Razred G praznuje 40. rojstni dan - kako je nastal najbolj znan nemški terenec?

10. 2. 2019 | Jure Šujica
Deli

Zgodba o nastanku enega najbolj znanih terencev, ki je v glavah posameznikov začel nastajati že pred 50 leti.

Klasičnih terenskih avtomobilov je danes ob poplavi terensko manj zmogljivih športnih terencih vse manj. Še nekoliko manj je takih, ki hkrati združujejo terenske zmogljivosti z udobjem. Še posebno dobro pa to (predvsem v zadnjih desetih letih) uspeva Mercedes-Benzu razreda G, ki je na eni strani postal priljubljena izbira nogometašev, filmskih igralcev in glasbenikov, po drugi pa še vedno ostaja zvest svojemu namenu, za katerega je bil pred 40 leti izdelan – premagovanje brezpotij.

Zgodba razreda G, ki je lani doživel temeljito prenovo, pravzaprav kar novo generacijo, pa se je začela še pred februarjem 1979, ko je Mercedes-Benz omenjeno vozilo v francoskem Toulonu prvič predstavil javnosti. Pogovori med Mercedesom in avstrijskim podjetjem Puch-Styer so se namreč začeli že poleti 1969, namen obeh podjetij pa je bil okrepitev v ponudbi terenskih vozil: Mercedes je takrat že proizvajal model Unimog, Puch pa Pinzgauer, ki pa sta bila že precej večja od novinca prihajajočega novinca.

Njegov dom je v Gradcu

Novica o sodelovanju med obema znamkama je prvič postala javna (šele) dve leti pozneje, leta 1972 pa je bil nato sklenjen dogovor o sodelovanju. Stvari so se takrat začele dogajati nekoliko hitreje, a do serijskega avtomobila je bila vseeno še dolga pot. Ne nazadnje je šlo v celoti gledano za popolnoma nov avtomobil, ki ga v nasprotju z večino današnjih avtomobilov niso izdelali na modularni platformi in samonosni karoseriji, ampak so zanj uporabili klasično letveno šasijo.

Kakšen bo končni videz vozila in tehnične podrobnosti, je bilo znotraj Mercedesa znano že leta 1975, javnost pa ga je nato prvič uzrla leta 1979. Od takrat za njegovo proizvodnjo skrbi tovarna Magna-Styer v avstrijskem Gradcu, pri čemer sestavne dele za avtomobil Mercedes-Benz izdeluje in dobavlja iz različnih delov Nemčije.

Do danes je Mercedes izdelal že več kot 300.000 vozil v številnih različicah. Poleg običajne petvratne izvedbe so namreč v Avstriji nastajali še izvedba s tremi vrati, kesonom, vojaška različica, različica z mehko streho in celo razkošna Landaulet ter ekstremni G 500 4x4². Lani predstavljena zadnja generacija pa je dokaz, da so pri Mercedesu zadovoljni s svojim posebnežem, ki bo tako očitno še kar lep čas osvajal mesta in brezpotja.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"