Test:Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4X4 DSG. Ko bi le ... - Testi - Avto Magazin

Test:Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4X4 DSG. Ko bi le ...

Octavia Combi RS s štirikolesnim pogonom je prav gotovo zanimiv avtomobil. Velik, sodoben in varen, testni celo v zeleni barvi, ki nakazuje na dolgo (dirkaško) zgodovino, vendar mu nekaj manjka. Da, prav ste uganili, pogrešali smo primeren motor.

Test:Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4X4 DSG. Ko bi le ... (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
5. 1. 2017

Testa sem se razveselil kot otrok. Zelen, kot mora biti češki RS, nataknjen na kar 19-palčna aluminijasta platišča ter karavanski zadovolji tako mimoidočega esteta kot dinamičnega očeta ali zahtevno partnerico, ki družinski nakup vedno pogojuje z varnostjo. »Da, draga, ima celo štirikolesni pogon,« bi verjetno zabil s kladivom neposredno na žebelj.

Katere besede bi jo še prepričale? Ima družinski prtljažnik in je opremljen z dvosklopčnim menjalnikom DSG, pri katerem lahko na zoprno sklopko kar pozabiš, predvsem pa bi jo najbrž premamil s podatkom, da ima pod motornim pokrovom turbodizelski motor. Saj veste, žene tistih, ki kdaj radi pritisnemo na stopalko za plin, se za nas vedno bojijo, zato si jo kar predstavljam, kako bi na koncu malce v smehu dejala: »Končno si prišel k pameti!« Vendar je dejstvo, da nakup športnega avtomobila nima veliko skupnega z racionalno odločitvijo, čeprav bi Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4 DSG prišla čisto na vrh seznama treznih nakupov. S povprečno porabo 7,8 litra na 100 prevoženih kilometrov oziroma kar 5,7 litra na našem normnem krogu z vklopljenem programom ECO (in po hitrostnih omejitvah ter vselej nežnem pospeševanju) zlahka premami družinski proračun, štirikolesni pogon pa seveda zagotavlja odlično trakcijo tako po suhem kot po mokri ali celo zasneženi podlagi. Škoda, da te Octavie nismo dobili sredi zime, po možnosti v zasneženi pravljici, saj bi se najverjetneje pridružil tistim, ki bi na velikem praznem parkirišču delali neumnosti ...

Lega na cesti je kljub večjemu prtljažniku na zavidljivi ravni, školjkasti sedeži primerno obdržijo telesa na sedalnih površinah (in pri tem sploh niso neudobni!), le motor si nekako ne zasluži imena RS. Saj mu nič ne manjka, ponuja 135 kilovatov oziroma okroglih 180 'konjev', vendar ni navora, ki bi poskrbel za sunek v hrbet in bi voznika vselej pozitivno presenetil, da bi pri polnem plinu za nekaj sekund nehal dihati ter se nasmehnil. Saj ni počasen, a dandanes je tako hiter vsak drugi turbodizel na slovenskih cestah, če me razumete. In v dobro voljo nas ni spravil niti bolj športen zvok iz zvočnikov znamke Canton! Zato smo še vedno mnenja, da je za RS-ko primernejši 2.0 TSI, ki smo mu že pred leti tudi na Racelandu izmerili za 0,65 sekunde boljši krog – pa sploh ni imel štirikolesnega pogona!

Testna Octavia Combi RS je bila dobro založena že s serijsko opremo, dolg seznam pa je bil tudi pri dodatni opremi. Aktivni tempomat, alarmna naprava, električni pomik vrat prtljažnika, električno pomično panoramsko strešno okno, pametni ključ, kamera za vzvratno vožnjo, sistem za pomoč pri vožnji po voznem pasu, navigacija, ogrevana sprednja sedeža, sistem prepoznavanja pomembnejših prometnih znakov, usnjena prevleka in sistem prepoznavanja utrujenosti voznika pritegnejo, vendar cena z osnovne 32.424 naraste kar na 41.456 evrov. Hej, ali za ta denar ne dobim že 350-'konjskega' štirikolesno gnanega Forda Focusa RS?!

Aljoša Mrak foto: Saša Kapetanovič

Hvalimo in grajamo
videz, pojava
prostornost, uporabnost
lega na cesti za karavansko različico
varčnost
cena
poskočnost in zvok motorja
  • Osnovni podatki

    Cena osnovnega modela: 32.424 EUR €
    Cena testnega modela: 41.456 EUR €

    Moč: 135kW (184KM)
    Pospešek (0-100km/h): 7,7 s ss
    Največja hitrost: 224 km/hkm/h
    Poraba po ECE, mešan cikel: 5,0 l/100 km,l/100km
  • Stroški (do 100.000km)

    Obvezno zavarovanje: 1.099 EUR €
    KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.677 EUR €
    Izračunajte si strošek zavarovanja avtomobila

  • Tehnični podatki

    Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 135 kW (184 KM) pri 3.500 – 4.000/min – največji navor 380 Nm pri 1.750 – 3.250/min
    Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski menjalnik DSG – gume 225/35 R 19 Y (Pirelli P Zero)
    Zmogljivost: največja hitrost 224 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,0 l/100 km, izpust CO2 131 g/km
    Mase: prazno vozilo 1.572 kg – dovoljena skupna masa 2.063 kg
    Zunanje mere: dolžina 4.685 mm – širina 1.814 mm – višina 1.452 mm – medosna razdalja 2.680 mm
    Notranje mere: 1.740 l – posoda za gorivo 55 l
    Prtljažnik: prtljažnik 610
  • Naše meritve

    T = 23 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 65 % / stanje kilometrskega števca: 7.906 km Pospešek 0-100km: 8,9s
    402m z mesta: 16,6s ( 138km/h)



    Povprečna poraba na testu: 7,8 l/100 km l/100km
    Poraba na normnem krogu: 5,7 l/100 km l/100km

    Zavorna pot pri 100km/h: 38,8 mm
    AM meja: 40m

    Trušč:
    III. IV. V. VI. VII.
    50km/h
    90km/h 61dB

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri