Jeep Cherokee 2.2 Multijet 16v 195 AWD AUTEdini

Jeep Cherokee je doživel spremembo zunanjosti, ki se je iz drznega in nekoliko nenavadnega oblikovanja obrnila nazaj h koreninam, ki so bistvo te legendarne znamke terenskih avtomobilov. S skoraj 200 'konji' pod pokrovom motorja in odličnim pogonom pa pride na vrh tudi tam, kjer se večina ustavi.

Edini (foto: Peter Kavčič) Peter Kavčič
20. 9. 2019

Tudi ta Jeep je terenski avto z velikim T, čeprav so se oblikovalci poigravali z nekoliko bolj alternativnimi mehkimi linijami! Jeep Cherokee spada med športne terence srednjega razreda, videti pa je, kot bi v primerjavi s konkurenco redno hodil na fitnes in spotoma pogoltnil še škatlo steroidov. Zato kamor koli pride, lovi poglede s svojo drugačnostjo in velikim napisom Jeep na nosu. Vsekakor že na daleč kaže, v katero družino spada, in to nam je všeč! Na novo oblikovana tipična Jeeepova rešetka je lepo poudarjena tudi z lučmi z LED-tehnologijo tako podnevi kot ponoči.

Pod novim motornim pokrovom je skrit močan dizelski štirivaljnik, ki zmore 195 'konjev' pri 3500 vrtljajih in 450 njutnmetrov navora pri 2000 vrtljajih. Ob solidnem samodejnem menjalniku z devetimi prestavami to pomeni resne pospeške, ko je treba loviti dinamiko prometa, prav tako pa se spogleduje z resno visokimi hitrostmi na avtocestah. Potovanje pri 130 km/h je za Cherokeeja nezahtevna naloga, avto je kljub zajetnim meram in terenski zasnovi presenetljivo tih. Seveda ne more tekmovati s prestižnimi limuzinami, ampak to niti ni namen, saj se v njem voziš v prvem nadstropju, in ne v pritličju. Dovolj je tih, da se potniki med seboj lahko normalno pogovarjajo in da muziki iz zelo dobrega audio sistema (Alpine z devetimi zvočniki) ni treba biti ves čas na višji glasnosti, da bi prikrila hrup med vožnjo. Pri mehki vožnji bo tudi poraba ostala zmerna in realno – za 100 kilometrov ne potrebuje več kot 6,5 litra dizelskega goriva. Ob težki nogi, ko boste od dveh ton terenca na 18 palčnih kolesih zahtevali vse, pa bo narasla na 9 litrov.

A dirkanje na cesti niti ni nekaj, kar bi temu avtomobilu ustrezalo, saj je vzmetenje naravnano na udobje, in ne na športnost. Bolj pomembno je to, da na dolge proge ne utruja. Sedenje je udobno, počutje v usnje odeti notranjosti z dobro razporejenimi gumbi in stikali za upravljanje in seveda volanom, ki lepo sede v roke, pa prijetno. Morda bi si lahko pri Jeepu omislili nekoliko bolj sodobno prestavno ročico samodejnega menjalnika, ki sicer delo opravi korektno, a danes konkurenca to rešuje z vrtljivimi gumbi.

In ko smo pri gumbih, ne moremo mimo čarobnega vrtljivega gumba, ki tega udobnega športnega terenca spremeni v ekspedicijko vozilo. Upamo si stavit, da 99 odstotkov lastnikov takega avtomobila ne upa tja, kamor v resnici lahko pripleza. Ni nič kaj dosti bolj sramežljiv od kultnega Wranglerja, ki je neposredni potomec prvega in edinega Jeepa Willysa. Iz blata in vode se zapelje, kot da je pod kolesi asfalt! No, morda pretiravamo od navdušenja, recimo kot da je pod kolesi dober makadam. Pametna elektronika, nato pa še mehanika in terensko vzmetenje pač naredijo svoje.

Ob bogati opremljenosti in paketu asistenčnih sistemov, ki vozniku omogočijo varno in neutrujajočo vožnjo na avtocestah, ga vidimo kot avto več talentov. A na cestah se tako ali tako vozi veliko dobrih avtomobilov, zunaj cest pa se ta izbor močno skrči, zato je mnogokrat prav Jeep Cherokee osamljen, edini tam, kjer so najlepši razgledi. 

Jeep Cherokee 2.2 Multijet 16v 195 AWD AUT (2019)

Osnovni podatki

Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 52.990 €
Cena testnega modela: 53.580 €
Cena testnega modela s popusti: 48.222 €

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 6.06 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.847 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.184 cm3 – največja moč 143 kW (195 KM) pri 3.500/min – največji navor 450 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 9-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/55 R 18 H (Toyo Open Country).
Zmogljivost: največja hitrost 202 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,5 l/100 km, izpust CO2 175 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.718 kg – dovoljena skupna masa 2.106 kg.
Zunanje mere: olžina 4.651 mm – širina 1.859 mm – višina 1.683 mm – medosna razdalja 2.707 mm – posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: prtljažnik 570 l

Naše meritve

T = 16 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 1.523 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,3s ( 143km/h)
Poraba na normnem krogu: 7,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h 59dB
Ocena
  • Cesta ali teren, teren ali cesta? Vseeno, v vsaki zgodbi se novi Cherokee zelo dobro znajde. Morda mu manjka kaj prefinjenosti tu in tam, a če iščete markanten avto, ki zmore biti eleganten poslovni avto, ki lahko vleče jadrnico na dopust in vas odpelje iz zasnežene vasi med zimskimi počitnicami, bo kar prava izbira. S svojo prostornostjo je lahko tudi dober družinski avto.

Hvalimo in grajamo
terenske zmogljivosti 
motor
bogata oprema
udobje na cesti
nov, bolj klasičen Jeepov videz
prostor v višino na zadnjih sedežih bi lahko bil višji glede na velikost avta
menjalnik bi lahko bil hitrejši in mehkejši med pretikanjem

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri