Škoda Scala - Po lestvi navzgor

Če hočeš doseči več, moraš spremeniti ime. Takšen je Škodin pristop pri pomoči, ki so jo namenili odraščanju Rapida. Dobili smo Scalo.

Škoda Scala - Po lestvi navzgor (foto: Skoda Auto) Skoda Auto
9. 7. 2019

Čeprav bi radi verjeli tržnikom iz Mlada Boleslav, da so si izbrali dobro ime, saj Scala izvira iz latinskega prevoda besede lestev, ima vsaj v Sloveniji še kakšen drugačen pomen… Na Balkanu pa se marsikdo še spomni, da je tudi Zastava nekaj časa svojo stoenko imenovala prav tako. A, ker smo hkrati prepričani, da se bodo pri Škodi za prihodnost Scale močno potrudili, nenavadnost imena ne bo škodila. Je pa res, da se Scala poteguje za podobne kupce kot so bili doslej tisti, ki so izbrali Rapid. Seveda, po novem ne samo za te. Glede na velikost avtomobila bo hkrati napadala tudi druge podobne avtomobile iz koncerna – Golfe in Leone. A pri Škodi so imeli v mislih tudi in predvsem tekmece kot so Ceed, i30, Mégane, 308 ali C4 Cactus, če omenim le nekatere iz zelo bogate ponudbe avtomobilov nižjega srednjega razreda. Bo Škoda z novostjo torej rapidno skočila po lestvici?

Zdaj je tudi jasno, kakšna je Scala. Dolga kot povprečje razreda (malo daljša od Golfa, na primer). Tudi po videzu se lahko prej kosa z neopaznostjo Golfa kot z zunanjostjo, polno dodatnih okraskov kot Civic. Da pa je kdo ne bi zamenjal za kakršno koli drugo znamko (zaradi 'neznačilnega' zaščitnega znaka), pa so ji na zadek namenili črkovni zapis znamke.

Zdi se, da je veliko več pozornosti treba nameniti notranjosti (in 'vsebini') kot zunanjosti oziroma videzu! Češki inženirji so se namreč dobro izkazali in sicer že skorajda v vsem znane sestavne dele iz koncernskih regalov uredili po svoje, uporabno, spretno in srečno. Posebej to velja za tisto, kar Scala nudi glede prostornosti in uporabnosti kabine in prtljažnika. Lično izvedena armaturna plošča se tudi v temnih tonih lepo poda, bolj pa izstopa, če lastnik izbere svetlejše dele oblog. Glede na opremo so na voljo trije različno veliki prosto stoječi sredinski zasloni info zabavnega sistema, od majhnega (6,5-palčnega) pri osnovni različici do kar 9,2-palčnega, ki je na spisku dodatne opreme. Kot dodatna oprema je na voljo tudi 10,25-palčni zaslon z merilniki (virtual cockpit), katerega vsebino lahko prilagajamo svojim željam.

Notranjost je tudi zaradi dokaj dolge medosne razdalje primerno prostorna, podobno velja tudi za velikost prtljažnika, pri Škodi trdijo, da je s 467 litri največji v razredu. Ponuja tudi možnost številnih dodatnih prostorov za drobnarije, saj naj bi prostornino teh odlagališč pri Scali povečali za 26 litrov (v primerjavi z Rapidom).

Scala je zasnovana na platformi koncerna z oznako MQB-A0, ki jo Volkswagnove znamke že uporabljajo za številne modele, omogoča pa, da pri opremi lahko uporabijo elektronske in varnostne dodatke. Scala tako ima že serijsko vgrajene nekatere pomočnike za varnost – ohranjanje smeri voznega pasu, mestno funkcijo zaviranja v sili, prediktivno zaščito pešcev pred trkom. Za doplačilo je na voljo tudi aktivni tempomat, sistem 'Side Asist', ki do razdalje 70 metrov zaznava bližajoča vozila (od zadaj in v mrtvem kotu), žaromete z LED tehniko ter tudi prilagodljive blažilnike (v povezavi s 15 mm spuščeno karoserijo pri 'Sport Chassis Control').

Motorna oprema je običajna. Ko bo maja Scala prišla na slovenski trg, bodo na voljo trije motorji. Osnovni je litrski turbobencinski trivaljnik z izbiro dveh zmogljivosti, 95-'konjski' je povezan s petstopenjskim ročnim (a ta bo na voljo šele od sredine leta), 110-'konjski' je s šeststopenjskim ročnim. Večji turbobencinski štirivaljnik s 150 'konji' bo v začetku na voljo le s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Le 1,6-litrski turbodizelski (s 115 'konji') bo že od začetka prodaje na voljo tako z ročnim kot s samodejnim menjalnikom. Škoda pripravlja tudi motor na CNG, a ga najbrž v Sloveniji ne bo v prodajnem programu.

V Scali je že serijsko tudi priprava za klic v sili (ki je zdaj obvezna pri vseh novih avtih), vgrajena je kartica eSIM (enoletna brezplačna naročnina), ki omogoča tudi povezavo s Škodinim servisom za uporabnike ('Proactive Service'). Škodina glasovna podpora info zabavnega sistema (za doplačilo) omogoča tudi govorno ali celo upravljanje s kretnjami, govori pa šest jezikov. Tudi povezljivost je na sodobni ravni, celo brez žične povezave za pametne telefone, za doplačilo je mogoče imeti tudi napravo za brezžično polnjenje telefonov.

Nekaj znanih dodatkov z oznako 'Simply Clever' je tudi pri Scali že serijskih, več jih je potem na voljo pri izbiri bogatejših opremskih različic ali za doplačilo v paketu.

Vožnja z novo Scalo se izkaže za zelo nezahtevno in prijetno. Posebej ugaja dodatni izbirnik voznih profilov (tudi s prilagodljivimi blažilniki), ki pomaga pri večjem voznem udobju. Zadovoljiva se zdi izolacija motornega hrupa ter tistega izpod koles. Škoda Scala je opremljena z enostavno izvedbo prednjih in zadnjih obes, a se to tudi pri legi na cesti ne zazna. Varno se tudi pri večji hitrosti drži ceste v ovinkih, zadovoljive pa so zmogljivosti vseh treh motorjev.

Glede na opremo in vse, kar ponuja, se zdi najboljši nakup Scala z najmočnejšim bencinskim motorjem in najbogatejšo opremo – za slabih 22 tisoč evrov.

Prvi vtis
  • Videz

    Scala je po videzu zelo odrasel avtomobil.

  • Motorji

    Scalina izbira motorjev je klasična Volkswagnova, novi emisijski predpisi za zdaj omogočajo le nekaj osnovnih kombinacij, a za običajne kupce ni težav.

  • Notranjost in oprema

    Dobra prostornost in uporabnost, sodobna oprema armaturne plošče.

  • Cena

    Zdi se dokaj ugodna, čeprav je v osnovni različici manj, kot bi kupec to pri Škodi pričakoval.

Prva ocena

Scala bo močno posegla v nižji srednji razred, saj ponuja zmes ugodnih priložnosti, če je kupec pripravljen zanjo odšteti več kot le osnovno ceno.

Podatki

Model: 1.6 TDI

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 85/116 pri 3.250–4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500–3.250
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.649
Dolžina x širina x višina (mm): 4.362 x 1.793 x 1.471
Prtljažnik (l): 467
Masa praznega vozila (kg): 1.324
Največja hitrost: 201
Pospešek (0-100km/h): 10,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,2
Izpust CO2(g/km): 108

Model: 1.5 TSI

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.498
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 5.000–6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500–3.500
Menjalnik, pogon: DS7; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.649
Dolžina x širina x višina (mm): 4.362 x 1.793 x 1.471
Prtljažnik (l): 467
Masa praznega vozila (kg): 1.263
Največja hitrost: 219
Pospešek (0-100km/h): 8,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5
Izpust CO2(g/km): 113

Model: 1.0 TSI

Motor (zasnova): 3-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 998
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 85/115 pri 5.000–5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 200 pri 2.000–3.500
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.649
Dolžina x širina x višina (mm): 4.362 x 1.793 x 1.471
Prtljažnik (l): 467
Masa praznega vozila (kg): 1.240
Največja hitrost: 201
Pospešek (0-100km/h): 9,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5
Izpust CO2(g/km): 113

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri