Podaljšani test: Citröen C3 Shine PureTech 110 S&S EAT6

Čeprav so se številni zmrdovali nad obliko Cactusa, je zdaj že jasno, da so z njo pri Citröenu zadeli v polno.

Zdaj namreč že ptički na veji čivkajo, da so s Cactusom pri Citröenu napovedali, kako bodo v prihodnosti videti vsi njihovi avtomobili. Dvorezen meč, saj je za tiste, ki jim je bil Cactus všeč, to bilo dobro, za druge, ki niso bili navdušeni nad francoskim 'kaktusom', pa seveda ne.

No, resnica nekje na sredini je, da je novi C3 sicer veliko podedoval od Cactusa, hkrati pa je dovolj drugačen, da je všečen tudi tisti polovici, ki ni gojila simpatij do Cactusa. Minilo je namreč dovolj mesecev, v katerih se je izkazalo, da so kupci dobro sprejeli novega C3, hkrati so z njegovo prodajo zadovoljni tudi pri Citröenu.

Enako se je dogajalo z našim podaljšanotestnim C3. Nekateri so bili do njega sprva ravnodušni, zdaj pa se večina strinja, da je Citröenov malček všečen.

Jasno, po že omenjenem Cactusu je povzel samo določene oblikovne poteze. Avto je drugačen, oblikovno bolj izpiljen, predvsem pa na voljo s številnimi tehnološko naprednimi tehnologijami.

Verjetno se spodobi, da začnemo kar pri srcu avtomobila. Številni mešajo jabolka in hruške, ko je govora o motorjih, predvsem tistih z majhno prostornino. Litrski ali v francoskem primeru 1,2-litrski motorji nikakor niso vstopne izbire, pa čeprav so po moči morda kdaj šibkejši od večjih motorjev. A vedeti moramo, da so ti majhni motorčki po navadi tehnološke umetnine, v katerih je združeno veliko znanje. Ne nazadnje, še pred kratkim so morali motorji s 100 in več 'konji' imeti vsaj liter in pol ali celo dva litra prostornine. Zdaj pa ti mlinčki ponujajo moč, ki je povsem dovolj za vsakodnevno rabo, in če je voznik vsaj malce pameten, kar zadeva priganjanje, je lahko tudi povprečna poraba povsem spodobna.

Drugi pomemben vidik našega C3 je bil menjalnik. O njem smo podrobno že pisali, vseeno pa naj še enkrat spomnim nanj; ob precej zanemarljivem doplačilu menjalnik ponuja številne ugodnosti, predvsem pa udobje v vožnji, ki ga ne more zagotoviti noben ročni menjalnik. Še v najbolj športnih avtomobilih samodejni menjalniki počasi prevzemajo pobudo, zakaj je potem ne bi v mestnih malčkih?!

Nazadnje naj se za slovo od našega francoskega malčka na hitro dotaknemo še njegove notranjosti. Že res, da marsikdo avtomobil kupuje z očmi, a vseeno je dobro kdaj uporabiti tudi razum. Za notranjost velja, da se mora kupec oziroma voznik ali vsaj sopotnik v njej dobro počutiti. Avto je vredno preizkusiti pred nakupom, saj boste v avtomobilu preživeli bistveno več časa kot takrat, ko si ga boste ogledovali. Zunanja prikupnost ne more odtehtati počutja v notranjosti. In glede tega lahko C3 pohvalimo – na voljo so številni dodatki, ki avto naredijo bolj uporaben, varen in vsestranski. Le o sedežih imamo na uredništvu še vedno različna mnenja. Kot že v Cactusu, tudi v C3 nekateri nismo najbolje sedeli. A brez skrbi, že pri Cactusu so se našli kupci, ki s sedenjem niso imeli nikakršnih težav, tako bo tudi v C3 za večino dobro poskrbljeno.

Torej, naš C3 se je na podaljšanem testu obnesel več kot dobro. Bistvo tega trimesečnega preizkusa je bilo ugotoviti, ali je C3 tudi tako uporaben, kot je všečen. Odgovor je preprost: C3 je oboje.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 16.200 €
Cena testnega modela: 16.230 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 878 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 5.550/min – največji navor 205 Nm pri 1.500/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 205/55 R 16 V (Michelin Premacy 3)
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 110 g/km
Mase: prazno vozilo 1.050 kg – dovoljena skupna masa 1.600 kg
Zunanje mere: dolžina 3.996 mm – širina 1.749 mm – višina 1.747 mm – medosna razdalja 2.540 mm– posoda za gorivo 45 l
Prtljažnik: 300 l
Naše meritve
T = 29 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.203 km
Pospešek 0-100km: 12,4s
402m z mesta: 18,4s ( 121km/h)
Zavorna pot pri 100km/h: 39,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB