Vozili smo: Subaru Outback 2.0D Lineartronic

30. 10. 2013
Deli

Po le dobrih 50 prevoženih kilometrih je težko stoodstotno trditi, a zdi se, da je Subarujevim strokovnjakom uspelo več kot le dobro delo.

Subaru je avtomobilska znamka, ki nikoli ni bila povsem v ospredju, a tam morda tudi noče biti. S proizvodnjo, ki ni rekordno velika, a tudi ne zanemarljivo majhna, zadovoljuje svoj krog kupcev, saj jih večina, ko se enkrat odločijo za avtomobil znamke Subaru, pri njih tudi ostane. Torej, najprej kupec osvoji Subarujevo obliko (in tehniko), nato avtomobil osvoji kupca.

Tudi modelov Subaru ne ponuja veliko, velja pa, da je vsaj med športnimi avtomobili Impreza WRX Sti zelo cenjena, v razredu SUV pa Forester in Outback. Zadnji je na splošno zastavonoša znamke, bolj kot v razred SUV ga (tudi pri Subaruju) uvršajo v razred nižje, med tako imenovane križance oziroma crossoverje. Za Subarujeve modele se je lani odločilo 707.000 kupcev, od tega skoraj polovica v ZDA (336.000), pol manj na Japonskem (177.700) in približno 43.000 v Evropi. Pri Subaruju pravijo, da so edini japonski proizvajalec, ki se letos lahko pohvali z rastjo prodaje, zato je jasno, da si želijo v prihodnje svoje prodajne rezultate še izboljšati. A kot smo zapisali že na začetku, so majhna znamka in prav takšne so tudi želje – zadovoljila jih bo že za pet odstotkov boljša prodaja v Evropi.

Omenjeni cilj bodo poskušali doseči tudi s pomembno novostjo. Kot prvi proizvajalec na svetu so združili avtomobil z dizelskim motorjem, štirikolesnim pogonom in neskončnostopenjskim samodejnim menjalnikom CVT. Kot pravijo, in pravzaprav jim je treba pritrditi, je njegov edini tekmec zgolj še en avtomobil na svetu, in to je prav pionir v tem segmentu, Audi A6 Allroad. A v istem trenutku dodajo, da so vseeno edini oziroma posebni, saj njihov dizelski motor ni običajen, temveč tako kot bencinski bokserski. Kar pomeni edinstveno kombinacijo v celotnem svetovnem merilu.

Zakaj CVT? Odgovor je dokaj preprost in logičen, čeprav se veliko poznavalcev (in proizvajalcev) izogiba takšni vrsti menjalnika. Glavni prodajni Subarujev trg so ZDA, tam pa ljubijo udobje. Bolj kot hitrost, bolj kot (vsaj včasih je bilo tako) kakšen deciliter več porabljenega goriva. In brezstopenjski menjalnik seveda to zagotavlja. Poleg tega je menjalnik lahek, prav tako je Subarujev lasten izdelek.

Zato lahko mirno zapišemo, da je Subarujevim inženirjem uspelo izjemno delo. Novi Lineartronic (tako se uradno imenuje menjalnik) namreč deluje več kot odlično. Tistega zoprnega in odvečnega oglašanja pri pospeševanju ni, tudi zato, ker je menjalnik povezan z dizelskim motorjem, ki se že v osnovi oglaša drugače. V samodejnem načinu menjalnik zagotavlja zvezno pospeševanje in seveda tudi sekvenčno prestavljanje (program Manual, prestavljanje s prestavno ročico ali z odzivnimi obvolanskimi ušesi). V ročnem načinu (Manual) je vozniku na voljo sedem prestav, seveda navidezno prednastavljenih. A prestavljanje in delovanje menjalnika nikakor ne spominja na do zdaj poznane CVT-je, ampak se tako z delovanjem kot oglašanjem postavlja ob bok dvosklopčnim samodejnim menjalnikom. No, morda ne prekaša najboljših (DSG), a je verjetno pred večino drugih. Pravzaprav je Lineartronic tako dober, da še tako razvajen oziroma izkušen voznik ne bo imel razloga, da bi se ga ognil. Seveda pa skoraj nikoli ni vse popolno! No, kombinacija je že, ne pa tudi njene posledice. Tako v samodejnem načinu kot ročnem je povprečna poraba plinskega olja precej velika. V kombinaciji avtoceste s podeželsko (s sicer številnimi ovinki, ki so kar klicali po bolj dinamični vožnji in sekvenčnem menjalniku) se je poraba sukala okoli osem litrov za 100 prevoženih kilometrov. Za zgolj dvolitrski turbodizelski motor s 150 'konji' je to vsekakor precej nad svetovnim povprečjem. A če smo iskreni, je to tudi edina pomanjkljivost zanimive in posrečene kombinacije avtomobila, motorja, pogona in menjalnika.

Subaru Outback 2.0 D Lineartronic je v slovenske prodajne salone že prispel, sredi meseca bo tudi že na prodaj. Na voljo bo s tremi paketi opreme (Comfort, Trend in Exclusive), pri čemer bo za osnovnega treba odšteti 38.690 evrov, vsak nadaljnji paket pa je dražji za 4.000 evrov. Do konca leta bo zastopnik ponujal približno 700 evrov promocijskega popusta.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja