Autobest je preveril realnost navedb o dosegu električnih avtomobilov - najdlje gre Tesla, a z najslabšim izkoristkom

Žirija izbora Autobest, katere član je tudi naš urednik, je pripravila prvi pravi preizkus dometa električnih avtomobilov. Rezultati primerjave z dosegom po uradnem standardu WLTP so presenetljivi.

8. 8. 2018

Pod drobnogledom se je znašlo 10 najbolje prodajanih električnih avtomobilov na evropskem trgu, pri katerih avtonomija po tovarniških podatkih znaša več kot 200 kilometrov. »Ta razdalja je daljša od katerekoli poti v službo, s čimer so tovrstni avtomobili vsakodnevno uporabni, kar hkrati pomeni tudi odpravo strahu pred prenizkim dosegom,« je bil jasen Dan Vardie, ustanovitelj in predsednik žirije Autobest. V prihodnosti pa bo meril za ocenjevanje predvidoma še več.

Testiranje je ob sodelovanju s špansko spletno stranjo Coches.net potekalo v španski Barceloni. Vožnja se je začela in končala na tamkajšnjem znamenitem dirkališču Catalunya Circuit, vmes pa se je po naselju, primestnih cestah in na avtocesti nabralo skupno 180 kilometrov, pri čemer so vsa vozila ves čas delovala v normalnem programu, vozniki pa so si vozila izmenjavali, s čimer so izničili faktor različnega sloga vožnje. Ob vrnitvi na dirkališče sta sledila polnjenje, nato pa še en krog po isti poti za večjo natančnost. Na koncu so avtomobili s konstantno hitrostjo 70 kilometrov na uro vozili po stezi, vse dokler ni zmanjkalo elektrike.


Kot omenjeno, je bilo na testu 10 avtomobilov: BMW i3, Hyundai Ioniq Electric, Jaguar I-Pace, Kia Soul EV, Nissan Leaf, Opel Ampera-e, Renault Zoe, Tesla Model X in Model S ter Volkswagen e-Golf. Ob tem je treba poudariti, da so bili vsi avtomobili popolnoma serijski, izjema je bil le Jaguar, saj serijski še ni bil na voljo, zato se je preizkusa udeležil zgodnji predprodukcijski avtomobil, izdelan za potrebe predstavitve avtomobila. Ta je bil opremljen s starejšo programsko opremo in se je tako izkazal slabše, kot bi se serijska prodajna različica.


Gledano absolutno smo največ kilometrov naredili s Teslama, z Modelom X 400,1 in z Modelom S 422,7 kilometra. Da bi lažje upoštevali učinkovitost avtomobilov, smo merili še dva kriterija: razmerje med registriranim dometom po standardu WLTP in dejanskim dometom ter porabo energije.

V prvi kategoriji je tako slavil Kia Soul EV, pri katerem je bil ocenjen doseg po standardu WLTP 185 kilometrov, medtem ko je v realnosti znašal kar 220,3 kilometra oziroma 118 odstotkov ocenjene vrednosti. Sicer so dosega po standardu WLTP presegli štirje avtomobili, poleg Soula še i3, Ioniq in Golf, z 99,3 odstotka pa je bila blizu tudi Ampera-e. Najslabše se je na drugi strani s 65 odstotki izkazal predserijski Jaguar.


Čeprav sta imeli Tesli največji domet, sta imeli hkrati skoraj najslabši izkoristek energije, za njima je zaostal le predserijski Jaguar, najbolj učinkoviti pa so i3, Ioniq in Zoe (dobrih 14 kWh za 100 prevoženih kilometrov).

»Naš cilj je bil preveriti dejansko porabo vozil, kako močno ta odstopa od podatkov WLTP ter kakšen domet lahko uporabniki pričakujejo ob nakupu. Vseeno pa ti podatki veljajo kot referenca in predstavljajo rezultate za razmere v Barceloni. Hkrati v sklopu projekta Ecobest Challange že pripravljamo izboljšave testov, ki jih bomo predstavili prihodnje leto,« pa je ob zaključku dejal Vardie.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri