Test: Renault Kadjar 1.6 dCi 130 4WD Bose Edition

Naveza Renaulta in Nissana je zanimiva reč. Nissan, denimo, je že dolgo doma med križanci. Renault pa jih je po drugi strani 'vzel' šele nedavno.

Test: Renault Kadjar 1.6 dCi 130 4WD Bose Edition (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
14. 12. 2015

Qashqai je že leta prodajna uspešnica, zdaj je na trgu že druga generacija. Tudi Juke je (zelo) stari znanec in oba sta prodajno uspešna. Nekdanji mehki terenec X-Trail je prav tako že precej časa križanec in je dejansko nadomestil sedemsedežno različico Qashqaija. Po drugi strani pa je Renault šele pred dvema letoma na trg poslal prvega križanca, Capturja, ki se je skoraj v hipu povzpel med prodajne uspešnice na našem trgu. Potem smo spet čakali – in dočakali še Kadjarja. Ta je seveda v sorodstvu s Qashqaijem, toda ne tako tesnem, kot bi si mislili. Medosna razdalja je sicer enaka, a je Kadjar večji, poleg tega pa si delita le dizelske motorje in ročne menjalnike, medtem ko so bencinci in samodejni menjalniki različni. Kadjar pa ima tudi Nissanov štirikolesni pogon, ki ga je mogoče zlahka prepoznati po izbirnem gumbu na sredinski konzoli.

Ta omogoča preklapljanje med le prednjim pogonom, samodejnim štirikolesnim pogonom (kar pomeni, da je pogon večino časa le na prednja kolesa, če je treba, pa gre do 30 odstotkov navora na zadnja) ter stalno vklopljenim štirikolesnim pogonom. Ob normalni uporabi je ta neopazen, le če si med merilniki (o njih malce pozneje) prižgete prikaz razporeditve navora, boste lahko opazovali, kaj se dogaja. Na spolzki cesti to hkrati pomeni, da se lahko prednja kolesa ob speljevanju še vedno za hip zavrtijo v prazno, pa tudi da zadek Kadjarja nikoli ne zdrsne zaradi preobilice navora na zadnjih kolesih. Uporabno in neopazno, kot je tudi prav za štirikolesne pogone, ki v avto niso nameščeni zaradi športnosti. Takšnemu Kadjarju bi sicer bolj pristajal samodejni menjalnik (pa naj gre za klasiko, dvosklopčno izvedenko ali celo CVT s prednastavljenimi prestavnimi razmerji), a si ga s tem motorjem pač ne morete omisliti.

Če želite avtomatiko, to pomeni dvosklopčni EDC, a le s šibkejšim, 110-'konjskim' dizlom. Škoda, saj bi tak menjalnik sodil v vse različice, prav najzmogljivejša pa bi od njega imela največ. Zato bo pač treba posegati po ročici ročnega šeststopenjskega menjalnika, ki je na srečo dovolj hitra in natančna, da voznika ne moti. Od prestavne ročice pa smo že pri sredinski konzoli. Ta je največji minus testnega Kadjarja, saj se na skoraj vsak dotik odzove s škripanjem, pa tudi sicer ne daje pravega občutka trdnosti. Kratek izlet po Renaultovih prodajnih salonih je sicer pokazal, da je težava omejena na Kadjarje iz čisto prve proizvodnje – na prav vseh je plastika škripala (na nekaterih še bolj) – medtem ko na novejših, ki so prišli v salona v zadnjem času in so namenjeni prodaji (prvi so bili namenjeni testom, tehničnemu šolanju in podobno), te težave nismo zaznali.

Sedi se sicer dobro, pa čeprav sedeži ne sodijo med trše ali tiste z bolj izraženim oprijemom. Enako velja tudi za potnike zadaj (otroke lahko zmoti, da se spodnji rob zadnjih oken povzpne ravno tam, kjer sedijo, in imajo zato slabši razgled ven), prtljažnik pa je dovolj prostoren in ima pod dvojnim dnom tudi obilico prostora za večje in manjše drobnarije. Voznikov delovni prostor zaznamujejo popolnoma digitalni merilniki, ki se izrisujejo (razen tistih za temperaturo motorja in količino goriva) na visokoločljivem LCD-­zaslonu. Tega je mogoče izdatno prilagajati, saj lahko voznik izbira med šestimi različnimi prikazi, vsakemu pa je mogoče nastaviti tudi barvno temo. Vse skupaj se upravlja prek sistema R-link, torej velikega barvnega zaslona na dotik na sredini armaturne plošče. V Kadjarju so se renaultovci izognili neuporabnim funkcijam, kot je prilagajanje zvoka izpuha, zato pa se da tudi ta zaslon individualizirati, si ga prilagoditi, predvsem pa prek njega na jasen in dovolj intuitiven način dostopati do vseh potrebnih izbirnikov in nastavitev.

Deluje brez zatikanja (česar ne bi mogli reči za delovanje sistema v nekaterih testnih Renaultih v preteklosti), navigacija je hitra, vse skupaj pa (tudi po obliki) na ravni, ki bi jo lahko pričakovali tudi od dražjih avtomobilov. In seveda je vmesnik preveden v slovenščino (tu in tam malce nerodno, toda vseeno). Skratka, počutje v notranjosti je, če odštejemo škripajoče sredinsko konzolo, dobro. Enako velja tudi za vpliv podvozja na živo vsebino. Med ovinki je še dovolj čvrsto, da se Kadjar ne maje kot barka na razburkanem morju, hkrati pa dovolj mehko, da ublaži večino neravnin z znano uspešno vzdrževanih slovenskih cest. Prometu na njih je zlahka kos 1,6-litrski 130-'konjski' turbodizel pod motornim pokrovom, ki s svojo porabo blagodejno vpliva na denarnico.

Glede na velikost in maso avtomobila (ki je seveda tudi posledica pogona na vsa kolesa) je 5,2 litra porabe na normnem krogu ugoden rezultat. Oprema Bose Edition pomeni tudi najbogatejšo opremo Kadjarja, ki vključuje tudi samodejni preklop med zasenčenimi in dolgimi lučmi, R-link z navigacijo, popolnoma LED-žaromete (ki imajo dovolj enakomerno osvetlitev in ne nadlegujejo z modro vijoličnim robom osvetlitve), sistem za pomoč pri parkiranju, prepoznavanje prometnih znakov, nadzor mrtvih kotov, opozorilnik na nenamerno menjavo pasov in seveda boljši avdiosistem Bose. Skratka, za 31 tisočakov je opreme res veliko. Serijska je tudi kartica za odklepanje in zagon motorja, ki jo lahko nosite v žepu, je pa zanimivo, da je opazno debelejša (in zato žepu manj prijazna) kot nekdanje Renaultove kartice za prostoročno odklepanje in vžig (je pa na pogled lepša, saj je zaobljene oblike in na eni strani bela). Prav ta kartica odlično ponazarja Kadjarja: odlična ideja in oblika, a z drobnimi pomanjkljivostmi, ki lahko kakšnega kupca tudi odvrnejo od nakupa.

bese­di­lo: Dušan Lukič

Kadjar 1.6 dCi 130 4WD Bose Edition (2015)

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.900 €
Cena testnega modela: 31.580 €
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,5 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,9l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Menjava olja vsakih 30.000 km ali eno leto km
Sistematični pregled na 30.000 km ali eno leto km

Stroški (do 100.000km)

Redni servisi, delo, material: 871 €
Gorivo: 8.190 €
Gume (1) 795 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 12.290 €
Obvezno zavarovanje: 2.744 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 7.258 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 32.148 € (strošek na km: 0,32 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 80 × 79,5 mm – gibna prostornina 1.598 cm3 – kompresija 15,4 : 1 – največja moč 96 kW (131 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,6 m/s – specifična moč 60,1 kW/l (81,7 KM/l) – največji navor Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,727; II. 2,043; III. 1,323; IV. 0,947; V. 0,723; VI. 0,596 – diferencial 4,27 – platišča 7 J × 19 – gume 225/45 R 19, kotalni obseg 2,07 m.
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – poraba goriva (ECE) 5,5/4,6/4,9 l/100 km, izpust CO2 129 g/km.
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj torzijska prema, vijačne vzmete, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.536 kg – dovoljena skupna masa 2.059 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.800 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.449 mm – širina 1.836 mm, z ogledali 2.058 mm – višina 1.613 mm – medosna razdalja 2.647 mm – kolotek spredaj 1.556 mm – zadaj 1.542 mm – rajdni krog 10,72 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 870–1.070 mm, zadaj 640–880 mm – širina spredaj 1.480 mm, zadaj 1.480 mm – višina nad glavo spredaj 930–1.000 mm, zadaj 950 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 460 mm – prtljažnik 472–1.478 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 65 l.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.

Naše meritve

T = 27°C / p = 1.019 mbar / rel. vl. = 74 % / Gume: Continental ContiSportContact 5 225/45/R 19 W / stanje kilometrskega števca: 6.110 km
Pospešek 0-100km: 11,5s
402m z mesta: 18,7s ( 122km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,6/14,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,6/15,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 190km/h (VI.)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Poraba na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 75,4m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,0m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 57dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (343/420)
  • Kadjar glede na to, kakšen je, lahko nadaljuje uspeh Renaulta pri prodaji križancev, ki ga je začel že Captur. Ni čisto brez napak, a je po drugi strani tudi dobrih lastnosti veliko.

  • Zunanjost (13/15)

    Sveže, markantne poteze dajejo Kadjarju prepoznaven videz, ki je nezmotljivo Renaultov.

  • Notranjost (103/140)

    Dovolj prostora je tako spredaj kot zadaj, prtljažnik je povprečne velikosti.

  • Motor, menjalnik (52 /40)

    Motor je varčen in tudi dovolj uglajen, seveda pa od 130 'konjev' ne gre pričakovati čudežev pri zmogljivosti.

  • Vozne lastnosti (60 /95)

    Da je Kadjar križanec, pri legi na cesti ne skriva, je pa dovolj udoben za vsakdanjo uporabo.

  • Zmogljivost (25/35)

    Dobro izračunan menjalnik dovoljuje hitro napredovanje, le pri večjih avtocestnih hitrostih je vrtljajev malo preveč.

  • Varnost (42/45)

    Pet zvezdic na preizkusnem trku in kopica elektronskih varnostnih dodatkov Kadjarju prinašajo veliko točk.

  • Gospodarnost (48/50)

    Majhna poraba goriva in dovolj ugodna cena sta aduta, škoda, da garancijski pogoji (če se ne odločite za fnanciranje) niso boljši.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 3/5
Hvalimo in grajamo
oblika
merilniki
prtljažnik
preglasen motor pri avtocestnih hitrostih
prekratek vzdolžni pomik voznikovega sedeža
vzdolžni pomik

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri