko smo dvometrskega košarkarja posedli na zadnjo klop, ki pa je tam z lahkoto našel prostor za svoja kolena in glavo. Zadnja klop, žal, ni vzdolžno pomična, jo je pa možno podreti v razmerju 60: 40. Tako iz sicer za Škodine razmere dokaj povprečnega 400-litrskega prtljažnika dobimo 1.395 litrov prostora za shranjevanje.

Do so imeli pri Škodi prost dostop do aktualnih inovacij v koncernu, priča voznikov delovni prostor. Ta je lahko popolnoma digitaliziran z 10,2-palčnimi merilniki ter sredinskim zaslonom diagonale 9,2 palca. Integrirana eSIM-kartica omogoča LTE-povezavo z internetom, kar posledično prinaša rešitve, kot so optimizacija navigacije, dostop do podatkov o vozilu na daljavo ter morda še najbolj zanimiv pripomoček – osebna asistentka Laura, ki prepozna glasovne ukaze in po svoji moči dostavlja informacije. Da je digitalizacija v Škodi morda šla celo predaleč, pa pričata izginotje klasičnega vrtljivega gumba za jakost radia ter običajno stikalo za nastavljanje jakosti ventilatorja. Sicer pa za lahkotno vožnjo skrbi radarski tempomat, ki v navezi z asistenčnim sistemom ohranjanja vozilo v voznem pasu, v mestu pa se lahko zanesete na zaviranje v sili.

V nasprotju z naborom asistenčnih sistemov pa je precej bolj tradicionalna ponudba pogonske tehnike. Na izbiro so trije preverjeni bencinarji in en dizelski agregat. Razpon moči znaša od 70 do 110 kilovatov, pri čemer je najšibkejšega bencinarja možno dobiti le s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom, preostale pa je možno povezati z DSG-jem. Najmočnejše izvedenke nam ni uspelo voziti, kajti homologacija v tem trenutku še ni urejena, smo se pa lahko prepričali, da je litrski trivaljnik s 115 'konji' optimalna izbira za takšen avto. S takim motorjem in srednjim nivojem opreme bodo pri Škodi za Kamiqa hoteli slabih 18 tisočakov, 1.800 evrov doplačila za DSG pa naj ne bo prioriteta, saj je ročni menjalnik natančen in za vožnjo prijeten. Bolj zahtevni kupci bodo štirikolesni pogon pri Kamiqu zaman iskali, saj ga (vsaj v tem trenutku) v ponudbi ne bo.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja