Tomaž Porekar: Kje je optimizem?

Marsikdo iz novinarskih vrst, s katerim sem govoril o vtisih z letošnje ženevske avtomobilske razstave, je bil kar malo razočaran nad bero letošnjih novosti. Večinsko mnenje se nagiba k temu, da avtomobilska industrija, predvsem evropska, malo popušča.

23. 3. 2014

Nisem pa povsem gotov, ali ima tokrat večina prav. Res je sicer, da se pri marsikaterem izdelovalcu sliši dvom o sposobnosti evropskih trgov, da se bodo pobrali in da bo Evropa, kot nekoč, spet postala pomemben dejavnik glede povpraševanja po avtomobilih. Letošnji ženevski vtis je, da se ponudniki neverjetno hitro prilagajajo spremembam v okusu evropskih kupcev. Tisti prebivalci Evrope, ki si zdaj še lahko privoščijo nov avtomobil, so opazno spremenili nakupne navade. Iščejo nenavadnosti pri avtomobilih, izogibajo se množičnosti. Največje žrtve takšnih navad so manjši družinski avtomobili, višji srednji razred in večji avtomobili ter večji enoprostorci. Med temi novih serijskih predlogov v Ženevi ni bilo.

Opazen pa je večji premik ponudbe med majhnimi avtomobili. Kar pet novosti te vrste smo lahko občudovali v Ženevi, med njimi seveda tudi bodoči tretji rod Twinga, izdelan v Sloveniji. Poleg Renaultovega prispevka so v Palexpu premiero slavili še češki 'trojčki', izdelki Citroëna, Peugeota in Toyote iz skupne tovarne v češkem Kolinu. Tej četverici je skupno predvsem to, da se bodo vsi spogledovali z bolj 'premijsko' usmeritvijo, kot smo je bili pri njih vajeni do zdaj. Predvsem širok nabor dodatkov s področja infozabavnosti kaže na to, da pri Citroënu, Peugeotu, Renaultu in Toyoti merijo na kupce z več denarja v žepu, ne pa na tiste, ki bi te malčke hoteli kupiti zaradi nizke cene.

Ker tudi pravih revolucionarnih študij ni bilo veliko, je pravzaprav le številnost novosti tisto, s čimer bi rad podprl svoj bolj optimistični pogled na novosti letošnjega ženevskega salona.

K (navideznemu ali pravemu) optimizmu so veliko poskušali dodati tudi vsi vodilni možje avtomobilskih izdelovalcev, ki so se predstavili novinarski srenji na obeh posebnih predstavitvenih dneh pred odprtjem salona. Posebej glasni so se spet zdeli predstavniki nemške avtomobilske industrije. Trem vodilnim nemškim podjetjem, Volkswagnu, BMW in Daimlerju, se je letos pridružil še Opel. Po vodstvenih spremembah pri tej evropski podružnici ameriškega GM so se že za lani lahko pohvalili s spremembo trenda, namesto izgubljanja na stari celini je Opel lani kot eden redkih popravil svoj tržni delež. To pa še čaka francoski PSA, katerega novi šef Carlos Tavares obljublja ponoven vzpon PSA. Z novostmi, kot so Citroën C1 in C4 Cactus ter Peugeot 108 in 308 SW, bo lažje naredil prvi korak v pravo smer.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri