Kratki test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Powershift Titanium X

Fordova Fiesta je lep dokaz, da majhen avtomobil ni nujno namenjen le ženskim voznicam oziroma mestni rabi.

Kratki test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Powershift Titanium X (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
15. 4. 2014

Dobro, v prid zgornji trditvi sicer ne govori dejstvo, da je Fordova Fiesta preteklo poletje postala tudi svetovni ženski avtomobil leta. A strokovna žirija, ki jo je sestavljalo 18 dam oziroma novinark z vsega sveta, se očitno spozna na avtomobile – za Fiesto so uvrstile Porscheja Boxterja S, Audija Allroada in Range Roverja. To pa so avtomobili, ki se jih ne bi branil še tako velik mačo.

V zagovor, zakaj Fiesta, so ponudile povsem kredibilna dejstva, kot so privlačnost (jasno, to je pri ženskah prvo merilo za izbiro avtomobila), varnost, vrednost glede na ceno, prijaznost do otrok in celo okoljski vtis. In ker je lahko Fiesta opremljena z zgolj litrskim bencinskim motorjem, ki je postal tudi svetovni motor leta 2012, je Fiesta postala tudi svetovni ženski varčni avto leta 2013.

Če ste moški in lastnik Fordove Fieste in ste ob prebiranju tehle vrstic zardeli, naj vas hitro potolažim – ob vsej všečnosti ženski populaciji je bila Fiesta tudi najbolje prodajani mali avtomobil v Evropi. To pa seveda pomeni, da se zanj niso odločale zgolj predstavnice ženskega spola, ampak tudi mladeniči, zreli moški in 'dedki'. Po podatkih podjetja JATO Dynamics se je za Fiesto namreč v prvih devetih mesecih lanskega leta odločilo več kot 222.000 kupcev.

In ko sedeš v Fiesto, ti je takoj jasno, zakaj se tako uspešno prodaja. Moški zagotovo padamo na prednji del avtomobila in masko, ki brez sramu podaja videz več­jega in precej dražjega Astona Martina. Druga pomembna pozitivna lastnost (ki pa je dame verjetno ne upoštevajo preveč) je lega avtomobila na cesti, ne gre pa prezreti počutja v notranjosti in seveda motorne palete. V njej je namreč tudi litrski turbobencinski motor EcoBoost, ki ni bil zaman izbran za motor leta 2012. Čeprav je bil v testni Fiesti omenjeni motor v šibkejši različici, je navdušil.

Zgolj litrski motorček zmore 100 'konj', ki so ob priganjanju resda malce bolj žejni, a nadvse živahni. Po tovarniških zagotovilih naj bi Fiesta z mesta do 100 km/h pospešila celo v manj kot 11 sekundah (med našimi meritvami ji na roko niso šle vremenske razmere), ob tem pa se pohvali tudi s kar 180 km/h največje hitrosti. Jasno, ob tem ne gre prezreti samodejnega menjalnika z dvojno sklopko, ki ima svoje prednosti in pomanjkljivosti. Že omenjena poraba goriva je na njegov račun presenetljivo večja, a spet po tovarniških zagotovilih z njim avtomobil hitreje pospešuje. V praksi deluje menjalnik povsem spodobno, morda moti le sunkovito speljevanje. Pritisk na plin mora biti res nežen, da avtomobil ne poskoči, med vožnjo pa si menjalnik ne prisluži nobene graje več. Prav tako omogoča sekvenčno prestavljanje, a zgolj s pritiskanjem gumbov na prestavni ročici.

Glede na opremo (Titanium) in predvsem ceno avtomobila (skoraj 19.000 evrov) bi bila lahko vozniku za prestavljanje na voljo tudi stikala za volanskim obročem, a razlog, da jih ni, verjetno tiči tudi v globalni prodaji avtomobila. Ameriški trg oziroma ameriški vozniki pač ne prestavljajo sekvenčno, tako zaradi gneče na cestah kot strogih hitrostnih omejitev, predvsem pa ne zato, ker ljubijo lahkotno vožnjo. In če je menjalnik samodejni, je zaradi tega, da deluje sam, ne po ukazih voznika.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Powershift Titanium X

Osnovni podatki

Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.030 €
Cena testnega modela: 16.835 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Pospešek (0-100 km/h): 11,4 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,4l/100km

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 74 kW (100 KM) pri 6.000/min – največji navor 170 Nm pri 1.400–4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 195/50 R 16 H (Bridgestone Blizzak LM-32).
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,8 s – poraba goriva (ECE) 6,6/3,9/4,9 l/100 km, izpust CO2 114 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.122 kg – dovoljena skupna masa 1.575 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.969 mm – širina 1.722 mm – višina 1.495 mm – medosna razdalja 2.490 mm –prtljažnik 295–980 l – posoda za gorivo 42 l.

Naše meritve

T = -1 °C / p = 1.058 mbar / rel. vl. = 88 % / stanje kilometrskega števca: 1.735 km
Pospešek 0-100km: 11,4s
402m z mesta: 18,2s ( 125km/h)
Največja hitrost: 180km/h (VI.)
poraba na testu: 9,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,6m
AM meja: 42m
Ocena
  • Ford Fiesta je zanimiv mestni avtomobilček, ki zaradi svoje oblike, lege na cesti in športnega pedigreja brez težav zadovolji tudi zahtevnejše (beri: moške) voznike. Z najboljšim paketom opreme zadovolji tudi tiste, ki bolj kot vozne zmogljivosti ljubijo udobje in ugodje, a je zadnje seveda treba plačati. A brez skrbi: kar voznik plača, tudi dobi.

Hvalimo in grajamo
končna izdelava
počutje v kabini
menjalnik
motor
oblika
cena
poraba goriva
cukanje menjalnika ob speljevanju

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri