Tomaž Porekar: Kam gredo enoprostorci

Nekateri avtomobilski modeli lahko trajajo večno, drugi spet pa imajo dokaj kratko 'kariero'. Seveda je vse odvisno od tega, ali so pri kupcih uspešni ali pa se jih ti naveličajo oziroma jih sploh ne sprejmejo.

7. 6. 2015

V zadnjem času je opaziti, da posamezne znamke opuščajo predvsem modele iz svoje ponudbe enoprostorcev, čeprav tudi tukaj ni mogoče govoriti o trendu, ker zmanjšano povpraševanje v Evropi nekateri lahko nadomestijo s prodajo na Kitajskem. Vzemimo primer treh premijskih znamk: Mercedesu je drugi rod razreda B dobro uspel, in prav to je bil tudi eden od razlogov, da se je med enoprostorce podal tudi BMW. Če bo Bavarcem uspelo tako dobro uveljaviti modela Active Tourer in Grand Tourer kot njihovim tekmecem iz Stuttgarta, bomo videli, saj sta obe različici na trgu šele manj kot leto dni. Audi je svoj odgovor na B načrtoval že pred leti, a so si nato premislili, ker naj ne bi bilo dovolj potencialnih kupcev. Pri tem so morali seveda upoštevati tudi ambicije svoje 'matere', znamke Volkswagen, saj je Touran eden vodilnih enoprostorcev na trgu. Za Audi je bil tako enoprostorec že skoraj povsem pozabljen, ko se je začel razvijati trg na največjem azijskem in zdaj tudi že svetovnem trgu, na Kitajskem. Govorice o tem, da bo v nekaj letih pripravil svoj enoprostorec, so se okrepile. K odločitvi bo najbrž pripomogel morebitni uspeh Active Tourerja, saj si pri Audiju ne morejo privoščiti, da ne bi posnemali BMW, ki ga želijo že v nekaj letih prehiteti vsaj po prodajnih številkah.

Pomembno vlogo pri Volkswagnovem in Mercedesovem uspehu v razredu manjših enoprostorcev so imeli zelo specifični nemški kupci – taksisti. To so kupci z zelo jasnimi potrebami in s spreminjanjem njihovih želja in pričakovanj je imel Mercedes pri razredu E kar veliko težav. Tudi zato so razred B sedanjega rodu zasnovali predvsem po njihovih željah in ob zgledu Tourana, ki si je iz nič pridobil med taksisti dober delež.

Tudi Seat je na svojem domačem trgu velik del prodaje dosegel s prodajo Altee in Altee XL španskim taksistom. Ti se bodo morali v kratkem preusmeriti na nakupe pri drugih znamkah, če bodo hoteli obdržati isto prostorsko ponudbo. Seat je namreč že prenehal izdelovati omenjena enoprostorca. Kdo pri Seatu je odločil, da so se odpovedali dobro donosnemu poslu? Morebiti so v centrali daleč stran v Wolfsburgu imeli tolikšno moč, da je zdaj Seatov program enoprostorcev skoraj ukinjen. Nekaj podobnega se je tej edini španski znamki že zgodilo, ko so pred leti ukinili edino limuzino v svojem prodajnem programu.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri