Renault Kangoo 4X4 1.9 dCi

24. 1. 2002
Deli

Nekaj je gotovo; Kangoo ni avtomobil, ki bi svojemu lastniku dvigoval ugled. Je pa vozilo, ki mu lahko odlično služi.

O njegovi lepoti je po štirih letih obstoja povsem nepotrebno razpredati. Nekaterim je všeč, drugim ne. Dejstvo je, da njegov pretirano zaobljen nos skupaj z velikima prednjima žarometoma ne deluje »zrelo«. Prej otroško igrivo. Tudi kombijevska silhueta potniške kabine in povsem ravno odrezan zadek ne pričarata resnosti, ki je značilnost limuzin. Res pa je, da Kangoo in njegovi tekmeci postajajo med kupci iz leta v leto zanimivejši.

Zakaj? ! Zaradi udobja zagotovo ne. Trda plastika in gola pločevina v Kangoojevi notranjosti delujeta prav tako hladno kot nekoč v legendarnih »Katrcah«. Armaturna plošča je pusta, plastika na njej groba (zrnata), predal pred sovoznikom pa zgolj polica. Nekaj več živahnosti vdahnejo le črno-siva barvna kombinacija in, če to vključuje oprema, merilniki na beli podlagi.

Tudi počutje v notranjosti še zdaleč ni na enaki ravni kot v osebnih avtomobilih. Prednja sedeža, ki omogočata le najosnovnejše pomike, sta nameščena precej visoko, volanski obroč (pre)položno, nad voznikovo in sovoznikovo glavo pa je svoj prostor našla velika polica. Dober dan, dostavniki! Vstopanje k zadnji klopi je prav tako precej nevsakdanje. Namesto krilnih odprete namreč drsna vrata, pri različici 4x4 pa je treba biti paziti še na višino, saj je dno od tal odmaknjeno za okroglih 200 milimetrov. Toda ko enkrat vstopite, še ne pomeni, da boste varno tudi izstopili. Visoko namreč ni le dno, ampak tudi prag, in če ne to niste dovolj pozorni, lahko iz Kangooja padete in ne izstopite. To pa so zagotovo dejstva, ki ljubiteljem lagodnega življenja, ki ga uživajo v limuzinah, nikakor ne ustrezajo.

Kangoo je pač avtomobil, namenjen ljudem, ki ga razumejo, prav ti pa so si že ob njegovem prihodu želeli tudi štirikolesni pogon. In ga v preteklem letu končno tudi dočakali. Morda ne bo odveč omeniti, da ta ni enak kot v Scénicu RX4. Namesto Puchovega so Kangooju namreč namenili Nissanov štirikolesni pogon, kar pomeni, da za prenos moči k zadnjemu kolesnemu paru skrbi hidravlična sklopka.

Tako se, za razliko od Scénica RX4, prednji kolesi, ki v osnovi ženeta Kangooja, na spolzkih tleh za krajši čas najprej zavrtita v prazno (tega pri modelu RX4 ni zaznati), šele nato pa pričneta grabiti tudi zadnji. Nevešči vozniki lahko zaradi tega za trenutek podvomijo o Kangoojevem štirikolesnem pogonu, toda ko zadnja kolesa zagrabijo in Kangoo prične teren premagovati presenetljivo odločno, vsi dvomi odpadejo. Ta pogon pa nikakor ni namenjen športni vožnji, temveč predvsem varnemu premagovanju terena pri manjši hitrosti.

Temu je pravzaprav namenjen tudi motor. Oznaka 1.9 dCi navadno sicer obeta veliko, saj ta motor v Méganih in Lagunah zmore 75 kW/102 KM in 200 Nm navora, žal pa to za Kangoo 4x4 ne velja. Za potrebe Kangooja 4x4 so moč in navor zmanjšali, na vprašanje zakaj, pa bi si precej težko odgovorili. Čelna površina namreč ni majhna, teža različice 4x4 pa tudi ne. No, in tako kaj kmalu ugotovite, da 59 kW/80 KM in 180 Nm navora zadostuje le za najosnovnejše potrebe.

Moči za živahnejšo vožnjo hitro zmanjka, kar je mogoče občutiti že med pospeševanji, dokončno pa pri doseganju največje končne hitrosti, saj kazalec na merilniku hitrosti le redko doseže številko 150. To pomeni, da se s Kangoojem 4x4 1.9 dCi ne boste peljali hitro, pa tudi posebej udobno ne, kot smo že na začetku ugotovili. Boste pa nadvse zadovoljni z njim, ko se boste prevažali po neurejenih cestah in kadar boste vanj hoteli zložiti nekoliko več prtljage, kot jo je navadno sposoben pogoltniti prtljažnik klasičnega osebnega avtomobila. Ob tem je treba omeniti, da pri različici 4x4 nekaj prostora v prtljažniku vzame rezervno kolo, ki so ga preselili izpod dna zadka, vendar je prostora še vedno dovolj, saj je oblika kombijevska, zadnja klop po tretjini deljiva in zložljiva, s spiska doplačil pa si je mogoče priskrbeti tudi predale na glavami zadnjih potnikov.

Torej če vam je Kangoo 4x4 všeč, lahko pričakujete, da vam bo tudi odlično služil. Nikakor pa si ga ne kupite le zato, da bi si z njim dvigovali ugled. Terenski »Kangujček« je namreč predvsem uporabna igrača.

Matevž Korošec

FOTO: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 16.107,49 €
Cena testnega modela: 16.383,74 €
Moč: 59kW (80 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 16,2 s
Največja hitrost: 142 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 80,0 × 93,0 mm - gibna prostornina 1870 cm3 - kompresija 19,0 : 1 - največja moč 59 kW (80 KM) pri 4000/min - največji navor 180 Nm pri 2000/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline - tekočinsko hlajenje 6,7 l - motorno olje 5,0 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. I. 3,720; II. 2,050; III. 1,320; IV. 0,970; V. 0,795; vzvratna 3,550 - diferencial 4,069 - gume 185/65 R 15 T
Zmogljivost: največja hitrost 142 km/h - pospešek 0-100 km/h 16,2 s - poraba goriva (ECE) 9,3/6,3/7,4 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1330 kg - dovoljena skupna masa 1830 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1150 kg, brez zavore 700 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 3995 mm - širina 1672 mm - višina 1895 mm - medosna razdalja 2624 mm - kolotek spredaj 1410 mm - zadaj 1430 mm - rajdni krog 11,0 m
Notranje mere: dolžina 1600 mm - širina 1410/1460 mm - višina 1170/1200 mm - vzdolžnica 890-1070/860-670 mm - posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: normno 550-2500 l
Naše meritve
T = -1 °C, p = 1021 mbar, rel. vl. = 97 %, Stanje števca: 772 km, Gume: Michelin , X Synchrone
Pospešek 0-100km: 19,0s
1000m z mesta: 39,8s ( 125km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,1 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 20,9 (V.)s
Največja hitrost: 140km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,4l/100km
poraba na testu: 9,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 78,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 45,8m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 73dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 71dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Kangoo 4x4 1.9 dCi nikakor ni avtomobil, s katerim bi se lahko postavljali pred sosedi. Nasprotno! Kupci si ga bodo privoščili predvsem zato, da se bodo z njim odmaknili tja, kjer sosedov in vsakdanjega vrveža ni. In ne bodo mu zamerili prešibkega motorja, špartanskega udobja in nekaterih drugih malenkosti, temveč bodo navdušeni nad njegovo uporabnostjo in vztrajnostjo, ki jo zna pokazati na slabo urejenih cestah.

Hvalimo in grajamo
štirikolesni pogon
prostornost
uporabnost
izboljšana prednja sedeža (bočni oprijem)
obvolansko ročico za upravljanje radijskega sprejemnika
prešibak motor
preveč gole pločevine v notranjosti
visok prag
ni prikazovalnika zunanje temperature
spodnji del prednjega odbijača je le imitacija aluminija