Brez dizlov v težave; kolumna: Tomaž Porekar

Sedanje iskanje evropskih izdelovalcev avtomobilov na vprašanje, v katero smer se bodo nagnili kupci glede izbire pogonov v svojih novih avtomobilih v naslednjih nekaj letih, v zgodovini še ni imelo podobne primere.

13. 4. 2018

Na dveh največjih trgih, torej nemškem in britanskem, povpraševanje po dizelskih avtomobilih močno pada. Nekaj manj težav je na francoskem, italijanskih kupcev pa histerija javnega zavračanja dizelskega pogona sploh ne gane. A ne v Nemčiji ne v Veliki Britaniji nič ne kaže, da bi se kupci raje odločali za električni pogon. Sicer so redki modeli, ki so na voljo, razprodani in je nanje običajna čakalna doba že skoraj leto dni. Če k temu dodamo, da raste povpraševanje po križancih in mestnih terencih, manj pa ljudje kupujejo običajne osebne avtomobile, pridemo do seštevka težav, ki jih lahko pričakujemo v naslednjih letih – z zakoni predpisanega zmanjševanja količine ogljikovega dioksida v avtomobilskih izpustih.

Evropska komisija je izdelovalcem za leto 2021 naložila zelo stroge zahteve glede zmanjševanja izpusta. S prehodom na drugačen način meritev sicer ta cilj še ni povezan, a realno stanje vzorca prodajanih avtomobilov kaže, da večina avtomobilskih izdelovalcev ne bo dosegla predpisanih povprečij. Po podatkih britanske PA Consulting Group, ki so jih objavili v zadnji številki Automotive News Europe, jo bodo brez kazni za presežek ogljikovega dioksida v povprečju prodaje svojih avtomobilov v letu 2021 odnesli le skupina Toyota, Renault-Nissan (z Mitsubishijem), Jaguar Land Rover in Volvo. Vsi ti naj bi povprečje ogljikovega dioksida v izpustu v primerjavi s sedanjim celo nekoliko zmanjšali, vsi drugi pa zaradi strukture prodaje (več bencinskih motorjev, več križancev) naj ne bi zmanjšali povprečja in jih bodo najbrž doletele kazni, ki bodo občutne (FCA 1,3 milijarde, skupina Volkswagen 1,2 milijarde, PSA z Oplom 570, BMW 500 milijonov evrov).

V nasprotju z napovedjo PACG pa so vodilni pri morebitnih 'grešnikih' glede napovedi svojih povprečnih izpuhov ogljikovega dioksida bolj optimistični ali pa o tem nič nočejo povedati.

Največjo težavo je pravzaprav povzročil plaz, imenovan Dieselgate. Volkswagnov način priročnega nezakonitega zmanjševanja meritev se je v svoje nasprotje obrnil prav v Nemčiji. Tam so zdaj najglasnejši nasprotniki dizlov, a javnost pač ne razlikuje med tistimi, ki so že na cestah in ne dosegajo zahtevanih emisijskih vrednosti (glede CO2 in NOx), ter novimi dizelskimi motorji, kjer tudi testi neodvisnih organizacij kažejo na to, da so dizelski motorji res lahko čisti.

Vseeno kako bodo v naslednjih letih morali skoraj vsi izdelovalci preusmeriti povpraševanje na bolj vzdržne modele, torej tiste z manjšo vsebnostjo ekološko oporečnih snovi. Stvar se že začenja dogajati – napovedane so drastične omejitve nekaterih motornih različic ali pa njihova ukinitev. Če pa bodo izdelovalci morali plačevati visoke kazni, je tudi že jasno, kdo jih bo plačal – kupci avtomobilov z višjimi cenami.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri