Kratki test: Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD Tekna - Testi - Avto Magazin

Kratki test: Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD Tekna

Ja, tako prostoren je, da bi mu z lahkoto nadeli oznako XL.

Kratki test: Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD Tekna (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
21. 4. 2015

Tisti najprostornejši avti so običajno oglati in škatlasti. Na neki način je bil tak tudi stari X-Trail. Takoj ko avto dobi atraktivnejšo obliko, pa bo prostornost prva, ki bo potegnila kratko. Toda Nissanu je z novim X-Trailom uspelo prekršiti te zakone. Glede na uspešnost modela Qashqai je tudi novi X-Trail zdaj bolj prepoznaven in zanimiv. Na prostornost v kabini je brez dvoma vplivala tudi za osem centimetrov daljša medosna razdalja v primerjavi s predhodnikom. Dodatne centimetre je čutiti predvsem na zadnji klopi, saj je prostora za kolena dovolj tudi takrat, ko sta prednja sedeža pomaknjena povsem nazaj.

Velja dodati, da je tudi sama klop deljiva in vzdolžno pomična, tako da bo vsak potnik zagotovo našel svoj prostor v avtu. Nekoliko težje bo pripenjanje sedežev z vpetjem ISOFIX, saj so ležišča porinili globoko pod tkanino sedežev in zato nameščanje postane opravek, ki nekoliko načne živce. Počutje v voznikovem 'delovnem prostoru' je odlično. Čuti se bratska naveza s prestižnim Muranom, saj so tako mate­riali kot tudi ergonomske rešitve povzete iz njega. Pohvaliti velja ogromen predalnik pod naslonom za roko, pa tudi zajetne žepe v vratih.

Manj navdušeni smo bili nad plitkim neobloženim predalčkom pred ročico menjalnika, saj vse drobnarije bežijo iz njega. Oba sedeža spredaj sta izdatno udobna, primanjkuje jima le nekaj več bočne opore, saj gladko usnje poskrbi za nekaj drsenja v ovinkih. O založenosti z opremo v X-Trailu z oznako opreme Tekna ne bomo izgubljali besed, saj smo takšno različico že preizkušali. Izpostavili bomo le odličen sistem kamer za pregled nad avtom, ki pa bi si vseeno zaslužil zaslon z boljšo ločljivostjo. Odlično deluje tudi sistem za prepoznavanje prometnih znakov, za katerega boste hvaležni, ko se boste peljali po avstrijskih avtocestah in boste ob vseh predorih in omejitvah že pošteno zmedeni glede hitrostnih omejitev.

V nasprotju z X-Trailom, ki smo ga testirali pred kratkim, ima tokratni model enak 1,6-litrski turbodizelski motor, le da ta poganja vsa štiri kolesa prek ročnega šeststopenjskega menjalnika. Zaradi tega je čutiti nekoliko bolj terensko naravnanost avta, saj sta prvi dve prestavi občutno krajši. Nekaj časa vzame, da se navadite vse ovinke odpeljati s prestavo višje, kot ste vajeni. Sicer pa se X-Trail odlično počuti na terenu. Imeli smo srečo, da smo ravno v testnem terminu dobili prvo pošiljko snega in smo X-Trailov štirikolesni pogon dodobra preizkusili.

Prek vrtljivega stikala lahko voznik izbira med tremi načini delovanja: dvokolesnim pogonom, samodejnim načinom preklapljanja med pogoni in stalim štirikolesnim pogonom. V samodejnem načinu je na pomanjkanje oprijema deloval hipoma in navor med prednjo in zadnjo osjo je bil razporejen tako, da je na snegu dovoljeval tudi nekaj igre z zadkom. Stalni štirikolesni pogon pa vam bo prišel prav, ko boste poleg drseče podlage morali premagati kakšno neravnino. Tu bo X-Traila prej ustavilo nekoliko nižje podvozje kot pa kaj drugega ... Prepričljivejša podoba, zanesljiv štirikolesni pogon, prostornost in množica asistenčnih sistemov X-Traila postavljajo na vrh terensko-športnega zemljevida. Nam je sneg le še polepšal druženje s tem avtom.

bese­di­lo: Saša Kapetanovič

X-Trail 1.6 dCi 4WD Tekna (2015)

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 26.000 €
Cena testnega modela: 36.106 €
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,0 s
Največja hitrost: 186 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 549 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.636 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/55 R 19 H (Pirelli Scorpion Winter).
Zmogljivost: največja hitrost 186 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,0 s – poraba goriva (ECE) 6,2/4,8/5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.580 kg – dovoljena skupna masa 2.160 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.640 mm – širina 1.830 mm – višina 1.715 mm – medosna razdalja 2.705 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 550–1.982 l.

Naše meritve

T = 1 °C / p = 1.020 mbar / rel. vl. = 82 % / stanje kilometrskega števca: 12.947 km
Pospešek 0-100km: 11,7s
402m z mesta: 17,9s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,3/13,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,4/14,3s (V./VI.)
Največja hitrost: 186km/h (VI.)
poraba na testu: 6,6 l/100km
Poraba na normnem krogu: 5,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,4m
AM meja: 40m
Ocena
  • Glede na to, da se bo v Sloveniji 60 odstotkov kupcev X-Traila odločilo za štirikolesno gnane izvedenke, jim lahko le pritrdimo o smotrnosti izbire.

Hvalimo in grajamo
prostornost
štirikolesni pogon
čitalnik prometnih znakov
dostopnost ISOFIX-ležišč
ločljivost sredinskega zaslona
bočna opora na prednjih sedežih

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri