Nissan Pick Up 2.5 DiTD Navara

8. 7. 2004
Deli

Američani so že zdavnaj ugotovili zelo koristno plat pick-upov ali malih terenskih poltovornjakov, kot bi jim tudi lahko rekli. So uporabni in zabavni.

Seveda se bo našel kdo, ki bo temu oporekal, češ da so ravno pick-upi najbolj nesmiselni avtomobili, da je neumnost s seboj voziti ogromen prtljažni prostor, v katerem nikoli nič ne prepelješ. Prav imajo!

Za te tovrsten avtomobil zagotovo ni prava izbira. A ko bi vedeli, kaj vse zamujajo! Voziti takšen avto, kot je na primer ravno ta Nissan, je tudi način življenja. Ob pogledu na ta avtomobil postane vsakomur hitro jasno, da ni le delovni stroj s štirikolesnim pogonom, ki pride prav na veliki kmetiji ali v kakšni veterinarski oziroma gozdarski službi.

Lita platišča, krom, pragovi, … vse to so le modni dodatki, ki na terenu ne štejejo kaj dosti, pomenijo pa veliko v mestu, pred prijatelji. Kdor vozi tak avto, sporoča, da je avanturist po duši in mu ustaljene poti ne dišijo najbolj. Nissan Pick Up Navara je lahko tudi postavljač, o tem ni dvoma. Že samo robustnost, s katero se lahko pohvali, pospravi v koš marsikateri bolj običajen avto.

Da pa ni vse skupaj le šminka, hitro dokaže že na cesti, kjer zablesti 2, 5-litrski motor s 133 KM. Ta požene vozilo brez težav do 160 km/h, kar je za terenca že zgledna končna hitrost. Zares zabavno pa postane, ko ob vklopljenem zadnjem pogonu veselo pometa z zadkom. Ljubiteljem drsenja skozi ovinke (moker asfalt ali makadam je najboljša podlaga) je ta avto pisan na kožo.

Zaradi svoje terenske zasnove je sicer nekoliko okoren, a na makadamu tudi manj občutljiv na večje kamne ali luknje, kjer bi se vsak običajen avto ’prelomil’. Zelo zmogljiv je tudi na zahtevnejšem terenu. Priklopljivemu štirikolesnemu pogonu v strmih klancih ali blatu pomaga reduktor, zapore diferenciala pa nima in je tudi ne potrebuje.

Tovarna navaja 38-stopinjski vzpon, 26-stopinjski bočnega nagiba, 31-stopinjski vstopni/izstopni kot in prehodnost skozi 450 mm globoko vodo. Pick Up najbolj ekstremnim razmeram niti ni namenjen, za to so bolj primerni delovni stroji ali kakšen Unimog.

Je pa tale Nissan zelo koristen takrat, ko je treba v težko dostopne kraje prepeljati večji ali težji tovor. Nosilnost ene tone pove vse! Prostornost prtljažnega prostora pa z merami 1.395 mm v dolžino in 1.390 mm v širino sprejme evro paleto ali pa, kot smo preverili tudi sami, celo dirkalnik za motokros.

Še vedno kdo misli, da so pick-upi neuporabni?

Besedilo in foto Peter Kavčič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 31.885,33 €
Cena testnega modela: 31.885,33 €
Moč: 98kW (133 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,3 s
Največja hitrost: 160 km/h
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2488 cm3 - največja moč 98 kW (133 KM) pri 4000/min - največji navor 304 Nm pri 2000/min.
Prenos moči: priklopljiv štirikolesni pogon - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 225/70 R 16 S (Bridgestone Dueler H/T).
Zmogljivost: največja hitrost 160 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,3 s - poraba goriva (ECE) - ni podatka.
Mase: prazno vozilo 1795 kg - dovoljena skupna masa 2860 kg.
Zunanje mere: dolžina 4955 mm - širina 1825 mm - višina 1715 mm - prtljažnik (dolžina × širina) 1795 × 1390 mm - posoda za gorivo 75 l.
Naše meritve
T = 16 °C / p = 1027 mbar / rel. vl. = 67 % / Stanje kilometrskega števca: 6480 km
Pospešek 0-100km: 14,5s
402m z mesta: 19,0s ( 114km/h)
1000m z mesta: 35,7s ( 143km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,9 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 13,5 (V.)s
Največja hitrost: 159km/h (V.)
poraba na testu: 11,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,0m
AM meja: 43m
Hvalimo in grajamo
izgled
velik prtljažnik
motor
uporabnost (tudi na terenu)
deluje kot sredstvo proti stresu in depresiji
zadnja klop je bolj za vzorec
okoren v mestni gneči