Porsche s tehnologijo 3D-tiskanja do izdelave nadomestnih delov za starodobnike

12. 2. 2018 | Jure Šujica
Deli

Tehnologija bo omogočila posamično izdelavo redkih delov, saj bodo proizvodnji stroški veliko nižji.

Predstavljajte si, da ste ponosen lastnik enega izmed zgolj 292 kadarkoli narejenih superšportnih avtomobilov Porsche 959. Še danes eden izmed najhitrejših avtomobilov na cesti velja za enega izmed klasikov, ki jim cena – če se slučajno kakšen znajde na trgu – vztrajno raste. Neko sobotno popoldne se nato usedete v vaš cenjeni avtomobil, zaženete motor, stisnete sklopko, dodate plin, popuste sklopko in avtomobil se ne premakne. Diagnoza: okvarjen vzvod. Rok dobave pri lokalnem zastopniku: navedenega nadomestnega dela ni mogoče dobiti.

Vzdrževanje starejših avtomobilov, še posebno tistih, ki so na ceste zapeljali v majhnih količinah, je lahko zelo težavno, saj nadomestni deli zanje enostavno ne obstajajo več, tovarnam pa se jih zaradi visokih proizvodnih stroškov in majhnih količin ne splača proizvajati. Tega se dobro zavedajo tudi pri Porscheju, za katerega velja, da je več kot 60 odstotkov kadarkoli narejenih vozil še vedno na cesti. Spoštovanja vredna statistika torej.

Proizvajajo tako plastične kot kovinske dele

Nemško podjetje se je zato odločilo začeti alternativen način proizvodnje nadomestnih delov za klasične avtomobile oziroma rezervne dele, za katere obstaja zelo majhno povpraševanje. Tega so se lotili s procesom 3D-tiskanja. V tem primeru vsak posamezen del iz želenega kosa surovine izrežejo s pomočjo laserja, ne glede na to, ali gre za kovino ali plastiko, izdelani nadomestni deli pa naj bi brez težav nadomestili originalne komponente, saj naj bi se popolnoma prilegali na svoje mesto, hkrati pa naj bi bili tudi vsaj tako dobro ali še bolje narejeni.

Čeprav je ideja odlična, pa bo vseeno treba še nekaj časa počakati, preden bo postala širše uporabna. Porsche ima namreč v katalogu rezervnih delov za klasična vozila trenutno okoli 52.000 nadomestnih delov, trenutno pa s tehnologijo 3D-tiskanja proizvajajo le osem različnih komponent. A zadeva se počasi širi. V testiranju kakovosti in možnosti proizvodnje je trenutno namreč še dodatnih 20 komponent, verjamemo pa, da bo številka vnaprej vztrajno rasla.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"