Vozili smo: Volvo V40 Cross Country in V60 PIH

1. 4. 2013
Deli

Čeprav nad Volvom bdijo kitajski lastniki, se na Švedskem ne pritožujejo in nemoteno nadaljujejo delo za uresničitev svojih zastavljenih ciljev. Jasno, varnost je še vedno na prvem mestu.

Bili bi nepravični, če se ob poplavi novih avtomobilov in predvsem številnih avtomobilskih (pod)razredov ne bi spomnili Volva V70, ki je z modelom Cross Country že leta 1997, torej dobri dve leti pred prav tako ali pa še bolj priljubljenim Audijem A6 Allroadom. Recept se je izkazal za dobrega, in čeprav avtomobili niso namenjeni vožnji po neutrjenih poteh, so jih vozniki vzljubili. Zakaj? Morda tudi zato, ker s poudarjenimi zaščitnimi oplatami vozniku daje dodaten občutek varnosti, morda pa tudi zadoščenje, da z avtomobilom ne bo nič narobe, če bomo z njim zapeljali na makadamsko brezpotje.

Ob ustvarjanju Volva V40 Cross Country so imeli švedski strokovnjaki v mislih ponovitev zgodbe V70 Cross Country, z željo, da bi ustvarili avtomobil za tiste, ki si želijo malce pustolovstva v vsakdanjem življenju oziroma vsakdanji vožnji. On tem poudarjajo, da ne smemo mešati modelov XC in Cross Country! Prvi so namenjeni izključno manjšim ali večjim crossoverjem, drugi vnašajo avanturizem v običajne kombije oziroma kombilimuzine.

Volvo V40 Cross Country ima za 40 milimetrov več prostora med dnom avtomobila in cesto, nasajen je na večja kolesa, ki so lahko v najboljšem primeru celo 19-palčna, odbijača sta zajetnejša in v drugi barvi kot karoserija, pod njima pa sta tudi varnostni oplati. Že serijske so tudi strešne letve. Čeprav na avtomobilu ni velikih sprememb in dodelav, se Cross Country dovolj razlikuje od običajnega V40. Podoba je prijetna, ravno prav agresivna in terenska.

Še manj sprememb je zaznamovalo notranjost. Za vodilno barvo so izbrali rjavo, ki jo lahko najdemo na notranjih oblogah, armaturni plošči, sredinski konzoli in seveda sedežih. Tudi usnjene kombinacije so v večini kombinirane z rjavo barvo. Seveda pa pri Volvu poudarjajo kupce, ki si želijo unikatne oziroma po svojih željah narejene avtomobile, zato so na voljo tudi individualne želje glede barve in opreme notranjosti. Za tiste, ki jim je pomemben prtljažni prostor, so vanj vstavili dodatno dno. Z njim lahko prilagajamo prtljažnik, ga odstranimo in izkoristimo vso prostornino, ga postavimo v isto višino kot zložena naslonjala zadnjih sedežev in pridobimo povsem ravno dno ali pa z njim ustvarimo pregrade ter tako onemogočimo nadležne premike prtljage. Prav tako je zložljivo (naprej) naslonjalo prednjega sovoznikovega sedeža, s tem pa omogočen prevoz tudi daljših kosov prtljage. Poskrbljeno je tudi za udobje in ugodje voznika in sopotnikov. Pod naslonom za roke med prednjima sedežema je priročen prostor za odlaganje, na voljo sta vtičnici AUX in USB, kar pomeni, da je radio sposoben predvajati glasbo tudi iz MP3-predvajalnikov ali pametnih telefonov, tudi sicer je v avtomobilu dovolj odlagalnih površin oziroma predalov. Za dodatno dobro počutje skrbi notranja osvetlitev, ki je prilagodljiva v sedmih različnih stopnjah.

Volvo V40 Cross Country po opremljenosti, tudi kar zadeva varnostne in asistenčne sisteme, tako serijske kot doplačilne, ne zaostaja za osnovno različico. Na voljo so denimo City Safety, sistem, ki preprečuje oziroma omili nalete in trke, zdaj celo do hitrosti 50 km/h, prilagodljiv tempomat zna slediti spredaj vozečemu vozilu, se po potrebi zaustaviti in ponovno speljati, sistem za prepoznanje peščev, zaznava prometnih znakov in izpis omejitve na armaturni plošči ter seveda že znani asistenčni sistemi, kot so prepoznavanje avtomobila v mrtvem kotu, nenamerno zapuščanje voznega pasu in še številni drugi.

Prav tako so v modelu Cross Country na voljo skoraj vsi motorji. Najmočnejši turbobencinski T5 je na voljo s štirikolesnim pogonom, pri preostalih je (za zdaj) pogon speljan k prednjemu kolesnemu paru. Ob serijskem šeststopenjskem ročnem menjalniku sta izbirno na voljo tudi samodejni menjalnik Geartronic in dvosklopčni samodejni menjalnik Powershift.

V primerjavi z običajnim Volvom V40 je Cross Country precej bolj čvrsto in kompaktno vozilo. Voznikov položaj je toliko višji, da je občutek še boljši. Sicer so preizkusne vožnje potekale v osrednji Švedski, kjer so ceste povsem zasnežene pa tudi sicer ne marajo (pre)hitre vožnje. Tako smo si več duška dali na manjšem poligonu, ki so ga naredili kar na zamrznjenem jezeru. Da se nismo hoteli posloviti, je jasno, saj se je V40 Cross Country izkazal kot odlična igrača za odrasle. Drsenje skozi ovinke je lahkotno opravilo, pohvaliti pa velja lego avtomobila in protizdrsni sistem DSTC, ki svoje delo odlično opravlja tudi v snegu in ob zmerni vožnji zagotavlja, da avtomobil ne zdrsne iz začrtane oziroma želene smeri.

In kakšna so pričakovanja? Volvo Car Corporation pričakuje, da se bo za V40 Cross Countryja, ki ga že izdelujejo v belgijskem Ghentu, po vsem svetu na leto odločilo vsaj 17.000 kupcev. Teh naj bi bila polovica v Evropi, kar 30 odstotkov pa naj bi bilo kitajskih kupcev. V Sloveniji so številke precej manjše; vsaj 20 V40 in vsaj 15 različic Cross Country.

Volvo V60 PIH

O priključnem hibridu Volvu V60 smo podrobneje že pisali v prejšnji (četrti) številki Avto magazina. Z njim lahko v idealnih razmerah in ob polni bateriji kar 50 kilometrov prevozimo zgolj na elektriko, seveda pa Švedska in predvsem njen mraz pozimi ne pihata na dušo hibridu oziroma njegovim baterijam. Te so za mraz seveda zelo občutljive, a vseeno pri Volvu zagotavljajo, da je pozimi mogoče z njimi prepeljati vsaj dobrih 30 kilometrov brez zagona turbodizelskega motorja. Vse omenjeno očitno cenijo tudi kupci, ki so prvo serijo tisočih vozil v hipu pokupili, druga kvota (4.000–5.000) vozil pa je že tik pred razprodajo. Pri Volvu za zdaj uradnega vstopa na slovenski trg ne načrtujejo, saj bi za to morali zagotoviti ustrezno infrastrukturo, servis in poprodajno dejavnost. To pa ne pomeni, da si slovenski kupci ne morejo zaželeti Volva V60 PIH. Ob plačilu približno 55.000 evrov bo ta brez težav vaš. Če jih seveda prej ne razprodajo!

besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja