Kolumna: Tomaž PorekarElektrifikacija

Avtomobilsko industrijo tako kot vsako v kapitalizmu spremljajo številni izpadi, ki nikakor niso dobri. Ta industrija je še vedno ena od vodilnih v Evropi tako glede ustvarjanja dobička kot tudi zagotavljanja delovnih mest. A si je z vsemi packarijami glede vpliva na ljudi in okolje, ki so v zadnjem času v javnosti tako poudarjene, povsem spremenila status in ugled v evropskih državah.

9. 8. 2019

Dejstvo je, da še vedno daje kruh na sto tisoče Evropejcem. Vsem tem pa tudi vsakemu odgovornemu politiku bi vse to moralo dati kar veliko snovi za premišljevanje, kako naprej. Tudi pri nas. Nihče se več ne spominja izginotja tekstilnih podjetij iz Slovenije, ki so bila še pred tremi desetletji pomemben steber slovenskega gospodarstva. Množični mediji pa ves čas padajo na zdaj že tretji stečaj podjetij, ki smo jih nekoč poznali kot Mura iz Murske Sobote. Tudi davkoplačevalskega denarja je bilo za sindrom Mura kar veliko 'pokurjenega'.
Je avtomobilska industrija pred spremembo, ki bo iz izdelovalcev avtomobilov z motorji na bencin ali plinsko olje naredila takšne s pogonom na elektromotorje? Če bodo družbene okoliščine zahtevale, se bo treba spremeniti. Zato marsikateri izdelovalec ob previdnem nadaljnjem razvoju klasičnih motorjev pripravlja tudi načrt B, električne avtomobile.
Ali jih bo večina kupcev lahko sprejela, pa bo treba šele doživeti. Država in družba (in tudi uporabniki avtomobilov) sta na električni pogon slabo pripravljeni. A preskok naj bi bil tako rekoč pred vrati.
Ta bo dolgotrajen in predvsem težak. Poglejte samo primer iz 'internetnega' gospodarstva. Elon Musk se z električnimi avtomobili ukvarja že več kot 15 let. Doslej je s svojo znamko Tesla kraljeval med 'investitorji', tistimi, ki so denar vlagali v vedno nove izdaje Teslovih delnic. Musk je z novim kapitalom iz delnic večinoma pokrival dividende za vlagatelje in s svojimi visokoletečimi obljubami postal zvezda vseh versko blaznih napovedovalcev prihodnosti. A se mu že kar nekaj let v podjetju dogajajo precej neprijetne stvari, ki pa se le občasno znajdejo v javnosti.
Pot do velikoserijskega in dobičkonosnega izdelovalca avtomobilov je namreč precej drugačna kot pa tvitersko-fejsbukovska navidezna realnost. Težave z doseganjem načrtovanega dnevnega števila izdelkov, kakovost izdelave in še marsikaj so na poti do Muskovih obljub, tako da so se najbrž skrajšale tudi vrste tistih, ki čakajo Teslove avtomobile. Pa ne zaradi dobave …
Za elektrifikacijo ali proti njej? Seveda to ni vprašanje z jasnim odgovorom. Ta pa tudi ni več odvisen od zmožnosti spreminjanja avtomobilske industrije.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri