Renault Captur Outdoor Energy dCi 110 Stop&Start

Križanci različnih velikosti se vse bolj uveljavljajo v avtomobilskih razredih in Renault ni nobena izjema. To dokazuje tudi Captur, ki je pred tremi leti od Modusa prevzel vlogo limuzinskega kombija in jo nadgradil tudi z nekaj spogledovanja z bolj grobo podlago. V najbolje opremljeni različici Outdoor lahko terensko vlogo celo do neke mere potrdi.

Prenesi PDF testa
Renault Captur Outdoor Energy dCi 110 Stop&Start (foto: Saša Kapetanović) Saša Kapetanović
7. 5. 2016

Captur je namreč v različici Outdoor opremljen z vmesnikom Extended Grip, ki ga v notranjosti prepoznamo po stikalu na sredinskem grebenu, s katerim poleg osnovnega prednjega pogona lahko izberemo tudi vožnjo po neutrjeni podlagi in program Expert, ki vozniku pusti več nadzora nad motornim navorom. Sistem nadzoruje spodrsavanje gnanih koles in jim omogoči več oprijema na neutrjeni podlagi ter zasneženih in spolzkih cestah. Čudežev tu ne gre pričakovati, saj se izleti na neutrjene podlage hitro končajo, predvsem tudi zato, ker je imel testni Captur precej cestno naravnane 17-palčne gume. Extended Grip je vsekakor primeren predvsem za reševanje iz zagat v snežnih zimskih razmerah in na zelo blagem terenu, ko do izraza pride tudi večja oddaljenost dna avtomobila od tal, brezpotja pa prepušča pravim terencem s štirikolesnim pogonom.

Captur je predvsem povišani Clio, ki s povečano višino ustreza tistim, ki jim je všeč lažje vstopanje in izstopanje iz avtomobila ter v njem radi sedijo visoko. Verjetno s tem nagovarja predvsem starejše voznike, a ne nujno, saj je takšen lahko povsem všeč tudi vsem drugim, ki jim ni do nizkega sedenja v limuzinah ali in kombilimuzinah, hkrati pa si ne želijo limuzinskega kombija ali športnega terenca. Captur namreč z obliko, ki jo je v primeru testnega avtomobila okrepila še dvobarvna shema, in tudi lastnostmi, ki izhajajo iz 110-'konjskega' turbodizelskega motorja, odraža precej živahnosti. Energy dCi, 110-'konjski' in 1,5-litrski motor, je Capturjevo ponudbo okrepil z lansko osvežitvijo in je za zdaj na voljo zgolj v kombinaciji z najvišjima in zato žal tudi najdražjima paketoma opreme Out- door in Dynamique. Z njim sicer ni mogoče dosegati hitrostnih rekordov, a se v vsakdanji uporabi izkaže za zelo živahnega in odzivnega, z normno porabo goriva 4,7 litra in testno porabo 6,4 litra na sto kilometrov pa je tudi ugodno gospodaren.

Voznika k varčnejši in s tem okolju prijaznejši vožnji spodbuja tudi avtomobilski računalnik, ki ga za varčno vožnjo nagrajuje s sicer težko dosegljivimi zelenimi točkami. Okoljska usmerjenost Capturjevega računalnika se ne konča zgolj pri spodbujanju voznika k varčnejši vožnji, ampak ga ta samodejno obvešča tudi o kakovosti zraka v okolju in v skladu z njo ureja tudi dostop zunanjega zraka v kabino. Negativna plat tega je, da med vožnjo po slovenskih mestih žal zelo hitro pridemo do sklepa, da opozorila strokovnjakov pred preveliko onesnaženostjo pozimi niso iz trte zvita. V skladu s križansko naravo so Renaultovi oblikovalci Capturju namenili tudi precej praktično notranjost, v kateri izstopa predvsem prostorni predal za rokavice, ki je v tem primeru tudi zares prav to, saj ga izpod armaturne plošče izvlečemo kot iz kakšnega predalnika. K udobju potnikov zadaj pripomore tudi vzdolžni pomik zadnje klopi, ki gre na račun prtljažnika. Ta sicer razpolaga z razredno pričakovanimi 322 litri praznine. Renault Captur z opremo Outdoor se torej nekoliko spogleduje z vožnjo po manj urejenih podlagah, kljub temu pa ostaja predvsem cestni vožnji naklonjen križanec, ki je predvsem od tal nekoliko bolj oddaljena in bolj razgledna alternativa Cliu. Najmočnejši turbodizelski motor mu pri utrjevanju njegove vloge vsekakor več kot koristi.

Matija Janežič foto: Saša Kapetanović

Renault Captur Outdoor Energy dCi 110 Stop&Start

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 16.795 €
Cena testnega modela: 20.790 €
Moč: 81kW (110 KM)

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.150 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.000/min – največji navor 260 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 17 V (Kumho Solus KH 25).
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 3,7 l/100 km, izpust CO2 98 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.190 kg – dovoljena skupna masa 1.743 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.122 mm – širina 1.778 mm – višina 1.566 mm – medosna razdalja 2.606 mm – prtljažnik 377–1.235 l – posoda za gorivo 45 l.

Naše meritve

NAŠE MERITVE T = 13 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 6.088 km
Pospešek 0-100km: 10,8s
402m z mesta: 11,7s ( 127km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,8s (IV)
Prožnost 80-120km/h: 11,0s (V)
poraba na testu: 6,4 l/100km
Poraba na normnem krogu: 4,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Ocena
  • Renault Captur s 110-'konjskim' turbodizelskim motorjem se v vsakdanji uporabi izkaže kot precej živahen in varčen avtomobil. Dizelsko najbolje motoriziran je žal na voljo le z najvišjima paketoma opreme, ki ga cenovno morda preveč približata kombilimuzinam spodnjega srednjega razreda.

Hvalimo in grajamo
privlačna barvna kombinacija karoserije
udobje in preglednost
menjalnik
gospodaren in razmeroma živahen motor
poraba
prezahteven program za spodbujanje k okolju prijazni vožnji
najmočnejši dizel na voljo le z najvišjo opremo

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri