Katere so najvrednejše avtomobilske znamke na svetu?

5. 3. 2018 | Jure Šujica
Deli

Spremembe so se letos zgodile na vrhu seznama, priča pa smo bili tudi velikim skokom.

Britanska organizacija Brand Finance, ustanovljena leta 1996, ki skrbi za ocenjevanje avtomobilskih in gumarskih znamk, je tudi letos pripravila seznam najmočnejših avtomobilskih znamk. Pri tem so ocenjevali tako najmočnejše avtomobilske znamke kakor tudi koncerne, prav tako so pripravili pregled znamk, katerih relativna vrednost je v zadnjem letu dni najbolj zrasla ali padla.

Z absolutnega vidika je kot avtomobilska znamka ob koncu leta 2017 največjo vrednost dosegel Mercedes-Benz. Vrednost znamke je bila namreč ocenjena na 35,63 milijarde evrov, kar je skoraj 6,9 milijarde evrov več kot v letu poprej. S tem je s prvega mesta izrinil Toyoto, katere vrednost se je zmanjšala za 6 odstotkov, s 37,51 milijarde na 35,4 milijarde. Po zaslugi Mercedesove rasti je kljub 6-odstotnemu povečanju vrednosti podjetja na 33,88 milijarde eno mesto na lestvici izgubil tudi BMW, ki je tako padel na tretje mesto. Za njim so se na lestvici znašli Volkswagen, Honda, Nissan, Porsche, Ford, Audi in Chevrolet, ki zaključuje prvo deseterico.

Čeprav je Mercedes-Benz zabeležil občutno rast vrednosti (predvsem na račun rekordne prodaje osebnih vozil, ki je presegla dva milijona vozil v enem letu), pa je bila ta rast v primerjavi z najhitreje rastočimi relativno majhna. Britanski Aston Martin je namreč zabeležil kar 268-odstotno rast vrednosti podjetja, ta pa po novem znaša 2,91 milijarde evrov. Na drugo mesto se je uvrstil največji svetovni proizvajalec električnih avtomobilov BYD (211 odstotkov), tretje mesto pa je s 124-odstotno rastjo zasedel še en kitajski avtomobilski proizvajalec, Haval.

Občuten padec Opla, najmočnejši koncern je Volkswagen

Na drugem koncu lestvice se je letos pojavil Opel, katerega vrednost je padla za 67 odstotkov, dosti bolje pa je ni odnesla niti Oplova sestrska znamka Vauxhall, ki je zabeležila 52-odstotni padec vrednosti podjetja. Izmed evropskih podjetij se je na lestvici podjetij z največjim padcem vrednosti znašla še Škoda, ki je utrpela 25-odstotni padec vrednosti.

Prevlada nemških znamk je opazna tudi na lestvici najmočnejših avtomobilskih koncernov. Glede na to, da ima na lestvici najmočnejših znamk kar tri predstavnike (Volkswagen, Audi in Porsche), se je na prvo mesto omenjene lestvice po pričakovanju uvrstil Volkswagen, katerega vrednost je ocenjena na 61,42 milijarde evrov. Drugo mesto nato s 44,31 milijarde evri zaseda Daimler, tretja pa je z vrednostjo 42,82 milijarde evrov Toyota.