Zakaj pa ne: koliko nas stane, če se na finale EP v Carigrad odpravimo z avtomobilom?

Ob uspehih slovenske košarkarske ekipe se je pojavilo več ponudb letalskih prevozov do turške prestolnice. Je kdo pomislil, da bi šel tja z avtomobilom? Pri deljenju stroškov s prijatelji pot sploh ni draga ...

Zakaj pa ne: koliko nas stane, če se na finale EP v Carigrad odpravimo z avtomobilom? (foto: Matevž Hribar) Matevž Hribar
15. 9. 2017

Zanimanje za finalno tekmo v košarki, ki se bo začela v nedeljo ob 21.30 uri (po turškem času) v Carigradu, je torej ogromno. Za ta dan je namreč namesto običajnih dveh iz Letališča Brnik napovedanih kar enajst poletov, na katerih pa se prosta mesta hitro polnijo, kljub temu, da cena povratne vozovnice in vstopnice za tekmo presega 500 evrov. Ideja, da bi se zato na pot odpravili z avtomobilom ali celo kombijem zato sploh ni tako 'zgrešena'.

Pri izračunu informativnih stroškov smo si pomagali z dvema brezplačnima programoma, Michelin route in Google Maps. Oba programa iz Ljubljane do Istanbula priporočata enako pot, ki je dolga 1.482 kilometrov, poteka pa po avtocesti preko Zagreba, Beograda, Niša, Sofije, Edirne in naprej do Istanbula. Pot naj bi ob upoštevanju trenutnih razmer na cesti trajala 14 ur in 57 minut po podatkih Googla oziroma 15 ur in 37 minut, če upoštevamo izračun po Michelin routeu.

Michelin nam je poleg načrta poti pripravil informativni izračun stroškov. V kolikor bi se na pot odpravili z osebnim avtomobilom, bi vas pot po njihovih izračunih stala 120,55 evrov, izračun pa temelji na predpostavki, da vozite avtomobil, ki ima povprečno porabo 6 litrov na sto kilometrov, cena goriva pa je 1,17 evra na liter. V kolikor bi se torej na pot z enim avtomobilom odpravili štirje potniki, bi bil znesek po osebi zgolj 30 evrov v eno smer.

V kolikor se torej še odločate, ali bi se odpravili na pot, časa nimate več veliko.

Jure Šujica


Osebna izkušnja s turškim prometom

V zadnjih nekaj letih sem bil v Carigradu trikrat, dvakrat s kombijem in enkrat z motociklom. Mesto je pravzaprav bližje, kot se nam zdi - pot je dolga približno toliko, kot če bi šli do Frankfurta in nazaj. Je pa res, da nas najkrajša pot pelje preko štirih meja, kar utegne podaljšati čas potovanja. Medtem, ko Slovensko-Hrvaška, Hrvaško-Srbska in Srbsko-Bolgarska navadno niso problematične, je treba pri vstopu v Turčijo računati na nekoliko daljši postopek. Pomembno je, da bo vozilo na izstopu iz države peljala ista oseba kot pri vstopu (oz. da je vsaj prisotna v vozilu), saj oboje pri vstopu zabeležijo v sistem, do katerega dostopajo vse mejne kontrole (tudi, če bi šli recimo nazaj grede preko Grčije).

Sam promet se bo zdel Ljubljančanu precej kaotičen; Turki vozijo precej agresivno in s pogosto spremljavo hupe. Prav tako je dobro, da pred prihodom v mesto posvetite nekaj časa natančnemu načrtu - tudi, če uporabljate navigacijsko napravo!

Za vožnjo po avtocestah je potrebno kupiti cestninsko kartico oz. nalepko (nekakšna različica nam znanega sistema ABC) - prodajajo jo na bencinskih postojankah, a ne na vseh! Nekaj uporabnih informacij boste našli na amzs.si. Pa ko boste že tam - vzemite si vsaj en dan za raziskovanje mestnega jedra. Veliki bazar je super, a obvezno sprehodite se do spodnjega dela - tam, kjer boste videli kupovati domačine, so začimbe okusnejše in cenejše. Pa srečno!

Matevž Hribar

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri