Podaljšani test: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI (81 kW) Ambition

Avtomobil se lahko izkaže kot uporaben na več načinov. na več načinov. Nekomu je dovolj oblika, drugemu samo nižji stroški in cena, nekateri iščejo dovolj prostora. Med tiste, ki zadovoljuje vse troje, spada tudi Škodina Fabia Combi.

Podaljšani test: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI (81 kW) Ambition (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
2. 12. 2015

Kombijevsko karoserijsko različico letošnjega slovenskega avta smo zato dobili na podaljšan preizkus. Da se je Fabia v novi obliki (kot tretji rod) že uveljavila, govorijo tudi statistični podatki prodaje za slovenski trg. Do konca letošnjega maja so jih prodali 548, kar jo v svojem razredu uvršča na peto mesto. Bolj priljubljena pri slovenskih kupcih so sama znana imena: Clio, Polo, Corsa in Sandero. Med vsemi temi tekmeci ima v svoji ponudbi karavan kot dodatno karoserijsko različico le vodilni Clio. Fabia Combi ima tako sicer lažje delo, če smemo tako označiti iskanje kupcev, ki iščejo majhen in hkrati prostoren avtomobil. Že prvi trenutek, ko sem pri novi Fabii odprl pokrov prtljažnika, sem namreč kar ostrmel.

Škodinim inženirjem je uspelo na novo iznajti kombi. V 4,255 metra dolgo Fabio Combi so namreč postavili dve prostorsko povsem ustrezni sedežni vrsti, v zadku pa je kar 530-litrski prtljažnik. Če ga primerjamo s Cliom (Grand­tour), pri katerem je karoserija malenkost daljša (zgolj za nekaj več kot en centimeter), je Fabijin kar za okroglih 90 litrov večji. Tudi pri družinski primerjavi, s Seatovo Ibizo ST, se Fabia odlično odreže. Ibiza je sicer res dva centimetra krajša, a je tudi tu prtljažnik precej skromnejši (za 120 litrov). Pa saj Fabii Combi tudi nekaj večji Rapid Spaceback ne more do živega. Čeprav sedem centimetrov daljši, za prtljago ponuja le 415 litrov. Fabia je tako nekakšen prostorski prvak med manjšimi avtomobili.

A na račun prtljažnika prostor za potnike ni prav nič okrnjen, tudi na zadnji klopi ga je dovolj. Tudi tista priljubljena zadnja možnost, priprava sedeža za dolgine spredaj, ne vžge. S Fabio so se pri Škodi glede prostornosti dobro izkazali. Vsakodnevna uporaba pa je tudi povsem zgovorna, v prtljažnik gre zares veliko, tudi štiri nadomestne gume tako, da so postavljene pokončno in ni treba preklapljati naslonjal zadnje klopi. V uvodu omenjeni videz avtomobila kot spodbuda za nakup Fabie Combi je tudi treba omeniti. Je nekakšen skrajno racio­nalni izdelek, kjer vam bo pogled težko zastal ob kateremkoli posameznem delu karoserije. A kot skupek vsega je kar sprejemljive oblike, predvsem pa s katerekoli strani opazna kot Škoda. Ugled znamke se je z leti tudi v Sloveniji precej dvignil. Tudi zaradi tega si je češka podružnica Volkswagna med kupci pridobila sloves zanesljive tehnike, podobne tisti v avtomobilih nemškega matičnega koncerna.

Sicer so pri Fabii najnovejše pridobitve, ki jih poznamo od Volkswagnovega Pola, potrebovale nekajletno zorenje, da so jih uresničili. Pod motornim pokrovom deluje najnovejši 1,2-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki bo zadovoljil pričakovanja. Po moči sploh, saj je navsezadnje 110 'konj' v takšnem majhnem avtomobilu že pravo razkošje. A glede na razliko v ceni (700 evrov) med običajnim enako velikim motorjem z 90 ali 110 'konji' je pravzaprav bolj priporočljiv prav zadnji močnejši. Že na našem prvem testu Fabie Combi (AM 9/2015) z enakim motorjem, a bogatejšo opremo (Style) se je skupaj s šeststopenjskim menjalnikom dobro izkazal. Je hkrati dovolj močan, da se nam tudi kakšnega kočljivega prehitevanja na običajnih cestah ni treba bati, pa tudi kar neverjetno varčen z gorivom, če z njim le skušamo izkoristiti vse prednosti sodobnih turbobencinskih motorjev (z neposrednim vbrizgom). Sploh ga ni treba priganjati v visoke vrtljaje in tedaj v marsičem spominja na kakšnega turbodizla z zmerno porabo goriva.

Zakaj je cena preizkušenega modela za nekaj manj kot dva tisočaka višja, kot je tista običajnega Ambition 1.2 TSI? Zaradi dodatne opreme, ki jo sicer naredi privlačnejšo – črno lakirani lahki kolesni obroči (16-palčni) ter izolacijsko steklo poskrbijo za to. Za več udobja pa so tu še električni pomik stekel zadaj, halogenska žarometa z dodanimi dnevnimi lučmi LED, klimatska naprava Climatronic, parkirna tipala zadaj in tempomat, za manj skrbi med vožnjo je tu nadomestno kolo. V prihodnjih tednih in mesecih pa bo Fabia Combi najbrž navdušila še koga iz uredništva Avto magazina.

bese­di­lo: Tomaž Porekar

Fabia Combi 1.2 TSI (81 kW) Ambition (2015)

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 9.999 €
Cena testnega modela: 16.374 €
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s
Največja hitrost: 199 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,8l/100km

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 501 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 982 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.197 cm³ – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.600–5.600/min – največji navor 175 Nm pri 1.400–4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/45 R 16 H (Dunlop SP Sport Maxx).
Zmogljivost: največja hitrost 199 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,0/4,8 l/100 km, izpust CO2 110 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.080 kg – dovoljena skupna masa 1.610 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.255 mm – širina 1.732 mm – višina 1.467 mm – medosna razdalja 2.470 mm – prtljažnik 530–1.395 l – posoda za gorivo 45 l.

Naše meritve

T = 14 °C / p = 1.033 mbar / rel. vl. = 49 % / stanje kilometrskega števca: 1.230 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,3s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,9/14,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 13,8/18,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 199km/h (VI.)
poraba na testu: 7,1 l/100km
Poraba na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Škodi je s Fabio Combi uspelo narediti zanimiv majhen in prostoren avtomobil, ki mu je le stežka mogoče očitati kaj slabega. No, razen tistih, ki jim ni všeč – Škoda.

Hvalimo in grajamo
prostornost karoserije
pritrdišča ISOFIX
zmogljiv in varčen motor skupaj s šeststopenjskim menjalnikom
enostaven način upravljanja infozabavnosti
slabša zvočna izolacija podvozja
notranjost, oblikovana z malo domišljije
težave v začetnem navezovanju prek bluetootha

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri