Mazda6 2.5i GTA

Moč 170 'konjev', kolikor jih na papirju premore tale Mazda6, se morda ne bere prav impresivno, toda ker avto noče biti športnik, temveč le bolj prestižna, spodobno motorizirana limuzina, s tem podatkom ni nič narobe.

Prenesi PDF testa
3. 4. 2009

Pravzaprav lahko tej Mazdi zamerimo le 'pomanjkljivost' pri pogonski tehniki (pa še ta je subjektivne narave): bolj bi ji ustrezal samodejni menjalnik. Moč 170 'konjev' namreč ni dovolj, da bi bila prava športna limuzina (pa čeprav to po svojem videzu hoče biti), je pa povsem dovolj, da (tudi zaradi razpoložljivega navora) iz Šestke naredi poskočen avtomobil, ki bo zlahka kos večini voznikovih zahtev.

Motor z 2, 5 litra delovne prostornine po zvoku ne skriva, da gre za 'le' štirivaljnik (se še spomnite lepih časov Mazdinih 1, 8- in dvoinpollitrskih šestvaljnikov), a hkrati to pomeni dokaj dolge gibe batov in zato zadostno obdarjenost z navorom. Motor se sicer rad vrti, tega ne oznanja preveč na glas (je pa zvok prijetno športen), omogoča zmerno lenarjenje z menjalnikom in ni preveč požrešen.

Dvanajst litrov in pol je povsem primerljivo s konkurenco (Honda Accord 2, 4 je bila na našem testu požrešnejša za deciliter, Ford Mondeo 2.5T pa za dva decilitra), ob daljših, umirjenih vožnjah pa lahko poraba hitro pade proti desetici.

Oznaka GTA pomeni predvsem zelo bogat paket opreme, ki vključuje tudi 18-palčna platišča z gumami velikosti 225/45 R 18. Nizek presek seveda pomeni, da se v notranjost prebije precej več sunkov kot pri bolj 'civiliziranih' različicah Mazde6, a za tiste, ki si zaželijo najbolj športno različico Šestke, bo raven udobja povsem sprejemljiva.

Poleg platišč k tej opremi spadajo še pametni ključ, parkirna tipala, delno v usnje oblečena in ogrevana (pa tudi malo bolj športna) prednja sedeža, najbolj pa seveda izstopajo aerodinamični dodatki na karoseriji: drugačen prednji in zadnji odbijač, diskreten spojlerček na prtljažnem pokrovu, športna motorna maska, dvojna izpušna cev zadaj in nekaj aluminijastih dodatkov v notranjosti. Nič preveč kričečega, a dovolj, da diskretno poudari, da gre za posebno Mazdo6.

In ker je ostanek te Mazde6 skoraj enak cenejšim različicam, ki smo jih že preizkusili (in se torej za volanom sedi dobro, a z malo prekratkim vzdolžnim pomikom sedeža, zadaj je prostora dovolj, s prtljažnikom pa sploh ni težav), je jasno, da svojo osnovno nalogo, torej prevažanje žive vsebine in njene prtljage, tale Mazda6 opravlja dobro – hkrati pa lahko zaradi svoje 'posebnosti' vozniku ponudi še nekaj več. Nekaj, kar mu zariše nasmešek na obraz . .

Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Mazda 6 2.5i GTA

Osnovni podatki

Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 27.690 €
Cena testnega modela: 28.177 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 125kW (170 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,3 s
Največja hitrost: 220 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,1l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 2.488 cm? – največja moč 125 kW (170 KM) pri 6.000/min – največji navor 226 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 18 V (Dunlop SP Winter Sport M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 220 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,3 s – poraba goriva (ECE) 11,1/6,3/8,1 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.430 kg – dovoljena skupna masa 1.970 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.735 mm – širina 1.795 mm – višina 1.440 mm – posoda za gorivo 64 l.
Prtljažnik: 519–1.250 l

Naše meritve

T = 3 °C / p = 1.110 mbar / rel. vl. = 44 % / Stanje kilometrskega števca: 9.803 km
Pospešek 0-100km: 9,0s
402m z mesta: 16,7s ( 140km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,3/11,0s
Prožnost 80-120km/h: 12,2/12,9s
Največja hitrost: 220km/h (VI.)
poraba na testu: 12,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,7m
AM meja: 39m
Ocena
  • Mazda6 GTA bo zanimiva za tiste, ki si želijo vsaj na videz športno limuzino z veliko opreme za ugodno ceno. Motor z močjo 170 'konjev' si sicer ne zasluži oznake športen, je pa povsem dovolj zmogljiv, da videz avtomobila ni v neskladju z njegovimi zmogljivostmi.

Hvalimo in grajamo
menjalnik
oprema
videz
poraba
prekratek vzdolžni pomik prednjih sedežev
nekoliko pretrdo podvozje glede na zmogljivosti

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri