Vozili smo: Volkswagen Tiguan

4. 8. 2011 | Tomaž Porekar
Deli

Prenovo uspešnice Tiguan je Volkswagen napovedal že v Ženevi. Kmalu bo tudi v prodajnih salonih.

Tiguanov so od začetka izdelave leta 2007 izdelali in prodali skoraj 700.000. Zato se jim seveda takšne uspešnice pri prenovi ni bilo treba lotevati na veliko. Nasprotno: Volkswagnova nova družinska maska, ki je zdaj poudarjeno vodoravna, je skoraj edino na zunanjosti, kar je spremenjeno. Zaradi nje pa je Tiguan tudi precej podoben večjemu Volkswagnovemu terencu, Touaregu, in sicer toliko, da je na novinarski konferenci ob Tiguanovem predstavljanju Volkswagnov govorec oba pomešal, kar se bo na prvi pogled verjet­no primerilo še komu.

Malo zares novega je tudi v notranjosti dokaj prijetne in prostorne kabine. Tudi tu je težko še kaj ergonomsko izboljšati, le po kakovostni plati se zdi novi Tiguan malenkostno više, kot je bil že doslej.

Še največ novosti je pri motorjih in oplemeniteni opremi, ki jo zdaj Volkswagen dodatno ponuja. Če govorimo o motorjih, so tu trije močnejši bencinski, ki so jim vsem za okroglih 10 'konjev' povečali moč, a so ostale druge motorne karakteristike nespremenjene, tudi povprečna normna poraba. Pri turbodizlih je seveda novost dodatna možnost izbire Blue Motion Technology (BMT), torej dodatkov, ki omogočijo še varčnejšo porabo in zmanjšane izpustne vrednosti (za v povprečju 0,3 litra manjša poraba). Pri različicah s prednjim pogonom je mogoče izbrati tudi obe različici 1,4-litrskega motorja TSI v kombinaciji z BMT. Tiguana je, podobno kot tekmece, mogoče dobiti tudi zgolj s prednjim pogonom (pri Volkswagnu postrežejo s podatkom, da tako izbere kar 40 odstotkov vseh kupcev).

Tiguanova novost je tudi sodobnejši samodejni dvosklopčni menjalnik (DSG) s suho sklopko in sedmimi prestavnimi razmerji, ki pa je ni mogoče dobiti le pri najmočnejšem dizlu.

S Tiguanom je zdaj mogoče dobiti tudi številne sisteme za pomoč vozniku. Prilagodljivost podvozja (DCC, s tremi stopnjami), dve vrsti dodatkov pri žarometni tehnologiji, pomoč za ohranjanje voznega pasu, opozorilnik za utrujenost, pomoč pri parkiranju (samodejno parkiranje vzdolžno ali pod pravim kotom) ali poseben parkirni pilot s prikazom na zaslonu ter elektronska diferencialna zapora (XDS) so najpomembnejše novosti, ki smo jih sicer spoznali že pri nekaterih drugih Volkswagnovih modelih. V pomoč je lahko tudi poseben paket pri usnjenih sedežnih prevlekah, kjer je z električnim upravljanjem mogoče prilagajati vzglavnike po višini ali vzdolžno. Seveda je sez­nam opreme za doplačilo še dolg, a če je verjeti novinarskemu tekstu s predstavit­ve, se pri Volkswagnu vendarle dogaja majhna revolucija: serijsko naj bi dobil priključek USB (media-in).

Tiguan je bil že doslej eden redkih terencev, pri katerem je bilo mogoče izbrati prednji del karoserije, ki je bil primernejši za vožnjo po terenu. Pri običajni različici (oznaki Trend&Fun ali Sport&Style) je vstopni kot 18 stopinj, pri terenski (z oznakama Track&Fiels ali Track&Style) pa je ta povečan na 28 stopinj. Že doslej se je za terenski prednji del odločila le manjšina kupcev, a kdor ga potrebuje, ga dobi tudi v različici s prednjim pogonom.

Tiguan bo tudi v slovensko Volkswagnovo prodajno mrežo prišel kmalu, prihodnji mesec. V nasprotju z razmerami drugod pa cena za novost še ni določena. V Nemčiji je že znana, tistega z osnovnim motorjem TSI in dvokolesnim pogonom dobite za 24.175 evrov. Sprememba s prejš­njim, neprenovljenim, je majhna. Tako naj bi bilo tudi pri nas, kjer je osnovni stal 26.482 evrov.

Tomaž Porekar, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja