Podaljšani test: Mazda3 SP G120 Revolution

21. 4. 2014 | Peter Kavčič
Deli

Tako pravi že star slovenski pregovor in ga lahko prenesemo v povsem vsakdanjo uporabnost Mazde3, ki jo vozimo na podaljšanem testu.

Pravijo, da se o lepoti ne sme razpravljati, saj vsake oči avtomobil vidijo po svoje, ampak če večina pravi, da je avtomobil seksi, všečen, da je dobro videti in podobno, potem so oblikovalci Mazde3 dobro opravili svojo nalogo.

Sprednja maska s poševno nameščenim parom rahlo priprtih žarometov deluje zelo zapeljivo in nekoliko športno-agresivno, kar odlično pristaja športnemu značaju. V tem duhu sta oblikovana tudi zadek in zadnji par stranskih vrat. Te so lepo skrite v dinamični bočni liniji. Če ne prej, o tem izgine vsak dvom, ko se zapeljete skozi zaporedja ovinkov, kjer Trojka natančno sledi ukazom voznika in se z vsemi štirimi trdno oprime asfalta. Vozna dinamika je resnično nekaj boljšega na tem avtomobilu.

Ne moremo mimo dobrega motorja, ki je sicer nekoliko len v najnižjih motornih vrtljajih, a ko pride v sredinsko in zgornje območje, se brez sramu oglasi s čistim štirivaljnim zvokom bencinarja. Kljub dvema litroma delovne prostornine pa motor ni požrešnež. Z nekaj pazljivosti pri pritiskanju na stopalko plina se poraba giblje med šestimi in sedmimi litri na 100 kilometrov. A tudi priganjanje ne povzroči močno povečane porabe goriva, kot je sicer običajno pri marsikaterem bencinskem motorju podobnih prostornin.

Del zaslug za to gre tudi zmerni teži avtomobila, ki združuje dognanja sodobne gradnje avtomobilov, ter zadostni moči pod motornim pokrovom, da štirivaljnika ni treba ves čas priganjati v vrtljaje. Velik plus damo še menjalniku, ki tekoče deluje med sprehajanjem skozi vseh šest prestav, malo manj pa merilnikom – ti so nekaj posebnega, a to drugačnost plačajo, ko govorimo o uporabnosti. No, res pa je, da se na 'zaslon' nad armaturo slej ko prej privadimo ali pa ga pač sprejmemo kot dejstvo in se naučimo z njim živeti.

V uvodu omenjena lepota in z njo povezana potrpežljivost pa gresta na račun majhnega prtljažnika. Ta sicer ni katastrofalno majhen, lahko pa rečemo, da je med manjšimi  v razredu. Vsem, ki potrebujete prostor za prtljago, svetujemo, da se pripravite za tovorjenje prtljage v strešnem kovčku ali pa se raje ozrite za Mazdo3 z večjim prtljažnikom. Podobno velja tudi za pogled nazaj med vzvratno vožnjo, na srečo so tu pomagala za parkiranje, tako da jih pri morebitnem nakupu svetujemo kot obvezni del opreme. Tudi tu imata lepota in videz prednost pred uporabnostjo, ampak to ni nič posebnega, če vam je Mazda3 SP všeč. Tudi seksi videz veliko odtehta.

Besedilo: Peter Kavčič

Osnovni podatki
Prodaja: MMS d.o.o.