Hyundai Accent 1.4 GL TOP-K

2. 8. 2007 | Peter Kavčič
Deli

Drznosti v obliki ali športnosti po duši pri tem avtomobilu nikar ne iščite, saj Accentove podobe še nikoli niso gradili na teh lastnostih.

Umirjenost in klasične limuzinske linije ter družinska uporabnost pa so že ustreznejši atributi. Novi Accent je namreč strogo zvest svojemu izvoru. Nihče mu sicer ne more očitati, da mu primanjkuje lepote, a za njim se glave res ne obračajo. Je pač nevpadljiv limuzinski avtomobil z jasno nalogo – prepeljati potnike od točke a do točke b. In to opravi korektno.

Vozniku so snovalci namenili dovolj prostora in z materiali zagotovili prijetno počutje tako za volanom, na sovoznikovem sedežu kot tudi na zadnji klopi. No, resnici na ljubo, plastični deli vendarle delujejo nekoliko trdo in so grobo sestavljeni. Zato pa se ne bo nihče pritoževal nad oblazinjenjem sedežev, saj so ti mehki in za zmerno vožnjo popolnoma dovolj opirajo telo. Tudi prostornost je pravšnja za povprečno velike ljudi. Če pa ste bolj košarkarske postave, pred morebitnim nakupom le preverite, ali vas kje tišči v kolena ali glavo. Vsekakor pa prevoz dveh odraslih (tudi malce višjih od povprečja) spredaj in dveh otrok zadaj Accentu ne povzroča preglavic.

1, 4-litrski bencinski motor nas je, to moramo priznati, prijetno presenetil. Zmore zadovoljivih 97 ‘konjev’, kar je dovolj, da avtomobil požene tja do 180 km/h. Poleg tega ima tudi 125 njutonmetrov navora. Res pa je, da ga je treba za nekoliko živahnejšo vožnjo izdatno priganjati, da da od sebe nekaj več življenja. To se seveda pozna pri porabi goriva, ki tudi pri zmernejši vožnji ni padla pod osem litrov. V povprečju smo izmerili žejo 8, 6 litra na 100 kilometrov.

Po kratkem testu lahko rečemo, da je to še njegova največja hiba. Sicer pa je menda jasno, da Accent ni športnik po duši, zato lahko tisti, ki vozite umirjeno in prav posebno varčno, zmanjšate porabo za kak liter goriva, največ liter in pol, na 100 kilometrov, seveda če ne vozite veliko po mestu.

O vozni dinamiki ne bi izgubljali besed. Da je to vozilo za umirjene ljudi, postane jasno v tistem trenutku, ko poskusite pri polnem plinu hitro pretakniti v višjo prestavo. Vse sicer deluje korektno, vendar le, dokler noga na plinu ne postane pretežka. Prestavna ročica menjalnika se pri zmerni vožnji ne zatika in hitro skoči tja, kamor ste jo usmerili. Podobno je s podvozjem. Vse je lepo in prav, dokler v ovinkih ne pospešite tempa – takrat Accent začne izgubljati oprijem in se malce preveč nagiba. Pri veliki hitrosti na avtocesti pa mu malce ponagaja smerna stabilnost.

Da ne bo nesporazumov, avtomobil ni nevaren, le pri priganjanju se ne počuti najbolje. Za novce, ki jih zahtevajo zanj, lahko pač ponudi toliko. In gledano skozi denar, da od sebe veliko, med drugim pa dobite tudi Hyundaievo kakovost. Za 10.430 evrov se bo družinica vozila udobno, varno in poceni. Pri sicer bogati opremi smo pogrešali le še kakšno varnostno blazino več, saj sta voznikova in (izklopljiva) sovoznikova danes pač varnostni minimum.

In če vas ne moti, da ima le štiri vrata in da je prtljažnik limuzinsko omejen, vam zagotavljamo, da avtomobil ne razočara.

Peter Kavčič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.430 €
Cena testnega modela: 11.196 €
Moč: 71,3kW (97 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,3 s
Največja hitrost: 176 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.339 cm3 – največja moč 71,3 kW (97 KM) pri 6.000/min – največji navor 125 Nm pri 4.700/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/65 R 14 H (Bridgestone B250).
Zmogljivost: največja hitrost 176 km/h – pospešek 0–100 km/h v 12,3 s – poraba goriva (ECE) 6,2 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.060 kg – dovoljena skupna masa 1.580 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.280 mm – širina 1.695 mm – višina 1.470 mm – posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 352 l
Naše meritve
T=19 °C / p= 1.017 mbar / rel. vl.: 52 % /Stanje števca: 10.786 km
Pospešek 0-100km: 12,1s
402m z mesta: 18,1s ( 125km/h)
1000m z mesta: 33,2s ( 158km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,2 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 19,9 (V.)s
Največja hitrost: 176km/h (V.)
poraba na testu: 8,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Accent je ustaljena zvezda na avtomobilskem nebu in tudi v novi preobleki ne prinaša nič nepričakovanega. Je pač še boljši od predhodnikov, vse, kar od njega pričakujemo, naredi korektno, a žal nič več kot to. Zadovoljni smo bili tudi z opremo in udobjem, nekoliko manj pa s porabo in stabilnostjo, ko je noga na plinu postala težka. Sicer pa menimo, da je to lahko dober nakup avtomobila v tem razredu.

Hvalimo in grajamo
cena
oblika
udobni sedeži
pregledna vzvratna ogledala
paket opreme
poraba goriva, še posebno pri priganjanju
limuzinski prtljažnik
stabilnost pri hitri vožnji