Zgodbe slavnih filmskih avtomobilov: Kaj se je z njimi dogajalo?

16. 5. 2018 | Jure Šujica
Deli

Nekateri so svojo pot končali v avtomobilskih zbirkah, drugi pa so dočakali nekoliko bolj žalostno usodo.

Vsake toliko časa na filmska platna pride kakšen film, ki nam v spominu ostane zgolj zaradi enega elementa, in pogosto je to avtomobil. Zadnje čase je tega sicer morda nekoliko manj, skozi zgodovino poznamo veliko primerov, ko je neki model avtomobila zaznamoval kar celotno generacijo in postal izredno priljubljen in iskan med avtomobilskimi navdušenci. Včasih se je to zgodilo celo več let ali desetletij po prihodu avtomobila na trg.

Če so torej avtomobilski navdušenci po ogledu filma začeli mrzlično iskati in kupovati avtomobile iz priljubljenih filmov, kot je Ford Mustang iz filma Gone in 60 Seconds, pa je bila (in še vedno je) za tiste prave navdušence edina sprejemljiva možnost imeti dejanski avtomobil, uporabljen v filmu. Ti pa so med snemanjem in po njem doživljali najrazličnejše usode. Preverili smo torej, kje in kako so končali nekateri izmed najbolj znanih filmskih avtomobilov.

Gone in 60 Seconds (2000): Shelby Mustang GT 500 KR

Če smo ga že omenili, se spodobi, da avtomobil in njegovo zgodbo tudi predstavimo. Naj za začetek povemo, da smo se osredotočili na reinkarnacijo filma iz leta 1974, ki je na platna prišla leta 2000. V njej kot glavna zvezda nastopa precej predelan Shelby Mustang Fastback letnik 1967. V filmu se pojavi kot vrhunec akcije kraje 50 prestižnih vozil, po divjem pregonu po mestu San Francisco pa svojo pot žalostno zaključi v stiskalnici na avtomobilskem odpadu.

V filmu je bilo skupaj uporabljenih 11 vozil. A čeprav je bil avtomobil predstavljen kot 438-'konjski' Shelby Mustang, je bila večina avtomobilov opremljenih le s 4,7-litrskim V8, večina izmed njih (kar osem), ki so bili le 'razstavni eksponat' v filmu, pa celo ni imela motorjev – eden izmed takšnih je bil tudi ta na koncu filma. Večina avtomobilov, uporabljenih v filmu, je bila uničenih, preostali pa so svoj prostor našli v garažah avtomobilskih zbirateljev. Eden izmed njih se je tako pred petimi leti pojavil na dražbi dražbene hiše Mecum Auctions, zanj pa je lastnik iztržil okrogel milijon dolarjev.

Back to the Future (1985): Delorean DMC-12

Ustvarjalci kultne znanstvene fantastike so se za film o potovanju v času odločili izbrati zanimiv, a tržno izredno neuspešen avtomobil Delorean DMC-12, ki so ga izdelovali zgolj med letoma 1981 in 1983, izdelanih pa je bilo le slabih 8.600 vozil, nato pa je irsko podjetje v lasti Johna DeLoreana propadlo.

Prav omenjeni film je avtomobil povzdignil med legende. Za potrebe prvega filma je bilo predelanih šest avtomobilov, trije pa so preživeli do današnjih dni. Najbolj slaven avtomobil, uporabljen za glavne kadre v prvem delu filma, je bil po letih propadanja in več kot enoletni obnovi, v sklopu katere je bila ohranjena večina delov, leta 2013 obnovljen in uvrščen v stalno razstavo Petersonovega avtomobilskega muzeja v Los Angelesu.

Italian Job (1969): Austin Cooper S

Še eden izmed bolj uspešnih avtomobilskih filmov, ki je pozneje dobil hollywoodsko reinkarnacijo, prihaja iz Evrope in bo prihodnje leto upihnil že 50 let. Govorimo o Italijanski misiji, filmu, ki je še povečal priljubljenost majhnega avtomobila Austina Mini Cooperja S. Ta je bil ob nastanku filma na cesti že 10 let, v tem času pa se je uveljavil kot izredno dober reli dirkalnik.

Ob koncu filma lahko vidimo, kako glavni akterji tri avtomobile potisnejo iz predelanega avtobusa v prepad nekje v italijanskih Alpah. A to niso bile vse žrtve omenjenega filma. Kar 16 avtomobilov so ustvarjalci filma uporabili med snemanjem, prav vsi pa so bili poškodovani oziroma uničeni do te mere, da so jih pustili v Italiji. Vseeno pa se je trem primerkom leta 2006 nasmehnila sreča, ko se jih je takrat 42-letni Britanec David Morton odločil obnoviti. Pet let je trajal proces obnove, pri katerem mu je pomagal tudi zvezda filma, britanski igralec Michael Caine, preden so naposled leta 2011 zapeljali nazaj na cesto – vključno z enakimi registrskimi oznakami kot v filmu iz leta 1969.

Vanishing Point (1971): Dodge Challenger R/T

Začetek 70. let je bil v ZDA čas športnih avtov, ki sta jim kraljevala Ford Mustang in Chevrolet Camaro. V igro se je zato – a žal nekoliko prepozno – vpletel še Dodge z modelom Challenger, ki pa takrat prevelikega tržnega uspeha ni doživel. Prav omenjeni avtomobil je nastopil v filmu Vanishing Point, zgodbi nekdanjega dirkača, poznanega kot Kowalski, ki stavi, da bo v 15 urah premagal 1952 kilometrov dolgo razdaljo med Denverjem in San Franciscom.

Podvig Kowalskemu ne uspe, le nekaj kilometrov pred ciljem namreč naleti na policijsko zaporo, v katero se zaleti s polno hitrostjo, pri tem pa izgubi življenje. A čeprav so ustvarjalci filma v tej nesreči namesto enega izmed štirih Challegerjev, ki jih je za snemanje posodil Chrysler, uporabili Chevroletovega Camara, nobeden izmed avtomobilov ni preživel do današnjih dni. Vsi so bili namreč med snemanjem močno poškodovani, kar je bil eden izmed razlogov, da se je Chrysler odločil, da jih uniči. Kot zanimivost naj dodamo, da je bilo v reinkarnaciji omenjenega filma leta 1997 uporabljenih pet enakih vozil Dodge Challenger kot v originalu, prav vsi pa so snemanje preživeli.

Babica gre na jug (1991): Mercedes-Benz SL

Vsaj en film, v katerem pomembno vlogo igra avtomobil, pa poznamo tudi v Sloveniji. Govorimo pravzaprav o prvem filmu, izdanem v samostojni Sloveniji, z naslovom Babica gre na jug. Zgodba govori o starejši gospe, ki pobegne iz doma za ostarele in se pridruži mlademu glasbeniku in njegovemu staremu Mercedesovemu kabrioletu.

Čeprav je Mercedes-Benz SL druge generacije v navidezno zelo slabem stanju – sestavljen naj bi bil na odpadu, posledično je bil neregistriran, poleg tega pa je imel težave s prekomerno porabo olja – pa so ustvarjalci v filmu uporabili obnovljen avtomobil, ki so ga za potrebe filma obarvali z akrilnimi barvami, s čimer so poskrbeli za zanemarjeno podobo. Mercedes-Benz je bil tako pozneje povrnjen v prvotno stanje in se menda še danes vozi po slovenskih cestah.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja