Vozili smo: VW Golf Cabriolet

Volkswagnovci se niso pretirano trudili s pojas­njevanjem tržne umeščenosti novega Golfa Cabriolet. To je Golf med kabrioleti, pravijo, in s tem so pravzaprav pojasnili vse.

2. 2. 2012

Ali pa tudi ne. Res je Golf med kabrioleti, a hkrati je tudi kabriolet med Golfi. Je bila prej kura ali jajce? Je to sploh pomembno?

Da je Golf Cabriolet res Golf, ni težko ugotoviti. Nos, recimo, je skoraj popolnoma enak kot pri navadnem Golfu, kar je dovolj, da ga zlahka umestite v Golfovo družino. A vsi drugi zunanji deli so novi. Vetrobransko steklo je bolj nagnjeno, vrata seveda nimajo okvirja okoli stekla, zadek mora imeti prostor za zlaganje strehe.

Ta je, v nasprotju z drugim kabrioletom te znamke (Eosa), platnena. To sicer po eni strani pomeni nekaj slabšo zvočno izolacijo in nekaj več (zimskih in 'pralniških') skrbi, po drugi strani pa se streha zloži na zelo majhen prostor – in zato je prtljažnik (ob sicer majhnem pokrovu in posledično majhni odprtini) lahko še vedno popolnoma uporabno velik – zlaganje strehe pa njegove 250-litrske prostornine prav nič ne zmanjša. Tu je, recimo, Golf v precejšnji prednosti pred Eosom. In streho je mogoče zložiti ali raztegniti pri hitrostih do 30 kilometrov na uro, za to pa je potrebno le 9 (pri zlaganju) oziroma 11 (pri raztegovanju) sekund.

Ker je Golf Cabriolet nastal iz klasičnega Golfa, takšna 'rezanja strehe' pa seveda zmanjšajo togost karoserije, so se Volkswag­novi inženirji seveda posvetili temu proble­mu. Rezultat so štiri ojačitve pod dnom avtomobila, nov čvrstejši okvir vetrobranskega stekla, novi pragovi, vrata ... Vse to je iz Golfa Cabrioleta naredilo enega najbolj togih (na papirju in po občutku med vožnjo) kabrioletov v razredu.

Za varnost poleg toge karoserije skrbijo varnostni drogovi, ki se raztegnejo iz prostora za hrbtoma obeh potnikov zadaj, če se računalnik odloči, da se je Golf Cabriolet znašel v položaju, ki mu bo sledilo prevračanje. Ker gre za dva aluminijasta profila, ki sta ožja, kot so klasični varnostni loki, je med njima ostalo dovolj prostora ne le za luknjo za vrečo za smuči, temveč (ob zloženih naslon­jalih zadnjih sedežev) tudi za prevoz večjih predmetov.

Varnostni paket dopolnjujejo stranske varnostne blazine za prsni koš in glavo, ki so skrite v naslonjalih prednjih sedežev, ter (ob sicer klasičnih prednjih varnostnih blazinah) še kolenska za voznika. In zato novi Golf Cab­riolet ne potrebuje več (za avto zgodovinsko sicer zelo značilnega) fiksnega varnost­nega loka za prednjima sedežema.

Pogonski motorji novega Golfa Cabriolet so seveda zelo podobni tistim, ki so na voljo v 'klasičnem' Golfu. Vrh ponudbe (in izbira, ki bi si jo zaradi kombinacije zmogljivosti, zvoka, ki zasvoji, in še vedno ugodne porabe morali privoščiti) je dvolitrski TSI s 155 kilovati oziroma 211 'konji'. Na voljo je le v kombinaciji s šeststopenjskim dvosklopčnim menjalnikom DSG in grgranje, pokanje, renčanje ali pa le šepet izpod motornega pokrova in iz izpušne cevi je nekaj, v čemer lahko ob spuščeni strehi še toliko bolj uživate.

Dva 1,4-litrska TSI-ja imata moči 122 ali 160 'konjev', oba sta na voljo tudi (za doplačilo) v kombinaciji s sedemstopenjskim DSG, najmanjši, 1,2-litrski TSI (105 'konjev') pa je na voljo le s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Tudi 160- in 122-'konjski' sta za dovolj živahno premikanje Golfa Cabriolet (ta je s svojo tono in pol zaradi ojačitev vendarle za okoli sto kilogramov težji od recimo petvratne različice) povsem dovolj zmogljiva, 105-'konjski' pa naj bo raje izbira v sili. Enako velja za oba dizla, ki sta na vol­jo: ropotanje in dizelski smrad pač ne odtehtata majhne porabe 105-'konjskega' 1.6 TDI-ja in 140-'konjskega' 2.0 TDI-ja.

Od leta 1979, ko je Volkswagen poslal na trg prvega Cabrioleta, so kupci iz salonov odpeljali dobrih 680 tisoč Cabrioletov. Res je sicer, da je zdaj v Volks­wagnovi ponudbi tudi 'trdostrešni' in dražji Eos, a v Wolfsburgu pravijo, da se ciljni skupini ne prekrivata in pričakujejo (po našem mnenju prav nič preveč optimistično), da bo Golf Cabriolet še naprej prodajno uspešen. Na slovenski trg prihaja (šele) avgusta, zato cene še niso znane – a glede na to, da bo v Nemčiji stal od 23.625 evrov, lahko pričakujemo, da se bodo pri nas začele pod 22 tisočaki.

bese­di­lo: Dušan Lukič, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Ni med najlepšimi predstavniki razreda, a tudi pogleda ne bo treba odvračati, še posebno če je prave barve (recimo srebrne ali živo rdeče).

  • Motorji

    Želite varčevati? Brez težav, tudi s tehnologijo Blue Motion. Želite športnosti? Ni težav, izberite 2.0 TSI. Ali pa katero od štirih vmesnih možnosti.

  • Notranjost in oprema

    Tu Golf ostaja Golf, v vsem (večinoma) dobrem in (redko) slabem.

  • Cena

    Glede na to, kaj ponuja, cene niso pretirane, še posebno vstopna (če bo naša ocena držala vodo).

Prva ocena

Če si želite trde strehe, imajo pri VW za vas Eosa. Golf Cabriolet je za ljubitelje mehkih streh. Da ostaja vsakdanje uporaben in nezmotljivo Golf, je pričakovano in dobro. To si kupci kabrioletskega Golfa (glede na izkušnje preteklih generacij) tudi želijo.

Podatki

Model: 1.2 TSI

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1197
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77/105 pri 5000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 175 pri 1500
Menjalnik, pogon: R6, S
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge MacPherson, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2578
Dolžina x širina x višina (mm): 4246 x 1782 x 1423
Prtljažnik (l): 250
Masa praznega vozila (kg): 1346
Največja hitrost: 188
Pospešek (0-100km/h): 11,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,9
Izpust CO2(g/km): 139
Opombe:

R6= ročni, S5= samodejni

Model: 1.4 TSI 122

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbo, neposredni vbrizg
Gibna prostornina (cm3): 1390
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 90/122 pri 5000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 200 pri 1500
Menjalnik, pogon: R6 ali DS7, S
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge MacPherson, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2578
Dolžina x širina x višina (mm): 4246 x 1782 x 1423
Prtljažnik (l): 250
Masa praznega vozila (kg): 1456
Največja hitrost: 197
Pospešek (0-100km/h): 10,5
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,4
Izpust CO2(g/km): 149
Opombe:

R6= ročni, S5= samodejni

Model: 1.4 TSI 160

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbo in kompresor, neposredni vbrizg
Gibna prostornina (cm3): 1390
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 118/160 pri 5800
Največji navor (Nm pri 1/min.): 240 pri 1500
Menjalnik, pogon: R6 ali DS7, S
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge MacPherson, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2578
Dolžina x širina x višina (mm): 4246 x 1782 x 1423
Prtljažnik (l): 250
Masa praznega vozila (kg): 1484
Največja hitrost: 216
Pospešek (0-100km/h): 8,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,4
Izpust CO2(g/km): 150
Opombe:

R6= ročni, S5= samodejni

Model: 2.0 TSI

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbo in kompresor, neposredni vbrizg
Gibna prostornina (cm3): 1984
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 155/210 pri 5300
Največji navor (Nm pri 1/min.): 280 pri 1700
Menjalnik, pogon: DS6, S
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge MacPherson, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2578
Dolžina x širina x višina (mm): 4246 x 1782 x 1423
Prtljažnik (l): 250
Masa praznega vozila (kg): 1548
Največja hitrost: 235
Pospešek (0-100km/h): 7,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,5
Izpust CO2(g/km): 175
Opombe:

R6= ročni, S5= samodejni

Model: 1.6 TDI

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbo-dizel, neposredni vbrizg
Gibna prostornina (cm3): 1598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77/105 pri 4400
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1500
Menjalnik, pogon: R5, S
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge MacPherson, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2578
Dolžina x širina x višina (mm): 4246 x 1782 x 1423
Prtljažnik (l): 250
Masa praznega vozila (kg): 1426
Največja hitrost: 188
Pospešek (0-100km/h): 12,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,4
Izpust CO2(g/km): 117
Opombe:

R6= ročni, S5= samodejni

Model: 2.0 TDI

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbo-dizel, neposredni vbrizg
Gibna prostornina (cm3): 1968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 103/140 pri 4200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1750
Menjalnik, pogon: R6 ali DS6, S
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge MacPherson, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2578
Dolžina x širina x višina (mm): 4246 x 1782 x 1423
Prtljažnik (l): 250
Masa praznega vozila (kg): 1521
Največja hitrost: 207
Pospešek (0-100km/h): 9,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,5
Izpust CO2(g/km): 119
Opombe:

R6= ročni, S5= samodejni

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri