Avtomobilsko vroče poletje se bo nadaljevalo v jesen

11. 8. 2017
Deli

Že dosedanja letošnja bera avtomobilskih novosti se zdi obilna, a drugo polletje 2017 bo prav tako bogato.

Septembra je na sporedu frankfurtska mednarodna avtomobilska razstava (IAA) in seveda so tudi zaradi tega zelo dejavni nemški izdelovalci. Zdaj so tu zelo resne razmere na svetovnem trgu, ko mora vsak večji in resnejši izdelovalec imeti popolno ponudbo, torej svoje avtomobile ponujati v številnih razredih. To velja tako za množične izdelovalce kot za premijske. Prav pri slednjih je v zadnjih nekaj letih izbruhnil pravi boj na nož. Ko je najprej BMW prehitel Mercedes-Benza in Audija, sta nato udarec vrnila najprej Audi in v zadnjem letu še Mercedes. A iz ozadja sta se z novim zagonom najavila še dva, Volvo s podporo kitajskega lastništva ter Jaguar in Land Rover s podporo indijskega lastništva. Tu so še zadnji novi premiki v svetovni avtomobilski industriji: šef zveze Renault-Nissan s priključenim Mitsubishijem, Carlos Ghosn, je že najavil, da bo prehitel oba vodilna, Toyoto in Volkswagen. PSA pa se je ob dosedanjih znamkah, Citroën, DS in Peugeot, okrepil še z Oplom. Jasno je torej, da se stvari tako na svetovnem kot na evropskem avtomobilskem trgu ves čas spreminjajo.

Koliko in kako te razmere vplivajo na ponudbo pri nas? Tržni boj je sicer kar hud, a ob stalnem spremljanju cen na slovenskem trgu ni mogoče trditi, da bi cene avtomobilov zaradi tega padale. Že res, skorajda vsakdo ponuja nekakšne popuste za svoje avtomobile ali oznanja akcije, a ti kljub vsemu postajajo dražji. Običajno takšna višanja cen spremljajo prav novi modeli ali rodovi, ko ponudniki pridno razlagajo, kaj vse so dodali v novo ponudbo. Običajni kupec ne more videti vsega, sploh ker je ponudba dokaj nepregledna in pestra, zato pa je tako pomembno, da kupci prepoznajo vsaj novo obliko. No, saj je tudi to za marsikaterega manj zahtevnega kupca že dovolj …

Alfa Romeo je za zdaj zaključila svojo mini ofenzivo in kupci lahko izberejo tudi aktualnega Stelvia, ki so ga k nam na trg pripeljali v zadnjih dneh maja. Podobno manj pester preostanek leta čaka Audijeve trgovce, saj je prva prava novost, a za le redke slovenske kupce, Audi A8, v načrtu šele za zadnje dni letošnjega leta. Nekaj več si obetajo pri BMW, kjer so prvi morebitni kupci 'ekskluzivno' pri trgovcih že videli novi X3, ki pa bo uradno na voljo šele od septembra. Le malenkost pozneje bo tu tudi iz 'petice' v 'šestico' preimenovani 6 GT.

Dve novosti z drugega konca vrednostne lestvice križancev in SUV-ov bosta ponudila Citroën (C3 Aircross, katerega predstavitev najdete tudi v tej številki Avto magazina) in Dacia (drugi rod Dusterja, katerega uradno predstavitev pričakujemo v Frankfurtu).

Kar dva nova manjša avtomobila bodo v svoje prodajne salone dobili Fordovi trgovci – najprej bo tu novi rod Fieste, nekaj zatem tudi manjši in cenovno ugodnejši Ka+. Honda se je z začetkom prodaje Civica malce zbudila iz letargije, da bodo imeli zdaj pestrejšo ponudbo, bo poskrbela še najmočnejša različica avtomobila nižjega srednjega razreda s sprednjim pogonom, Civic Type R. Ali bo letos na voljo tudi naslednji rod CR-V (ki ga v ZDA in na Japonskem prodajajo že vse letošnje leto), pa še ni povsem gotovo.

Hyundai je svojo drugo karoserijsko različico i30, Wagon, začel prodajati v dneh, ko izide naša revija. Kono, o kateri si prav tako nekaj več lahko preberete v tej številki Avto magazina, lahko pričakujemo oktobra, morda se bo kaj prej pri nas pojavila tudi priključnohibridna različica Ioniqa. Zdaj se imajo tudi slovenski kupci možnost odpraviti v domači prodajni salon Jaguarjev, in tako lahko pričakujemo, da bo pravkar predstavljena novost, karavanska različica modela XF, proti koncu leta dobavljiva tudi za slovenske kupce. Dvomimo pa, da se bo za jesensko IAA najavljeni manjši SUV z oznako E-Pace (ki ga bodo izdelovali v Gradcu, mogoče pa celo lakirali v Hočah pri Mariboru) že letos pojavil na trgu. Podobno velja za terensko znamko istega koncerna, Land Rover, kjer pričakujemo še v Ženevi najavljeni Range Rover Velar.

Dodatek pri Jeepovi ponudbi, novi rod modela Compass, bodo lahko ljubitelji te ameriške znamke pri nas dobili od oktobra. Malo prej bo na voljo tudi največ, kar lahko ponudi Mercedes-Benz, torej razred S.

Mitsubishijeva novost Eclipse Cross bo na voljo od decembra, še dva prenovljena terenca iz ponudbe Nissana, torej Qashqai in X-Trail, se obetata za isti čas. Precej široko se bo oplemenitila Oplova jesenska ponudba, podobno bogat pa je spisek dodatnih novosti v poletni in jesenski Renaultovi ponudbi. Za konec poletja dvoje pomembnih dopolnil v svoj program najavlja tudi Peugeot, novi 5008 je seveda v najnovejšem modnem slogu – torej križanec.

Še skupina Volkswagen: Seat si je omislil osvežitev z novo Ibizo (test lahko preberete tudi pri nas), najavljamo pa prav tako jesensko novost – Arono. Škoda ima nekaj prenovljenega že za poletne dni – Rapid ali manjši Citygo. Yetijev nadomestek, Karoq (predstavljen v prejšnji številki), bo prve kupce razveselil konec leta. Še največ novega bo po daljšem zatišju tudi pri znamki Volkswagen – ob predstavljenem Arteonu si o novem Polu lahko preberete v tej številki Avto magazina, prihajata pa še Golfov križanec T-Roc in nekaj večji, že zelo terenski novi rod Touarega. Za oba si je Volkswagen seveda rezerviral največ pozornosti na septembrski IAA.

Volvo bo v kratkem času povsem v skladu s sodobnimi gibanji: ob že znanem XC 60 bo pozno jeseni nared tudi manjši – XC 40.

Eksluzivni pogled na novi BMW X3

Še preden je javnost spoznala novega BMW X3, smo imeli možnost prisostvovati pri ekskluzivnem fotografiranju novega modela v dobro skritem studiu v okolici Münchna. Tam se nam je pridružil mlajši oblikovalec Calvin Luk, ki je odgovoren za zunanjo podobo novinca. Ker je avtomobil zrasel, dobil več poudarka na tehnični dovršenosti, uporabnosti kabine in vozni dinamiki, je tudi oblika morala slediti tem novostim. Poudaril je, da so pri novi generaciji tega športnega terenca želeli izpostaviti več agresivnosti, športnosti, mogočnosti in ostrih linij. Še najbolj izstopa nova sprednja maska z večjimi 'ledvičkami', vodoravnimi meglenkami in nekoliko drugačnim LED-podpisom v žarometih. Seveda so nam zaupali tudi nekaj podatkov o pogonski sestavi novinca: X3 bo sprva na voljo v petih različicah, in sicer z dvema dizelskima agregatoma (xDrive20d in xDrive30d) ter tremi bencinskimi (xDrive20i, xDrive30i ter M40i xDrive). Vsi motorji bodo serijsko v kombinaciji s samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Prišepnili so nam še, da za leto 2020 pripravljajo prihod popolnoma električne različice X3.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol