Kolumna: Tomaž Porekar: Brez odgovorov

Čeprav je bilo na avtomobilski razstavi Mondial de l'Automobil v Parizu na videz vse v najlepšem redu, se pri bolj podrobnem pogledu zdi, da bo ravno pariška tista, ki bo prva žrtev novih razmer. V ozadju je bilo namreč slišati, da se vodstva številnih izdelovalcev sprašujejo, ali je vložek v dogodek, ki ne prinese več takšnega izplena glede pozornosti, sploh še pravi, in se v mislih družijo s pristopom Forda, Mazde in Volva med množičnimi ter Aston Martina, Bentleyja, Bugattija, Lamborghinija, Lotusa in Rolls-Roycea med luksuznimi in športnimi. Teh v Pariz pač ni bilo.

17. 10. 2016

V nasprotju s tem sta bili najbrž vodstvi obeh francoskih avtomobilskih hiš povsem zadovoljni. Z nastopom sta pokazali, da so negativni valovi pojenjali, še posebej zato, ker so tako pri PSA kot pri Renaultu z modelskimi novostmi trend padanja prodaje preobrnili, Renault se letos v Evropi celo poteguje za primat v prodaji med znamkami. A tudi vodstvi francoskih znamk imata težave, predvsem s francosko vlado. Ta se še vedno ni odločila, kaj je za Francijo pomembnejše, ohranjanje delovnih mest v avtomobilskih tovarnah ali doseganje ciljev glede emisij in drugih okoljskih tem.

V podobnem položaju kot francoska politika pa je tudi evropska avtomobilska industrija. Razkorak med pričakovanji politične korektnosti, ki narekuje spremembo smeri v izdelavo avtomobilov brez izpusta CO2, ter povpraševanjem porabnikov na trgu se ni v zadnjih letih intenzivne propagande električnih avtomobilov prav nič zmanjšal. Enostavno rečeno – kupci se kljub emisijskemu škandalu in stalnemu govoru o koristnosti elektrike v avtih zanje ne ogrejejo. Različnim spodbudam nasproti so pač kratek doseg, zapleteno polnjenje in previsoka nabavna cena.

Tudi zato smo na pariških razstavnih prostorih videli le nekaj dopolnitev tistih električnih avtomobilov, ki so že naprodaj, zato pa hudo futuristične napovedi glede novosti za prihodnost. Volkswagnovo in Mercedesovo električno 'revolucijo' so sicer malce bolj na realna tla postavile govorice, da so se v vodstvu BMW pošteno sporekli glede tega, kako se bo nadaljeval njihov pristop pri električnih avtih. Komercialno je namreč njihova podznamka še v rdečih številkah.

Pariško srečanje torej kljub blišču in glamurju ni dalo kakšnih pomenljivih odgovorov, kaj bo srednjeročno z evropsko avtomobilsko industrijo.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri