Mitsubishi L200 Double Cab 2.4 DI-D 4WD AT Instyle

Blatna voda je špricnila visoko v zrak, nos avtomobila pa je potonil skoraj do vrha v brozgo. Za običajen avto ali šminkerski mestni terenec bi bilo to usodno. Za Mitsubishi L200 pa je to le še en dan v službi.

Prenesi PDF testa
Mitsubishi L200 Double Cab 2.4 DI-D 4WD AT Instyle (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
16. 5. 2016

Poplava križancev oziroma večjih in manjših športnih terencev je dokaz, da pravih terenskih avtomobilov sploh ne potrebujemo tako veliko. Ampak ko gre zares, izbira ostane omejena na tiste klene terence s šasijo. In novi pick-up z znakom treh diamantov na nosu je pravi primer tega mačo avtomobila, ki vas pripelje dlje, kot si upate pomisliti. Vedno, ko se v družbi pogovarjamo o poltovornjakih, se razdelimo v dva tabora. Eni pravijo, da so to najbolj neuporabni, drugi, da ga ni bolj zabavnega avtomobila, ki je hkrati še pravi delavec. Kdo ima bolj prav, je nekako tako kot vprašanje, kaj je bilo prej: kura ali jajce?

Zato če so vam pick-upi všeč in če veste, za kaj porabiti ogromen prtljažnik, potem se z drugačnim mnenjem sploh ne obremenjujte. Nam je namreč všeč. Zaradi toge preme zadaj in listnatih vzmeti je seveda težko govoriti o udobju limuzine ali športnega terenca srednjega razreda. Prek ležečega policaja boste zato malce bolj poskočili kot v osebnem avtu. Vedeli boste tudi, ko boste na avtocesti zapeljali prek neravnine ali stika na mostu. Se pa odzove na plin kot velik športni terenec. Nov štirivaljni turbodizel z Mi­tsubishijevo MIVEC-tehnologijo krmiljenja ventilov (Mitsubishi inovative valve timing electronic control system) namreč odločno pospeši. Moči mu ne zmanjka, saj se pod pokrovom skriva 178 'konjev', ki zarezgetajo pri 3.500 vrtljajih na minuto. Navor, ki znaša kar 430 njutonmetrov pri 2.500 vrtljajih na minuto, pa poskrbi, da s samodejnim petstopenjskim menjalnikom pospešite zvezno, brez obotavljanja.

Glede na to, da gre pravzaprav tudi za dostavno vozilo, je menjalnik odličen, če pa ga primerjamo s primerno velikimi športnimi terenci, pa se znajde nekje v povprečju. Vsekakor nam je všeč možnost izbire pretikanja z obvolanskima ročicama, ki počutju v L200 vdihneta nekaj luksuza, modernosti in seveda športni pečat. A ker v osnovnem položaju za vožnjo deluje povsem zgledno, smo ga večino časa puščali kar v položaju D. Dvojna kabina je v kombinaciji s solidno velikim prtljažnikom vsaj po naši izbiri najbolj uporabna. Prostora za volanom in tudi na zadnjih sedežih je zelo veliko, pri Mitsubishiju celo pravijo, da največ v svojem razredu. No, dejstvo je, da se v njem sedi presenetljivo udobno in tudi za visokorasle potnike ne bo težav, kam z nogami ali glavo. Usnje in bogata oprema naredita dober vtis. Malo ga pokvari le zapleten sistem za sprehajanje skozi vse, kar zasloni ponujajo. A sčasoma oziroma s priročnikom v roki se tudi tega navadimo. Da gre za nekoliko bolj robat avto, se je začutilo ali bolje zaslišalo ob vsakem odločnem pospeševanju, ko smo motor priganjali v zgornje območje vrtljajev, saj se ta takrat precej glasno odzove. Zato je potovanje po avtocesti prijetno tja do 150 kilometrov na uro, nato pa postane glasnost malce moteča, če smo na daljši poti.

Žal je precej podobno tudi s porabo goriva. Priganjanje motorja ne prinese nič dobrega in vse, kar je na avtocesti hitreje kot 130 kilometrov na uro, bo pomenilo bistveno hitrejše odtekanje evrov iz denarnice. Najvišjo testno porabo smo mu namerili pri dinamični vožnji po mestu in avtocesti in je znašala 12,9 litra dizla na 100 kilometrov. Testno povprečje je znašalo 11,4 litra, poraba na normnem krogu pa 11 litrov goriva. Veliko ali malo? Hja, nekje vmes. Vemo, da obstajajo podobni avtomobili z manjšo porabo goriva, in so tudi taki, ki so tudi bolj žejne sorte. Vse meritve smo izvajali s praznim tovornim prostorom, ki je zaradi dodatne opreme (pokrova, ki se odpre kot prtljažna vrata) ostal bolj ali manj neizkoriščen.

To je žal omejitev lepega videza in uporabno le, če običajno tovorite tovor, ki ne presega višine stranic prtljažnika. V dolžino keson meri 1.520 milimetrov, v višino 475, širna med zadnjima kolotekoma pa je 1.515 milimetrov. Te mere se da nekoliko povečati, če odpremo vrata kesona. Tako gresta nanj na primer dva kros motorja. Če ste bolj kolesarske vrste, pa lahko nanj spravite koles za petčlansko družino ali torej za vsakega potnika svoje kolo. Tisti kolesarji, ki se radi spuščate po hribu navzdol, pa boste imeli odličen taksi na vrh strmine, saj Mitsubishi L200 z vklopljenim štirikolesnim pogonom spleza skoraj povsod, kjer je dovolj široko (če smo natančni: 1.815 milimetrov). Glede na zahtevnost terena in kakovost oprijema pod kolesi pa lahko voznik hitro in preprosto izbira med različnimi vrstami pogona. Iz dvokolesnega pogona se samo z zasukom gumba na sredinski konzoli preklopi na vsa štiri kolesa, če je potrebno še več, pa se vklopi reduktor. Ker je imel najvišjo stopnjo opreme in sistem 4WD Super select (4WD II), je za izhod v sili vedno poskrbljeno, saj se v najslabšem oprijemu lahko zanesete še na zaporo zadnjega diferenciala. Če nas vprašate, ali smo ga uporabili, moramo žal razočarati.

Povsod, kjer se nam je zdelo smiselno, da ga še preizkusimo na terenu, je bilo povsem dovolj preklopiti na reduktor. Elektronika, samodejni menjalnik, dobre gume in 205 milimetrov oddaljenosti od tal je pomenilo, da smo premagali tudi vzpone na vojaškem tankovskem poligonu. Torej pri tem, koliko terenca je v resnici, lahko mirno obkljukamo vsa polja! Morda je še za vse, ki se spogledujete s takim avtomobilom, aktualno tudi to, koliko nanj v resnici lahko naložite ali vlečete? Prikolico (z zavoro) s 3.100 kilogrami ali 750 kilogrami brez zavore boste lahko vozili varno, saj poleg ESP premore tudi stabilizacijo vleke (TSA), na strmini pa se lepo izkaže tudi sistem za pomoč pri speljevanju v klanec. Od varnostnih pripomočkov se je lahko pohvalil še s sistemom za opozarjanje pred zapuščanjem voznega pasu brez uporabe smernikov. Se pa ta sistem lahko tudi ročno izklopi. Za pasivno varnost skrbi kar sedem zračnih blazin in zaves, pri novem L200 pa so se Mitsubishijevi inženirji potrudili tudi pri sami togosti in lahki ter trdni gradnji šasije. V prid mu štejemo tudi petletno tovarniško garancijo, ki pa je žal omejena samo do 100 tisoč prevoženih kilometrov. Tak stroj pa bi jih z lahkoto naredil toliko vsako leto. Zelo dober vtis varnosti malo pokvari zelo slaba luč, ki se vklopi ob vzvratni vožnji.

Čeprav je vzvratna kamera v pomoč pri parkiranju, pa ni najbolj posrečeno, kako kaže omejitve. Na terenu pa je tako ali tako treba dobro videti, kaj je za avtomobilom, ko peljemo vzvratno, zato bi si sami vgradili dodatno razsvetljavo. Žal pa tudi svetilnost naprej ni ravno vrhunska in bi si želeli več. Na cesti je svetlobe še nekako dovolj, na terenu pa snop žarometov zagotovo sveti premalo daleč. Vse to pa nas ne moti tako močno, da novemu Mitsubishiju ne bi pritisnili enega velikega smeška. Ob pogledu na zanimivo ceno, ki za dobrih 30 tisoč evrov prinaša zelo dober pogon, motor in soliden menjalnik ter predvsem zares veliko prostora tako v kabini kot v prtljažnem prostoru. Pa še videz ni napačen, zanimiva mešanica med eleganco in agresivno, drzno obliko, ki ga lahko postavi ob bok tudi dražjim športnim terencem, ki pa vas niti v sanjah ne morejo prepeljati tako daleč na terenu kot L200. Zato se le vprašajte, kaj bo prej, blato, delo ali zabava. Morda pa kar vse hkrati?

Slavko Petrovčič foto: Saša Kapetanovič

Mitsubishi L200 Double Cab 2.4 DI-D 4WD AT Instyle

Osnovni podatki

Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 31.900 €
Cena testnega modela: 37.019 €
Moč: 133kW (178 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,6 s
Poraba po ECE, mešan cikel: 11,0l/100km
Garancija: 5 let ali 100.000 km splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje.
Sistematični pregled na Na 20.000 km. km

Stroški (do 100.000km)

Redni servisi, delo, material: 1.621 €
Gorivo: 10.758 €
Gume (1) 1.144 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 13.015 €
Obvezno zavarovanje: 2.649 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.162 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 34.349 € (strošek na km: 0,34 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 86,0 × 105,1 mm – gibna prostornina 2.442 cm3 – kompresija 15,5 : 1 – največja moč 133 kW (178 KM) pri 3.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,3 m/s – specifična moč 54,5 kW/l (74,1 KM/l) – največji navor 430 Nm pri 2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 5-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,520; II. 2,042; III. 1,400; IV. 1,000; V. 0,716 – diferencial 3,917 – platišča 7,5 J × 17 – 245/65 R 17 T, kotalni obseg 2,26 m.
Zmogljivost: največja hitrost 177 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,8 s – povprečna poraba goriva (ECE) 7,2 l/100 km, izpust CO2 182 g/km.
Voz in obese: poltovornjak – 4 vrata, 5 sedežev – karoserija na šasiji – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj toga prema, listnati vzmeti – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.875 kg – dovoljena skupna masa 2.910 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 3.100 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p.
Zunanje mere: dolžina 5.205 mm – širina 1.815 mm, z ogledali 2.180 mm – višina 1.780 mm – medosna razdalja 3.000 mm – kolotek spredaj 1.520 mm – zadaj 1.515 mm – rajdni krog 11,8 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 890–1.100 mm, zadaj 630–840 mm – širina spredaj 1.440 mm, zadaj 1.430 mm – višina nad glavo spredaj 930–980 mm, zadaj 930 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 470 mm – keson n.p. – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 75 l.

Naše meritve

Okoliščine meritev: T = 1°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 77 % / Gume: Continental CrossContact 245/65 R 17 T / stanje kilometrskega števca: 5.030 km
Pospešek 0-100km: 10,6s
402m z mesta: 17,3s ( 129km/h)
poraba na testu: 11,4 l/100km
Poraba na normnem krogu: 11,0 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 68,5m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 66dB
Ocena skupaj (293/420)
  • Zelo resen terenec z odličnim motorjem. V njem je tudi nekaj mestnega šminkerja, ki se postavlja ob bok dražjim in manj zmogljivim športnim terencem. Pri udobju ga omejuje zadnja toga prema.

  • Zunanjost (12/15)

    Pravi terenski videz z elegantnim pridihom.

  • Notranjost (82/140)

    V notranjosti je prostora nadpovprečno veliko za ta razred.

  • Motor, menjalnik (45 /40)

    Močan in prožen motor prepriča s pospeški na cesti, pogonom na terenu.

  • Vozne lastnosti (48 /95)

    Šasija in toga prema zadaj imata svoje omejitve.

  • Zmogljivost (26/35)

    Močan motor in veliko navora zagotavljata dinamiko v vožnji.

  • Varnost (35/45)

    Štirikolesni pogon, sistemi za stabilizacijo in sedem zračnih blazin ga postavljajo visoko v razredu.

  • Gospodarnost (45/50)

    Cena ni pretirana, žal pa ni med najbolj varčnimi, ko govorimo o porabi goriva.

AM ocena: 3/5
Užitek v vožnji: 3/5
Hvalimo in grajamo
cena
visoka raven opreme
prostornost in udobje v kabini
terenske zmogljivosti
videz
neudoben prek grbin na cesti
zapleteni meniji za multimedijske vsebine in podatke o avtomobilu
slabotna razsvetljava pri vožnji nazaj
poraba goriva

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri