Subaru Outback H6-3.0

Subaru ni edina avtomobilska znamka, ki na naših tleh nima sreče. Poleg lahko prištejemo vsaj še švedski Saab, angleško-ameriški Jaguar in nenazadnje tudi japonski Mitsubishi, pa čeprav ima slednji uvoznika v Sloveniji. Je pa zagotovo ena redkih, ki je nekoč že doživela velik prodajni uspeh in nato, povsem potiho, utonila v pozabo.

Prenesi PDF testa
2. 5. 2002

Toda vzroka za to nikakor ne gre iskati v njihovih avtomobilih. Tisti, ki znamko Subaru vsaj malo poznajo, dobro vedo, da v svojih modelih ponujajo nekatere zanimive tehnične rešitve, ki jih v preostalih avtomobilih na trgu skorajda ni mogoče najti. Tako so med prvimi v vseh svojih modelih ponudili štirikolesni pogon in v nekaterih celo reduktor, čeprav v njihovi prodajni paleti pravih terenskih avtomobilov ne boste našli. In na tem področju še danes vladajo!

Prava redkost za današnji čas je tudi zasnova njihovih motorjev s 180-stopinjskim kotom med valji, ki ostajajo zvesti le še pri Porscheju. Pri Alfi Romeu so se jim odpovedali v trenutku, ko so padli pod Fiatovo okrilje. Ne smemo pa pozabiti, da Subaruji slovijo še po nečem - po vratih brez okenskih okvirjev, ki jih navadno ponujajo le kupeji in kabrioleti. Torej lahko zapišemo, da imajo Subaruji pogonsko zasnovo terencev, srce športnikov in detajle kupejev oziroma kabrioletov. Športno-terenski značaj pa nenazadnje dokazujejo tudi na rallyjih.

Leta 1997 so svet presenetili še z eno novostjo. Z modelom Outback. Ta pravzaprav, gledano tehnično, ni prinesel ničesar revolucionarnega, je pa kljub temu postal mala revolucija. Za njegovo osnovo so vzeli že znani Legacy Wagon, ga nekoliko dvignili od tal (za okroglih 190 milimetrov), mu nadeli plastične obrobe, ki bolj kot zaščiti karoserije služijo grobemu ter tako privlačnejšemu zunanjemu videzu, ga obarvali v zanimive in hkrati redke barve s kovinskim leskom ter k vsemu temu primaknili še kromirana lita platišča. Aja, pa še na ceno ne smemo pozabiti! Ta je bila že v osnovi precej višja kot pri modelu Legacy Wagon.

Da bi Outback zaradi svoje poudarjene višine od tal lahko postal delovni stroj za v »hosto«, je bilo seveda popolnoma neumno razmišljati. So ga pa zato s precejšnjim navdušenjem sprejeli Američani. Pa tudi Evropejci, ki so na trg kmalu poslali še svoja dva odgovora. Volva Cross Country in Audija Allroad. Toda Outbacku pionirstva med tako imenovanimi polterenskimi limuzinami vseeno ne moremo pripisati. Prehiteli so ga pri Volkswagnu z modelom Golf Country, ki svojega nasledstva v tretji generaciji žal ni doživel. Drži pa, da je Outback najstarejši med obstoječimi. In to se mu tudi pozna.

Oblika, čeprav je še vedno dovolj zanimiva, tega ne more skriti. Je preveč klasična za današnji čas. Takšna pa je tudi notranjost, toda tega takoj ne opazite. Prvi vtisi so namreč prav nasprotni. Ker je Subaru japonska avtomobilska znamka, potihoma pričakujete sivo in turobno notranjost. Pa vas, ko odprete vrata, v modelu H6-3.0 preseneti svetla, v usnje in pliš oblečena potniška kabina, ki je prav prijetna na pogled.

Da niso pozabili na podrobnosti, vas opozorijo volanski obroč znamke Momo in diskretno vtisnjeni napisi Outback v naslonjalih sedežev. Nenazadnje pa vas o vsem tem prepriča tudi prtljažni prostor. Ta je prav neverjetno lepo in natančno obdelan, kar velja tudi za prostor, namenjen rezervnemu kolesu. Ko obrnete ključ v ključavnici za zagon motorja, prav tako še ne zaznate pomanjkljivosti Outbacka v primerjavi z njegovima tekmecema. Tehnologija merilnikov Optitron ga postavlja pred tekmece, ob tem pa je treba pohvaliti tudi njihovo preglednost in odlično zasenčenost, ki je ne zmoti tudi močno sonce.

Vas pa bo zato zmotil voznikov sedež. Tega ob le pogledu nanj sicer ne zaslutite, kajti oblečen je v usnje in ob tem še električno pomičen, zato pa občutite, saj je vzdolžno premalo pomičen in bočno preslabo oprijemljiv. K precej neugodnemu položaju sedenja pripomore tudi volanski obroč, ki je nastavljiv zgolj po višini.

Da so oblikovalci resnično mislili na detajle, vas opozorijo še dodatki iz lesa, ki jih zasledite na volanskem obroču in sredinski konzoli in ki so, če so imitacija, narejeni zelo kakovostno. Ob tem pa žal ni mogoče spregledati, da se zračnika na sredinski ne da zapreti, da samodejna klimatska naprava ni dvokanalna, da ni na voljo potovalnega računalnika in da za prenos moči skrbi povsem klasični samodejni štiristopenjski menjalnik. Prav slednje še kako zmoti, če pomislimo, da je 3, 0-litrski motor, ki danes predstavlja vrh ponudbe, star komaj leto in pol.

To pomeni, da se pri Subaruju lahko pohvalijo z izredno sodobnim bokserskim motorjem, s po štirimi ventili na valj in po dvema odmičnima gredema na vsaki strani ter nenazadnje z močjo in navorom, ki sta povsem primerljiva s preostalimi, najsodobnejšimi 3, 0-litrskimi šestvaljnimi bencinskimi motorji. Ob tem poudarjajo še, da ima avtomobil prav zaradi takšne zasnove motorja izredno nizko težišče in simetralno razporeditev teže v nosu, kar zagotavlja odlično lego na cesti. Temu res ni mogoče oporekati, saj se Outback tudi pri velikih hitrostih v ovinkih obnaša povsem nevtralno, kar mu ob stalnem in hkrati prilagodljivem štirikolesnem pogonu, ki v osnovi moč na sprednja in zadnja kolesa prenaša v razmerju 45 : 55, zagotavlja tudi odličen VDC (Vehicle Dynamic Control).

Da z nosom nekoliko uhaja iz ovinka, zaznate šele v kratkih in zaprtih zavojih. Da lahko uide tudi zadek, pa ugotovite v trenutku, ko na spolzkih tleh izklopite VDC. Toda pozor - Outback ni Impreza WRX! Zabava, ki jo morda pričakujete, se zato kaj hitro sprevrže v garanje, za vse to pa poskrbi prav menjalnik. Na njegovo delovanje namreč nimate velikega vpliva, saj ob treh programih (terenskem - hold, normalnem in športnem - power), izbirate le še, do katere prestave sme pretikati. To pa je tudi vse! In tako se vam povsem nepričakovano lahko zgodi, da medtem ko v ovinku nadzirate drsenje z močjo motorja, menjalnik prestavi v višjo prestavo. Pa to še ni velika težava, saj je dovolj že, če dovolj hitro odvzamete volan.

Slabše se vam piše, če vam v zaprtem ovinku, v trenutku ko odnese zadek, prestavi v prestavo nižje (beri:prvo). Takrat najprej moči za trenutek zmanjka, nato pa avto dobesedno »katapultira« iz ovinka. In če se vam zgodi to, vas reši le še sreča. Torej se je vragolij, ki jih počenjajo vozniki rallyja z Imprezami WRC, pri tem Outbacku treba lotevati precej previdno.

Tudi če odmislimo brutalno izživljanje, štiristopenjski samodejni menjalnik še ne pusti dobrega vtisa na voznika. V normalnem načinu se izkaže za precej »lenega«, saj se na ukaze s stopalke za plin odziva prepočasi, v športnem načinu pa prav nasprotno, preveč zaživi. To hitro postane moteče, saj ob vsakem dodajanju plina prične živčno pretikati navzdol. In prav menjalnik je tisti, ki si pri tem Outbacku zasluži največjo grajo, saj zaradi svoje zasnove in delovanja vpliva tudi na precej veliko porabo goriva.

Seveda ob tem ne smemo pozabiti, da Outback H6-3.0 predstavlja najvišjo stopničko med Subarujevimi vozili. In zato vsem tistim, ki jim morda njegove lastnosti ne ustrezajo, še vedno ostanejo drugi, predvsem pa cenejši modeli. Za to so prav v letošnjem letu prevzeli odgovornost pri podjetju Interservice, d. o. o., kjer že imajo precej bogatih izkušenj z zastopanjem in s prodajo avtomobilov. Kljub temu pa, vsaj glede na zgodovino, ki jo piše Subaru na naših tleh, ne bo odveč pomislek - se Subaru končno vrača?

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Subaru Outback H6-3.0

Osnovni podatki

Prodaja: Interservice d.o.o.
Cena osnovnega modela: 35.202,80 €
Cena testnega modela: 35.202,80 €
Moč: 154kW (209 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,9 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,5l/100km
Garancija: 3 leta ali 80.000 kilometrov splošne garancije

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 909,70 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.473,04 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 6-valjni - 4-taktni - boxer - bencinski - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 89,2 × 80,0 mm - gibna prostornina 3000 cm3 - kompresija 10,7 : 1 - največja moč 154 kW (209 KM) pri 6000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 16,0 m/s - specifična moč 51,3 kW/l (69,8 KM/l) - največji navor 282 Nm pri 4400/min - ročična gred v 7 ležajih - 2×2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 7,7 l - motorno olje 5,7 l - akumulator 12V, 52 Ah - alternator 100 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - hidravlična sklopka - 4-stopenjski samodejni menjalnik, položaji prestavne ročice P-R-N-D-3-2-1 - prestavna razmerja I. 2,785; II. 1,545; III. 1,000; IV. 0,694; vzvratna 2,272 - reduktor, prestavi 1,000 in 1,200 - prestava v diferencialu 4,111 - platišča 6,5J × 16 - gume 215/60 R 16 V, kotalni obseg 2,00 m - hitrost v IV. prestavi pri 1000/min 42,1 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,9 s - poraba goriva (ECE) 15,3/7,8/10,5 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx - ni podatka - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, vzdolžna vodila, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1610 kg - dovoljena skupna masa 2010 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1800 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg
Zunanje mere: dolžina 4720 mm - širina 1745 mm - višina 1580 mm - medosna razdalja 2650 mm - kolotek spredaj 1460 mm - zadaj 1455 mm - najmanjša razdalja od tal 190 mm - rajdni krog 11,2 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1620 mm - širina (komolci) spredaj 1430 mm, zadaj 1410 mm - višina nad sedežem spredaj 900-940 mm, zadaj 900 mm - vzdolžnica prednji sedež 870-1100 mm, zadnja klop 930-700 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 480 mm, zadnja klop 480 mm - premer volanskega obroča 385 mm - posoda za gorivo 64 l
Prtljažnik: (normno) 530-1645 l

Naše meritve

T = 10 °C, p = 1010 mbar, rel. vl. = 63 %, Stanje števca: 9212 km, Gume: Yokohama Geolander GO40
Pospešek 0-100km: 9,3s
1000m z mesta: 30,8s ( 172km/h)
Največja hitrost: 214km/h (IV.)
Najmanjša poraba: 14,5l/100km
Najvišja poraba: 17,1l/100km
poraba na testu: 15,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 66,3m
Zavorna pot pri 100km/h: 39,4m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 53dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (315/420)
  • Outback povsem upravičeno nosi ime Subaru. Nič čudnega pravzaprav, saj se uvršča v vrh prodajne palete. To pa pomeni, da kupec z njim dobi všečen, zmogljiv in hkrati tudi precej uporaben avtomobil. Le leta se mu v primerjavi z njegovimi tekmeci že nekoliko poznajo.

  • Zunanjost (13/15)

    Outback je na trgu že celih pet let, kljub temu pa je njegova oblika še vedno dovolj privlačna.

  • Notranjost (98/140)

    Notranjost na prvi pogled sicer prijetno preseneti, vendar sta prednja sedeža komaj povprečna, pa tudi leta se jih že precej poznajo.

  • Motor, menjalnik (28 /40)

    Motor si zasluži najvišje ocene, končni vtis pa žal močno skazi povsem klasični štiristopenjski samodejni menjalnik.

  • Vozne lastnosti (82 /95)

    Outback je ponovni dokaz, da Subaruji z voznimi lastnostmi nimajo težav.

  • Zmogljivost (27/35)

    Glede na moč in navor, ki ju ponuja motor, so zmogljivosti komaj povprečne.

  • Varnost (28/45)

    Varnosti Outbacku ne primanjkuje, manjkajo mu le varnostne blazine in pregradna mreža v prtljažniku.

  • Gospodarnost

    Gospodarnost mu ni pisana na kožno. Cena je visoka, to pa velja tudi za porabo goriva.

AM ocena: 4/5
Hvalimo in grajamo
občutek za detajle (volanski obroč Momo, lita platišča …)
lično obdelana prtljažnik in notranjost
delovanje dodatka VDC
lega na cesti
štirikolesni pogon
zasnova in zmogljivosti motorja
ugled znamke
cena
poraba goriva
premajhna posoda za gorivo
v prtljažniku ni pregradne mreže in odprtine za smuči
ni potovalnega računalnika
prekratki vzdolžni pomiki in preslab bočni oprijem prednjih sedežev
delovanje samodejnega menjalnika

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri