TEST: Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 130 EAT8 - Zrelostni izpit

Peugeot 2008 je svojevrsten kralj razreda kompaktnih križancev. Tako pravi statistika. In ker pri levji znamki vedo, da je najbolj okusno in sočno sveže pečeno meso, so priljubljenemu modelu namenili zmerno osvežitev

Za celovito prenovo oziroma generacijsko zamenjavo je bilo še prezgodaj, zato so bili osvežitveni posegi bolj uskladitev s podobo ostalih modelov. To torej pomeni, da so zunanje spremembe najbolj opazne na sprednjem delu, kjer ima levček zdaj agresivnejšo masko hladilnika z novim logotipom, zraven pa še rahlo spremenjene žaromete in dnevne luči, ki z razporeditvijo nakazujejo obliko levjih krempljev.

No, že kar takoj priznam, da mi je v celotni družini Peugeotovih križancev oblikovno najbolj pri srcu prav 2008, saj se z rahlo robato podobo v največji meri spogleduje s športnimi terenci, hkrati pa je dovolj prikupen, da zna zlesti pod kožo tudi ženskemu delu vozniške publike in nekoliko starejšim, bolje rečeno, zrelejšim voznikom.

Samosvoje in ne po okusu vseh

No, povsem drugače pa je v notranjosti, ki s samosvojo zasnovo visoko privzdignjenih digitalnih merilnikov in nizko spuščenega majhnega volanskega obroča, ki niti ni povsem okrogel, navdušuje predvsem mlajše in tehnološko bolj svobodomiselne voznike. Pri Peugeotu so nad svojim izumom imenovanim i-cockpit neznansko vzneseni, sam pa se nikakor (v nobenem Peugeotovem modelu) ne morem sprijazniti z volanom skoraj med nogama in merilniki, ki mi omejujejo pogled na cesto.

Skratka v tem avtomobilu se nikakor nisem mogel namestiti tako, da ne bi večkrat izvajal popravkov nastavitev sedeža in volana. Delno tudi zato, ker v sicer razmeroma prostorni potniški kabini, širino voznikovega prostora omejuje masivna sredinska konzola.

Nič ne rečem, estetska podoba armaturne plošče in grafika digitalnih merilnikov ter posodobljenega osrednjega komunikacijskega zaslona zapuščajo odličen vtis, sistem je dovolj hitro odziven in v dobršni meri »človeški«. In k sreči so se notranji arhitekti odločili za ohranitev nekaterih ključnih stikal v mehanski izvedbi, med drugim za osnovne nastavitve klimatizacije in odroševanja stekel.

Prostor za potnike na zadnji klopi je solidno odmerjen, kolikor je pač v tej velikostni kategoriji lahko. Prtljažnik z osnovnimi 434 litri je lahko skoraj za vzor v tem razredu in brez težav sprejme prtljago povprečne in ne pretirano zahtevne družine.

Več kot le povprečna voznost

Več kot le povprečje pa lahko Peugeot 2008 ponudi pri voznih lastnostih. 1,2-litrski trivaljnik s 96 kilovati (130KM), ki deluje z »respiratorno« podporo turbinskega polnilnika je z vrha bencinske ponudbe in s 1.180 kilogramov težkim ter 4,3 metra dolgim avtomobilom nima prav nič težkega dela. Navorna krivulja z 230 Nm doseže vrh že pri 1.750 vrtljajih, kar obeta dobršno mero živahnosti. Z izjemo nekoliko grobega sunka pri speljevanju, motor vzorno sodeluje z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Ta prestavlja izjemno gladko, medtem ko trivaljnik pri višjih vrtljajih nekoliko preveč glasno oznanja svoje delo. Posebne vzornosti pri porabi ta pogonski stroj ne izkaže, povprečna poraba 7,1 litra bencina na 100 kilometrov je namreč kar visoko nad tovarniškim podatkom.

 Med vožnjo po ovinkastih podeželskih cestah sem pogrešal natančnejšo odzivnost volana, saj sem imel vse čas občutek, da sprednji in zadnji del skušata neusklajeno siliti vsak po svoje, a vendar se ne zgodi nič takega.

Blage spremembe pri nastavitvah podvozja so šle v smer boljše vozne dinamike, ob tem  potniško udobje ostaja solidno, le na  krajših grbinah ga nekoliko zmoti rahlo pregrobo odzivanje.

Ob vsem tem je bil Peugeot 2008 že doslej prodajna uspešnica in kot kaže bo svoj položaj levjega princa po prenovi še utrdil. Čeprav s ceno 26.300 evrov za izvedbo z  najmočnejšim bencinskim motorjem in najbolj žlahtno opremo GT, ni najcenejši med precej številnimi tekmeci.

Preberite še:

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 26.300 €
Cena testnega modela: 26.300 €
Tehnični podatki
Motor: bencinski trivaljni, vrstni; gibna prostornina - 1.199 cm3 ; moč - 96 kW (130 KM) pri 5500 vrt/min; navor - 230 Nm pri 1750 vrt/min; Prenos:i; zavore - hlajeni diski spredaj, diski zadaj; gume spredaj- 215/60R17; gume zadaj - 215/60R17; obračalni krog - 10,4 m; Karoserija: 5-vratna, suv; segment - L (spodnji-SUV); število sedežev - 5; mere (d/š/v); kolotek spredaj - 1.540 mm; kolotek zadaj - 1.540 mm; Notranje mere: prtljažnik - 405 l; Mase: Zmogljivosti: rezervoar - 44 l; poraba WLTP - 6,0 l/100km (1 op 16,7); emisije CO2 - 136 g/km;
Prenos moči: pogon spredaj, menjalnik - 8-stopenjski, sekvenčni samodejni
Zmogljivost: pospešek - 9,4 s do 100 km/h; najvišja hitrost - 203 km/h;
Mase: masa - 1.180 kg; nosilnost - 560 kg; skupna dovoljena masa - 1.740 kg;
Zunanje mere: dolžina 4.304 mm, širina 1.775 mm, višina 1.550 mm; medosna razdalja - 2.605 mm
Prtljažnik: 434 litrov
Hvalimo in grajamo
privlačna in mladostna zunanjost
vozna dinamika, zmogljv motor
gladko delovanje samodejnega menjalnika
zasnova voznikovega delovnega prostora
utesnjenost zaradi široke sredinske konzole
rahlo pomanjkljiva odzivnost volana