Moto Guzzi GT 1200 Norge - Testi - Moto Magazin

Moto Guzzi GT 1200 Norge

Ko se boste naveličali, da na izlet lahko vzamete le brisačo in ene spodnjice, da vas po 100 prevoženih kilometrih bolijo ­zadnjica, roke, hrbet in zaradi prepiha še glava, ko opazite, da vam podiranje hitrostnih rekordov ne diši več . . Ne, ni nujno, da dvo- zamenjate za štirikolesno vozilo, dobra izbira bo tudi udoben potovalni motocikel. Pogledov deklin z Norgejem res ne boste lovili, mogoče pa vam uspe prepričati boljšo polovico, da se z vami (spet) zapelje na izlet.

10. 9. 2008

Moto Guzziji so drugačni. Ne le da so zelo drugačni od japonskih izdelkov, drugačni so tudi od evropskih motociklov. Za nič na svetu ne zamenjajo svojega dvovaljnega agregata, ki ga še vedno hladi zrak, ter kardanskega prenosa moči na zadnje kolo. Če upoštevamo ta dva elementa, je Guzziju še najbolj podoben bavarski BMW, vse drugo pa je precej drugačno.

Norgeju so zrisali lep plastični oklep, še posebej par prednjih luči je oblikovan zelo moderno, kot celota pa deluje motocikel zelo elegantno. Komplet treh kovčkov (44 in dva po 36 litrov) lepo dopolni celoto in brez njih Norgejev zadek deluje kar malce prazno.

Velik in mehak sedež je zelo udoben tudi za sopotnika, ki se lahko nasloni na oblazinjen srednji kovček ter poprime za konkretne ročaje, obrnjene v smeri vožnje. Ko vozniku uspe zajahati to potovalno ladjo, bo opazil, da je sedež zelo blizu tlom, zato upravljanje motocikla na mestu sploh ni težavno, med vožnjo pa bodo večji vozniki imeli noge celo preveč pokrčene. No, kakor komu prija – najbolje, da preizkusite sami.

Krmilo je široko razprto, lahko bi bilo še kakšen centimeter bližje vozniku, da bi ta lahko sedel res popolnoma vzravnano. Zaščita pred vetrom je zelo dobra, nastavljamo jo z gumboma, nameščenima na vsaki strani krmila. Bolj praktično bi bilo, če bi se odločili za eno stikalo z dvema položajema (gor in dol), opazili pa smo tudi, da elektromotorček, ki skrbi za dvigovanje in spuščanje šipe, ni dovolj močan. Pri hitrosti 130 kilometrov na uro in več ga premaga zračni upor, in če si boste takrat zaželeli zmanjšati piš vetra okrog čelade, bo treba upočasniti.

Na bogati armaturni plošči najdemo analogne prikazovalnike hitrosti, motornih vrtljajev in količine goriva, vgrajen pa je še digitalni zaslon s potovalnim računalnikom (tudi trenutna in povprečna poraba goriva, povprečna hitrost), prav tak, kot je na večini Aprilij. S to razliko, da se ga je neki oblikovalec odločil s krogom razdeliti na dva dela (glej fotografijo) in ga tako naredil slabše vidnega. Škoda.

Serijsko opremo gre pri Norgeju pohvaliti, saj v osnovi motociklu pripadajo dobro delujoč protiblokirni sistem ABS, ogrevane ročice, električno nastavljiva vetrna zaščita, navigacijski sistem TOMTOM s 3, 5-palčnim zaslonom in Bluetooth povezavo, potovalni računalnik in še kaj bi se našlo, kar pri konkurenci (vemo, kateri) najdemo šele na (zasoljenem) ceniku dodatne opreme.

Moto Guzzi je za novodobne modele, kot sta Griso in Stelvio, predstavil motor s štiriventilsko tehniko, a ‘mašinca’ v tem potovalnem motociklu ostaja z le dvema ventiloma na enem valju. To se je izkazalo za dobro odločitev, saj smo imeli priložnost istočasno preizkusiti tudi prej omenjena mo­dela, in pritrdimo lahko, da se ‘stari’ agregat Norgeju bolje poda. Res, da v višjih vrtljajih ni tako živahen, zato pa lepše vleče v nižjem območju vrtljajev, kar pride prav pri ležernem kruzanju po jadranski magistrali. Pa tudi požrešen ni, šest litrov na 100 kilometrov bo dovolj.

Ročica menjalnika ima kar dolge gibe, a se med stopnjami sprehajamo lahkotno, brez kakršnegakoli upiranja. Kardanski prenos ni moteč, mogoče le pri manevriranju po mestu, dokler se ga ne privadimo.

Če razmišljate o potovalnem motorju, si je vredno ogledati (in če se le da, pred nakupom preizkusiti) tudi Norgeja. Za vsoto, ki jo zahtevajo, bi nekatere detajle Italijani lahko bolje dodelali, a vseeno v paketu dobite veliko udob­ja, veliko prtljažnega prostora, veliko navora in velik motocikel z velikim srcem.

Če je to tisto, kar iščete . .

Tehnični podatki

Cena testnega vozila: 15.890 EUR

Motor: dvovaljni 90*, zračno hlajen, 1.151 cm? .

Največja moč: 66 kW (95 ‘konjev’) pri 7.500/min.

Največji navor: 100 Nm pri 5.800/min.

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, suha sklopka, kardanski drog CA.R.C.

Okvir: jeklen cevni.

Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice ? 45 mm, nastavljiva prednapetost, 120 mm giba, zadaj enojna nihajna roka, nastavljiv enojni blažilnik, 140 mm giba.

Zavore: spredaj dva koluta ? 320 mm, štiribatne čeljusti, zadaj kolut ? 282 mm, dvobatna zavorna čeljust, ABS.

Gume: spredaj 120/70–17, zadaj 180/55–17.

Višina sedeža od tal: 800 mm.

Posoda za gorivo: 23 l.

Suha teža: 246 kg.

Zastopnik: Avto Triglav, Dunajska 122, Ljubljana, 01/5884550, www.motoguzzi.si.

Hvalimo in grajamo

+ udobje

+ navor

+ lepo tekoč menjalnik

+ bogata standardna oprema

- delovanje zadnjega vzmetenja

- slaboten elektromotor za pomik stekla

Matevž Hribar, foto: Bor Dobrin, Matevž Hribar

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri