Sam svoj gospodar

Verjetno se je že vsak vsaj enkrat v življenju zmotil pri izbiri hotela oziroma celo počitniškega kraja. Fotografije so obetale veliko, potem pa se je realnost pokazala za precej drugačno.

Pri tem so v igri različni dejavniki – država, v katero potujemo, število zvezdic izbranega hotela ali navsezadnje priporočilo prijatelja oziroma znanca. A okusi so različni, in kar je všeč nekomu, ni nujno, da bo všeč tudi nam. Potem je najprej veliko slabe volje, morda celo pokvarjene počitnice, na koncu pa zaobljube samemu sebi, da bomo prihodnjič bolj previdni. To pomeni predvsem izbira precej dražjega ali pa preverjenega kraja, ki pa se ga skozi leta slej ko prej naveličamo. Kakšna je potem rešitev? Ena je zagotovo nakup avtodoma. Z njim rešimo veliko neznank, ob sicer precejšnjem začetnem vložku pa se skozi leta investicija hitro povrne – predvsem v smislu dejstva, da vedno vemo, kaj nas čaka. Za marsikoga je to seveda najbolj pomembno. Druga zelo pomembna stvar pa je svoboda, ki jo tako počitnikovanje ponuja. Na dosegu rok je pravzaprav katerikoli kraj. Če je ta bolj oddaljen, sicer potrebujemo več časa, a bolj kot ne je to to. No, na drug konec sveta verjetno z avtodomom ne boste šli, a četudi bi se za tak podvig odločili, zagotovo ne bi bili prvi. Vse je mogoče.

Volkswagen je doslej že ponujal avtodom, ki pa je bil narejen na osnovi Transporterja ali če hočete Multivana. Kompaktne mere sicer godijo tistim, ki so radi bolj mobilni in se na ta račun raje odrečejo prostoru in udobju. Takšnih kupcev oziroma počitnikarjev se je doslej našlo že več kot 160 tisoč, s čimer je California seveda eden najbolje prodajanih avtodomov. Kljub temu so pri Volkswagnu prisluhnili in Californio dvignili na še višjo raven. Nova Grand California – že ime samo pove, da je večja – ponuja vse in še več; predvsem pa združuje spalni del, kuhinjo in v nasprotju s Californio tudi toaletne prostore skupaj s kopalnico.

Grand California je narejena na osnovi Crafterja, posledično je daljša, širša in višja. Na voljo je v dveh različicah: 600 in 680. Prva je krajša, a je na voljo družinski uporabi, saj je lahko opremljena s štirimi posteljami, medtem ko se daljša različica ponaša z 80 centimetri daljšo medosno razdaljo, ki v praksi prinaša občutno več prostora v notranjosti, več predalov, a zgolj eno (sicer večjo) posteljo, zaradi česar je seveda namenjen le dvema potnikoma. Grand California je tako na voljo z dvema medosnima razdaljama, dvema različnima strehama in opcijsko tudi s štirikolesnim pogonom, ki ga za ekstremna potovanja lahko nadgradimo še z zaporo diferenciala. Za pogon skrbi preizkušeni 2-litrski turbodizelski motor z močjo 177 'konjev' (in odličnih 410 njutonmetrov), ki v prid lagodnejšemu potovanju že serijsko sodeluje z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Posledično je vožnja zares vrhunska (seveda med avtodomi), saj se Grand California malodane pelje kot običajen kombi. Jasno je krajša različica bolj okretna, večja pa sicer ni nič manj, a je pri manevriranju treba upoštevati predvsem daljši zadnji previs.

S tem pa seveda ni težav med vožnjo, tako ne po običajnih cestah kot tudi ne na avtocestah. Čeprav so avtodomi večinoma počasni in okorni, to Grand California zagotovo ni, kar smo dodobra izkusili med tridnevnim potepanjem po Gran Canarii. Zavite ceste, vožnja v hrib in tudi avtocestne hitrosti Grand California premaguje kot za šalo, pri čemer se poraba goriva suče okoli odličnih 10 litrov na 100 kilometrov. Seveda je podatek dobrodošel predvsem takrat, ko se s hišico na kolesih podajamo kam dlje.

In še nekaj o notranji ureditvi. Kot že rečeno, manjši je namenjen štirim potnikom, večji dvema. A obe različici ponujata vrtljiva prednja stola, za katerima je klop za dva potnika, med njiju pa lahko postavimo precej veliko mizo. Za sedežno klopjo je popolno opremljena kuhinja – plinski štedilnik z dvema gorilnikoma, pomivalno korito in 70-litrski hladilnik. Pri večji različici je na voljo večja delovna površina in malce več predalov. Največja razlika v primerjavi z običajno Californio je seveda kopalnica. Popolnoma opremljena, s straniščno školjko, poklopnim umivalnikom, ogledalom in prho. Da je vse omenjeno tudi uporabno, ponuja Grand California 110-litrsko posodo za svežo in 90-litrsko za odpadno vodo. Za potrebe kuhinje in ogrevanje vode in zraka skrbita dve 11-kilogramski plinski jeklenki. Vse posode in jeklenke so dostopne od zunaj.

V zadnjem delu pa je seveda postelja. Preizkušeno (tudi v manjši različici) dovolj velika tudi za potnike, visoke več kot 180 cm, pri čemer je v Grand Californii 680 postelja še večja. Dodatno jo obdaja več omar, sicer pa je vse drugo bolj ali manj enako.

Za konec lahko zapišem le dejstvo, da me je Grand California prevzela kot že dolgo noben avto ne. Izjemna izdelava, premišljena ergonomija in odličen motor so aduti, ki avtomobilu zagotavljajo svetlo prihodnost. Če k temu prištejemo še ugodno začetno ceno (65 tisoč evrov), je jasno, da je nova doba odličnih počitnic na dosegu roke.