Hitrost 35 km/h in 65-kilometrski doseg - električni Tama pred 70 leti!

7. 7. 2017 | Jure Šujica
Deli

Pisali smo že, da je minuli vikend na Festivalu hitrosti v Goodwoodu svojo 25 letnico obstoja praznovala športna divizija Honde, Type-R. Bolj častitljivo obletnico, sedemdeseto, pa praznuje Nissan in njihov model Tama. Avtomobil leta 1947 ob prihodu na trg nebi bil nič posebnega, če nebi v svojem drobovju skrival električnega pogona, prvega v zgodovini podjetja.

Leta 1945 je bila povojna Japonska v ruševinah, goriva je primanjkovalo, bolj dostopna pa je bila elektrika. Novoustanovljeno podjetje Tokyo Electro Automobile Co., v kateri so bili zaposleni deavci in inženirji iz nekdanje tovarne letal Tachikawa, se je zato odločilo izdelati prvi električni avtomobil. Leta 1947 je luč sveta ugledal Tama, prototip lahkega poltovornjaka z nosilnostjo 500 kg, ki je ime dobil po predelu Tokia, kjer se je nahajala tovarna, istega leta pa je tovarna predstavila še potniško različico vozila s štirimi sedeži.

Skromen avtomobil z zavidljivimi sposobnosti

Končna hitrost obeh avtomobilov je bila skromnih 34 oziroma 35 kilometrov na uro, doseg z enim polnjenjem pa za tisti čas zavidljivih 65 kilometrov. Zaradi svojih kompaktnih dimenzij sta se odlično znašla v mestnih središčih, potniška različica je bila priljubljena izbira taksistov.

Mali avtomobil – v dolžino je meril le 3,2 metra, tehtal pa 1.200 kilogramov – je imel v svoji zasnovi kar nekaj inovativnih rešitev, med katerimi izstopa postavitev akumulatorjev. Na vsaki strani vozila je bil eden, ki se je nahajal pod tlemi kabine, nameščen pa je bil na pladnju s koleščki. Posledično je lahko voznik, ko sta se akumulatorja izpraznila, slednja enostavno 'zapeljal' iz stranice vozila in ju zamenjal s polnim parom. Brez večurnega čakanja pri polnilnicah.

Podjetje je nato predstavilo še bencinsko gnani različici obeh modelov Tame, kasneje pa tudi nekaj drugim modelov avtomobilov, preden je leta 1966 postalo del korporacije Nissan, ki pa je razvoj električnih avtomobilov nadaljevala.

Nissan ostaja korak pred konkurenco

Danes Nissan uspešno nadaljuje zapuščino podjetja Tokyo Electro Automobile Co. kot eno izmed najbolj inovativnih podjetij na področju izdelave električnih vozil. Leta 2010 so tako predstavili prvi popolnoma električni avtomobil, namenjen za masovno proizvodnjo, Nissan Leaf. Avtomobil je imel ob predstavitvi najvišjo hitrost 145 kilometrov na uro in doseg 160 kilometrov z enim polnjenjem, kar naj bi zadoščalo dnevnim potrebam večine voznikov. Kljub precej višji ceni, kot so jo imeli primerljivi dizelsko gnani tekmeci, je nekaj primerkov zavilo tudi na naše ceste.

Minuli vikend je Nissan v Goodwod poleg Tame pripeljal tudi povsem nov prototip z imenom BladeGlider. Gre za zanimivo oblikovan športni dvosed, ki ga po besedah testnega voznika Lucasa Ordóñeza odlikuje visoka krivulja navora in odlična vodljivost na dirkališču.

NIssan BladeGlider

Z BladeGliderjem želi Nissan predstaviti potencial, ki ga imajo električna vozila, zato je bolj malo verjetno, da bo kdaj ugledal serijsko proizvodnjo. Zagotovo pa bo del njegove tehnologije uporabljen v novi generaciji modela Leaf, ki bo svetovno premiero doživel 6. septembra.

Jure Šujica
foto: Nissan Europe

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja