Ford

Zgodovina Forda se je začela junija 1903, njegov prvi model pa je bil ford A, ki so ga že leta 1904 ponujali tudi v Evropi. Pravi prodor je ustanovitelju tovarne Henryju Fordu uspel z oktobra 1908 predstavljenim Fordom T, ki je bil zaradi uvedbe tekočega traku razmeroma poceni. Po okrog 15 milijonih izdelanih primerkov ga je šele leta 1927 nasledil Ford A. Ford je potem precej ločil ameriški in evropski …

Zgodovina Forda se je začela junija 1903, njegov prvi model pa je bil ford A, ki so ga že leta 1904 ponujali tudi v Evropi. Pravi prodor je ustanovitelju tovarne Henryju Fordu uspel z oktobra 1908 predstavljenim Fordom T, ki je bil zaradi uvedbe tekočega traku razmeroma poceni. Po okrog 15 milijonih izdelanih primerkov ga je šele leta 1927 nasledil Ford A. Ford je potem precej ločil ameriški in evropski modelni liniji, saj je v ZDA leta 1932 predstavil zmogljivi model Ford V8, v Evropi pa Ford Eight/6CV/Köln z 933-kubičnim štirivaljnikom. Po drugi svetovni vojni so Fordovo ameriško dejavnost najbolj zaznamovali predvsem Mustang, Thunderbird in poltovornjak Ford F, v osemdesetih letih Taurus in Sable, v devetdesetih letih pa Contour kot ameriški Modeo. Evropski Ford je iz druge svetovne vojne sicer popeljal v bistvu predvojni V8 Pilot, sodobne čase pa sta v Veliki Britaniji leta 1950 napovedala Consul in Zephyr, v Nemčiji pa leta 1955 Taunus. Leta 1959 je iz angleške tovarne prišel model 105E Anglia. Leta 1962 je nemški Ford s Taunusom 12M uvedel sprednji pogon, britanski odgovor nanj pa je bila Cortina, ki je leta 1963 dobila tudi zmogljivo različico Lotus Cortina. Tedaj je uspehe na dirkališčih dosegal Ford GT40. Leta 1967 je evropski Ford končno združil moči in leta 1968 kot prvega vseevropskega Forda predstavil Escorta, ki mu je čez dobro leto sledil športni kupe Capri. Kot otrok naftne krize je leta 1976 nastala majhna Fiesta s prednjim pogonom, ki ga je imel tudi leta 1980 predstavljeni Escort, leta 1982 pa je Cortino in Taunusa nasledila Sierra. Leta 1993 je sprednji pogon tudi v Fordov srednji razred pripeljal Mondeo. Leta 1998 je Focus napovedal »new edge design« in leta 2003 dobil tudi enoprostorsko različico C-Max. Novemu Galaxyju se je leta 2006 pridružil športni S-Max, enoprostrce pa je navzdol zaokrožil še B-max. Leta 2008 je Ford v razred športnih terencev vstopil s Kugo.

Testi

Kratki test: Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 92 kW (125 KM)

Fiesta, ki si upa daleč

Test: Ford Focus 1.5 EcoBoost Karavan

Slovenski avto leta

Ford Grand Tourneo Connect 1.5 EcoBlue 88 kW (120 KM) Titanium

Veliki družinski prevoznik

Kratki test: Ford Ranger 3.2 TDCi 4x4 A6

Posebnež, pa kaj

Kratki test: Ford Ecosport 1.5 EcoBlue AWD Titanium

Solidna kombinacija

Kratki test: Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost

Kratki test: Ford Mustang Convertible 2.3l EcoBoost

Podaljšani test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 74 kW Titanium - Z odliko!

Podaljšani test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 74 kW (100 KM) 5v Titanium - Kakšne barve je?

Test: Ford EcoSport ST-Line 1.0 EcoBoost 103 kW

Ostali članki

Ford z dostavniki in analizami do rešitve vprašanja o električnih polnilnicah

Ford Puma se vrača kot križanec z 48-voltno tehnologijo; predstavljena tudi nova Kuga

Ford ukinja C-Maxa in uvaja varčevalne ukrepe v Evropi

Ford ozavešča o nevarnostih utrujenosti za volanom

Volkswagen in Ford bosta skupaj razvila Amaroka in Rangerja

Novi Ford Focus ST ima pridih RS-a in Mustanga

Novo v Sloveniji: Ford Focus Active

Prenovljeni Ford Mondeo svoje bistvo skriva pod kožo

Ford in Volkswagen skupaj (zgolj?) v razvoj dostavnikov

Ford in Volkswagen naj bi v Detroitu tudi uradno sklenila sodelovanje

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri