Test: Kia Picanto - 1.0 Luxury

25. 3. 2018
Deli

Segment mestnih malčkov je bogatejši za svežega igralca. Nova generacija korejskega malčka ima dovolj adutov za osvajanje tako ženskih kot tudi moških src.

V avtomobilskem razredu, ki nima toliko pozornosti javnosti, je težko izstopati in beležiti dobre prodajne rezultate. Sprva so vsi poskušali igrati na karto simpatičnosti in razigranosti, zdaj pa je prišel čas, ko je treba obrniti ploščo. Pri Kii so se odločili ponuditi mestnega malčka z izdatno mero uporabnosti. Na prvi pogled precej bolj resen in všečen deluje novi Kia Picanto bolj prepričljivo kot do zdaj. Obdržal je enake zunanje mere kot predhodniki, le medosno razdaljo so mu povečali na okroglih 2.400 milimetrov. Ker so kolesa porinili v skrajne robove karoserije, pa se je ustvarilo več prostora v kabini. Predvsem je prirastek zaznati v prtljažnem prostoru, ki je z 255 litri eden od največjih v tem segmentu. A pojdimo po vrsti.

Pogled v notranjost Picanta razkriva oblikovne rešitve, podobne tistim v večjem Riu. No, v skladu s cenovno umestitvijo je v malčku občutno več cenene plastike, le tu in tam kakšen lakiran kos dviguje raven celotnega vtisa. K temu ogromno prispeva 'lebdeči' (kot mu pravijo pri Kii) sedempalčni zaslon na dotik, ki prikazuje navigacijo v 3D-načinu, omogoča pa prav tako povezljivost s pametnimi telefoni. Nekaterim od teh bo koristilo tudi brezžično polnjenje.

Zunanji videz zagotovo ne obljublja toliko prostora, kot ga Picanto v resnici prinaša. Voznik ne bo imel težav najti dobrega položaja, nad glavo bo ostalo dovolj prostora, s sovoznikom pa se prav tako ne bosta borila za prostor na počivalniku za komolce. Picanta smo med testiranjem izkoristili tudi za službeno pot na zagrebško letališče in v 'knjigi pritožb' ni bilo niti enega zapisa potnikov z zadnje klopi. Hvalili so množico predalčkov za drobnarije, pogrešali pa nekoliko lažji dostop do ležišč Isofix.

Litrski trivaljnik v testnem primerku je stari znanec, s prenovo modela so ga le malce izboljšali. 67 'konjev' v mestnem malčku ne prinaša ravno hitrostnih presežkov, za vsakodnevne opravke pa popolnoma služi svojemu namenu. Zaradi boljše zvočne izolacije je tudi vožnja po avtocesti bolj prijetna, čeprav se motor zaradi menjalnika z le petimi prestavami vrti na precej visokih obratih. Večja medosna razdalja prinaša manj tresenja na kratkih neravninah in bolj uravnoteženo lego med ovinki. Manj vešči vozniki bodo znali ceniti dobro preglednost zaradi velikih steklenih površin, v pomoč pri vzvratni vožnji in parkiranju pa vam bo skoraj navpično zadnje steklo, ki nudi dober pregled in občutek velikosti avtomobila.

Sodobni asistenčni sistemi v avtomobilih tega segmenta še niso prav pogosti, vendar se ponudba zagotovo izboljšuje. Tako je v Picantu na voljo sistem, ki voznika opozori na nevarnost čelnega trčenja, pozneje pa po potrebi sproži tudi zaviranje v sili. Med preostalo opremo naj izpostavimo še kamero za vzvratno vožnjo, parkirna tipala ter samodejno odpiranje in zapiranje šip z enim samim pritiskom gumba. Vsa ta oprema je na voljo v najbolj opremljeni različici Luxury, ki v kombinaciji s trivaljnim bencinskim motorjem stane dobrih 14 tisočakov. Ob dejstvu, da pri Kii še vedno ponujajo sedemletno garancijo, je to vsekakor vroča ponudba za avtomobil, ki s svojo uporabnostjo že izstopa iz najmanjšega segmenta.

besedilo: Saša Kapetanovič · foto: Uroš Modlic

Osnovni podatki
Prodaja: KMAG d.d.
Cena osnovnega modela: 11.990 €
Cena testnega modela: 12.490 €
Moč: 49,3kW (67 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 15,0 s
Največja hitrost: 161 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,3l/100km
Garancija: Sedem let oziroma 150.000 kilometrov splošnega jamstva, prva tri leta brez omejitve kilometrov.
Servisni pregled na 15.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 690 €
Gorivo: 5.418 €
Gume (1) 678 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 4.549 €
Obvezno zavarovanje: 1.725 €
Skupaj 16.815 € (strošek na km: 0,17 €)
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 71 × 84 mm – gibna prostornina 998 cm3 – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 49,3 kW (67 KM) pri 5.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 15,4 m/s – specifična moč 49,1 kW/l (66,8 KM/l) – največji navor 96 Nm pri 3.500/min – 2 odmični gredi v glavi (klinasti jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva v sesalni vod
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,909; II. 2,056; III. 1,269; IV. 0,964; V. 0,774 – diferencial 4,235 – platišča 6,0 J × 14 – gume 175/65 R 14 T, kotalni obseg 1,76 m.
Zmogljivost: največja hitrost 161 km/h – pospešek 0–100 km/h 14,3 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,4 l/100 km, izpust CO2 101 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 4 sedeži – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 935 kg – dovoljena skupna masa 1.400 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: n.p., brez zavore: n.p. – dovoljena obremenitev strehe: n.p.
Zunanje mere: dolžina 3.595 mm – širina 1.595 mm, z ogledali 2.100 mm – višina 1.485 mm – medosna razdalja 2.400 mm – kolotek spredaj 1.406 mm – zadaj 1.415 mm – rajdni krog 9,6 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 830–1.050 mm, zadaj 570–780 mm – širina spredaj 1.340 mm, zadaj 1.340 mm – višina nad glavo spredaj 970–1.010 mm, zadaj 930 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 450 mm – prtljažnik 255–1.010 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 35 l.
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 15s
402m z mesta: 19,6s
Prožnost 50-90km/h: 16,5s
Prožnost 80-120km/h: 32,3s
Največja hitrost: 161km/h (5)
poraba na testu: 5,9 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 63,8m
Zavorna pot pri 100km/h: 38,7m
AM meja: 38,7m
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 61dB
Ocena skupaj (306/420)
  • Predvsem na račun prostornosti in uporabnosti je Picanto štirico ujel za mišjo dlako. Še vedno ostaja precej kompromisov pri uporabi takšnega avtomobila, toda smatramo, da je to maksimalni izkoristek za ta avtomobilski segment.

  • Zunanjost (12/15)

    Ne igra toliko na karto simpatičnosti in igrivosti, a ostaja zanimiv

  • Notranjost (89/140)

    Notranjost je za ta avtomobilski razred vse prej kot prostorsko skromna. Materiali so slabše kakovosti, potrebe, izdelave pa dobra. Tudi prtljažnik je nadstandardno velik.

  • Motor, menjalnik (51 /40)

    Motor zadovoljuje potrebe, podvozje in menjalnik pa sta primerna namembnosti avtomobila.

  • Vozne lastnosti (56 /95)

    Malce daljša medosna razdalja prinaša več udobja in nevtralne lege

  • Zmogljivost (23/35)

    Zmogljivosti ne bodo ravno tema gostilniških debat, vsekakor pa niso slabe.

  • Varnost (27/45)

    Na testu EuroNCAP je Picanto dobil le tri zvezdice, čeprav je precej dobro založen z varnostno opremo.

  • Gospodarnost (48/50)

    Konkurenčna cena in dobra garancija Picantu vračata točke, ki mu jih večja izguba vrednosti precej odščipne.

AM ocena: 4/5

Hvalimo in grajamo
Prostornost
uporabnost
preglednost
zvočna zatesnjenost
prtljažnik
plastika v notranjosti
dostopnost pritrdišč isofix