Kolumna: Tomaž Porekar: Ali avtomobilske razstave odmirajo

Kaj prinaša skupno sporočilo s pravkar minule razstave avtomobilov v Ženevi? Čeprav je bilo kar na široko slišati, da bodo sčasoma razstave izumrle, če jih prireditelji ne bodo začeli prilagajati novim razmeram, je švicarsko obiskalo za odtenek več obiskovalcev kot leta 2015 (687 tisoč, plus 0,7 odstotka). Kljub številnim predstavitvam novih modelov, prenov ter tehnoloških rešitev ni mogoče trditi, da je avtomobilska prihodnost kaj bolj jasna kot pred začetkom prireditve.

19. 3. 2016

Negotovosti, ki jih je odprl odkrit Volkswagnov poskus prirejanja rezultatov vsebnosti izpušnih plinov, še kar nekaj časa ne bo konec. Oblasti tudi največjim znamkam zdaj ne verjamejo več na besedo in tako se vse pogosteje dogaja, da trajajo meritve novih modelov, ki jih izdelovalci želijo predstaviti na trgu, veliko dlje kot doslej, včasih se zavlečejo celo čez sicer predvidene roke, ko bi ti že morali prihajati k trgovcem. Izgubljeno je torej zaupanje in tega se ne bo dalo kar tako enostavno spremeniti.

Vse bolj je tudi opaziti, da nastaja med vodilnimi in tistimi zadaj vse večji tehnološki razkorak. Medtem ko lahko po eni strani poslušamo izjave, da je že vse nared, da bodo avtomobili lahko vozili tudi sami, drugod zaman iščemo dodatke, za katere velja, da so že zastareli. Elektrifikacija je sicer lepa beseda, a kupci se je doslej še niso navadili. Celo vodilni, ki pravijo, da so električni avtomobili narejeni po zadnji modi, kupce iščejo z lupo. Tudi zaradi tega je celo v tako 'napredni' Nemčiji zdaj že skoraj dokončno odločeno, da bodo nakup električnih avtov morali spodbuditi s subvencijami.

Avtomobilska industrija se upravičeno boji vdora informacijskih velikanov, kot sta Apple ali Google, in zato morajo največji s svojimi tehnološkimi novostmi tekmovati tudi z njimi. Toda nejasno je, kaj bo v tej tekmi še pomembno. Se bo ritem predstavitev novih modelov prilagodil vsakoletnemu Applovemu sejmu novosti? Ali pa bodo avtomobili še naprej ostali tako zapleteni, da ne bo dovolj le malenkostno spremeniti videz, da bi iz S6 nastal S7?

Ford, Volvo in Mazda so že najavili, da jih na pariškem Mondialu prihodnjega oktobra ne bo. Je to znamenje, da razstave odmirajo? Seveda ne. Kajti na svetu bo še naprej ostalo kar nekaj mest, kamor se bo svetovna avtomobilska industrija rada podala. Le zdaj je precej manj pravih presenečenj na prvo jutro novinarskega dne, ker je pač v dobi informacijske odprtosti težko še kaj skriti.

Ko se vrata ženevskega Palexpa zapirajo, že vemo, da bo Subaru na newyorški predstavil novo Imprezo in Mazda na pekinški novi CX-4. Pa tudi to, da si je evropska avtomobilska prodaja znova opomogla. Kje je torej trend?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri