Vozili smo: Volkswagen Touareg - Vozili smo - Avto Magazin

Vozili smo: Volkswagen Touareg

Tretja generacija Volkswagnovega Touarega je po štirih letih in pol doživela pomladitev. Ta na prvi pogled ni obsežna, toda Touareg je vendarle dovolj pomlajen, da se mu leta ne poznajo več.

16. 11. 2014

Na prvi pogled je spremembe kar težko zaznati, pa čeprav je po drugi strani res, da prenovljeni Touareg takoj daje občutek, da je na njem nekaj novega. Spremenjena sta maska in odbijač, najbolj pa izstopajo biksenonski žarometi, ki so odslej serijski na vseh Touaregih. Nove so tudi zadnje luči in tudi kromirane letvice okoli karoserije pri izvedenki Chrome & Style. Seveda so ponudili še nekaj novih barv, nova so platišča – vse tisto torej, kar pri taki prenovi tudi pričakujemo.

Tudi v notranjosti spremembe niso velike in ni jih veliko, so pa za tiste, ki poznajo prejšnji model, opazne. Stikala so zdaj kompaktnejša (in še vedno aluminijasta), po novem je njihova osvetlitev bela. Dodali in spremenili so nekaj materialov in barv, še najopaznejše pa so spremembe v informacijsko-zabavnem sistemu. Kdor se bo odločil za navigacijo RNS 850, bo lahko uporabljal veliko Googlovih storitev – od satelitske slike za navigacijo (in pogleda Street View) do iskanja zanimivih točk ob poti z Googlovim iskalnikim in spletnih prometnih informacij.

Seveda so prenovili tudi tehniko, predvsem motorje. Okoljevarstvene zahteve so vedno strožje in tako sta oba šestvaljna dizla dobila redukcijski katalizator (SCR) za čim nižje izpuste dušikovih oksidov. Tekočino AdBlue, ki jo ti katalizatorji uporabljajo, je treba doliti približno vsakih 15 tisoč kilometrov. Oba motorja V6 TDI sta trilitrska. Šibkejši ima še vedno 150 kilovatov oziroma 204 'konje', a so njegovo porabo v mešanem cilku zmanjšali s sedmih na 6,6 litra. Močnejši V6 TDI je po novem zmogljivejši za 17 'konj', zdaj jih ima 262, poraba pa se je kljub temu zmanjšala, in sicer s 7,2 na 6,6 litra.

Pri vseh motorjih je serijski osemstopenjski samodejni menjalnik s funkcijo 'jadranja', ki pri šestvaljnih dizlih in hibridu pri odvzetem plinu prekine povezavo med motorjem in menjalnikom ter tako omogoči, da Touareg ne izgublja hitrosti. Sistem Stop-Start je seveda serijski.

Med bolj ekološke različice sodi tudi hibridna, gre pa za kombinacijo trilitrskega šestvaljnega turbobencinskega motorja (TSI) s 333 'konji' in 46-'konjskega' elektromotorja in akumulatorja s kapaciteto 1,7 kilovatne ure. Skupaj je to dovolj za sistemsko moč 380 'konjev', dvokilometrski le električni doseg (pri hitrosti do 50 kilometrov na uro) in 8,2-litrsko normno porabo.

Zadnja pogonska možnost je velik, osemvaljni turbodizel s 340 'konji'. Pri nas bosta v redni prodaji le obe šestvaljni različici, osemvaljni dizel in hibrid pa bodo na vašo željo posebej naročili.

Prenovljenega Touarega si je mogoče omisliti s klasičnim štirikolesnim pogonom 4Motion ali z njegovo različico Terrain Tech. Ta ima Torsnov sredinski diferencial, reduktor in prilagojeni ESP (tega se da popolnoma izključiti) ter gumb, s katerim izbirate med petimi programi delovanja za različne terene, na voljo pa je v kombinaciji z močnejšim dizelskim šestvaljnikom.

Klasično podvozje so udobju na ljubo nekoliko omehčali, Touarega pa si lahko zdaj omislite tudi z zračnim vzmetenjem. Kombinacija prvega in pogona Terrain Tech pomeni za 10 milimetrov povišano podvozje spredaj in 15 zadaj, v kombinaciji z zračnim vzmetenjem, nastavljenim na najvišjo izmed petih stopenj, pa tja do 300 milimetrov odmika trebuha od tal. Prav zračno podvozje je ena največjih prednosti novega Touarega, saj omogoča res udobno vožnjo pri nastavitvi Comfort, pri nastavitvi Normal pa je podobno trdo kot podvozje s klasičnimi vzmetmi.

Seveda ne primanjkuje elektronskih varnostnih dodatkov, novost pa sta samodejno zaviranje po nesreči in nova generacija aktivnega tempomata. Pozabili niso niti na samodejno zaviranje pri mestni hitrosti, na nadzor mrtvih kotov, panoramski pogled okoli vozila in še in še.

Novi Touareg bo pri nas na voljo konec leta. Cene sicer še niso znane, toda uvoznik nam je namignil, da bi morale biti podobne ali le malenkost višje kot pri sedanjem modelu.

Besedilo: Dušan Lukič, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Zaradi poudarjeno vodoravne maske je videti širši in športnejši ter tudi nekoliko nižji.

  • Motorji

    Odlično se (z zračnim vzmetenjem in paketom Terrain Tech) znajde tudi na terenu, na asfaltu pa je z zračnim vzmetenjem odličen tudi za dolge poti.

  • Notranjost in oprema

    Notranjost je oblikovno kljub spremembam očitno generacijo za tistim, kar tekmeci že ponujajo oziroma bodo čez nekaj mesecev. Toda prostora je dovolj in tudi varnostnih dodatkov ne premanjkuje.

  • Cena

    Za 60 tisočakov sicer ne dobite vsega, kar VW zna izdelati, vendar je osnovna oprema vseeno kar bogata, z biksenonskimi žarometi vred.

Prva ocena

Touareg se z blago prenovo sicer ne more povzpeti v vrh zelo konkurenčnega razreda, toda od njega ni daleč, predvsem pa je to avtomobil, ki se odlično znajde na cesti, dobro pa se (lahko) tudi na terenu.

Podatki

Model: V6 TDI SCR BMT 4Motion 150 kW

Motor (zasnova): V6, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 2.967
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 150/204 pri 3.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 450 pri 1.250
Menjalnik, pogon: S8, vsa 4
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.893
Dolžina x širina x višina (mm): 4.801 × 1.940 × 1.709
Prtljažnik (l): 697–1.642
Masa praznega vozila (kg): 2.185
Največja hitrost: 206
Pospešek (0-100km/h): 8,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,6
Izpust CO2(g/km): 173

Model: V6 TDI SCR BMT 4Motion 193 kW

Motor (zasnova): V6, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 2.967
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 193/262 pri 3.800
Največji navor (Nm pri 1/min.): 580 pri 1.750
Menjalnik, pogon: S8, vsa 4
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.893
Dolžina x širina x višina (mm): 4.801 × 1.940 × 1.709
Prtljažnik (l): 697–1.642
Masa praznega vozila (kg): 2.185/2.251*
Največja hitrost: 225/220*
Pospešek (0-100km/h): 7,3/7,6*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,6
Izpust CO2(g/km): 174
Opombe:

* različica z zračnim vzmetenjem Terrain Tech

Model: V8 TDI 4Motion

Motor (zasnova): V8, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 4.134
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 250/340 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 800 pri 1.750
Menjalnik, pogon: S8, vsa 4
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.893
Dolžina x širina x višina (mm): 4.801 × 1.940 × 1.709
Prtljažnik (l): 697–1.642
Masa praznega vozila (kg): 2.297
Največja hitrost: 242
Pospešek (0-100km/h): 5,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 9,1
Izpust CO2(g/km): 242

Model: Hybrid 4Motion

Motor (zasnova): V6, bencinski, kompresor, elektromotor
Gibna prostornina (cm3): 2.995
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): sistemska 279/380
Največji navor (Nm pri 1/min.): sistemski 580
Menjalnik, pogon: S8, vsa 4
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.893
Dolžina x širina x višina (mm): 4.801 × 1.940 × 1.709
Prtljažnik (l): 697–1.642
Masa praznega vozila (kg): 2.315
Največja hitrost: 240
Pospešek (0-100km/h): 6,5
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 8,2
Izpust CO2(g/km): 193

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri