Test: Rage Hurricane/Cyclone

Skozi oblak rdečega prahu, ki je obvisel v zraku, so se sramežljivo prebili sončni žarki in poskrbeli za čudovito kuliso. Ne, to ni dakarski reli, to je dirkanje z buggyji Rage. Čisti adrenalin in prvinski dirkaški užitek.

Test: Rage Hurricane/Cyclone (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
31. 1. 2016

Za to poskrbi izjemno ugodno razmerje med maso štirikolesnega dirkalnika in močjo motorja, zadnji pogon pa, da ima voznik ves čas polne roke dela.

Marko Pirman, ki skrbi za brezhibno delovanje angleških razgrajačev, pravi, da je to najbolj pristno dirkanje z avtomobilom, ki pa ni predrago in je pravzaprav zelo varno. Vse skupaj se namreč dogaja pri hitrostih pod 100 kilometrov na uro in tudi še tako usodna napaka voznika ne bi privedla do večkratnega prevračanja ali kaosa, ki se sicer zgodi, ko voznik izgubi nadzor nad avtomobilom pri denimo 200 kilometrih na uro. Tam so posledice hude, tu jih ne more biti. Zato je Rage odličen za vse, ki želijo preizkusiti svoje veščine sukanja volana in lovljenja zadka v varnem okolju in nato pridobljene občutke ter znanje prenesti na večje, hitrejše in seveda tudi dražje dirkalne avtomobile. »Vse je v občutku, na silo ne gre nič. Ko voznik pretirava, ga Rage kaznuje in zadek te prehiti, sledi vrtenje, vse skupaj pa se konča mirno v oblaku prahu. Čar vsega je, da lahko takoj naslednji trenutek pohodiš plin in se odpelješ naprej, seveda bogatejši za novo dragoceno izkušnjo pretiravanja. Steza, ki je izredno premišljeno in dovršeno speljana med oljčnim nasadom na eni in trtami na drugi strani, se kot kača vije čez zeleni travnik in z rdečo barvo terra rosse tvori popolno kuliso. Nima robnikov, nima izletnih con, vse je pristno in naravno, tako kot so pristni občutki, ko na ritem sekciji ovinkov doživiš občutek breztežnosti med povezanim ritmom drifta. Če kje, se tu najhitreje naučiš pravilnega drsenja skozi ovinke. Avto ti sam takoj sporoči, kdaj si ali prenežen ali pregrob, prehiter ali prepočasen. Vzmetenje deluje odlično, in čeprav Rage ni tisti tipični buggy z ogromnim hodom vzmetenja, je blaženja še vedno dovolj, da ga tudi večja luknja ali grbina ne vrže iz tira. Občutek je neverjetno podoben vožnji z dirkalnim avtomobilom za Dakar. Pred mnogimi leti sem namreč v Dubaju preizkusil Mitsubishijevega Pajera in način, kako avto reagira na neravninah in ukaze izza volana, je zelo podoben. Ko ga usvojiš, namreč postane zelo predv­idljiv. S preprostim kontravolanom, torej zasukom v drugo smer vožnje, kot gre ovinek, ga spraviš iz ravnovesja in potem sam s plinom dovajaš kot zasuka prednjih koles oziroma jakost bočnega drsenja. Rage so v ekipi McRea Racing razvili tudi za Dakar in je v posebni konfiguraciji z njim mogoče dirkati tudi na tem najtežjem reliju na svetu.

Mali Rage Cyclone, torej ta, ki ga poganja Suzukijev trivaljnik s 70 'konji', je pri tem početju boljši za začetek, saj dopušča več vozniških napak. In ker se na napakah najhitreje učiš, postaneš tudi hitro zrel za močnejši trivaljni motor s 140 'konji', ki pa že s svojim zvokom odločno pove, da z njim ni šale. Motor, ki je sposojen iz Yamahinih motornih sani FX Nytro, zarenči z rezkim glasom in izpod koles dvigne še precej več prahu, temu primerni pa so seveda tudi pospeški. Tudi tu je menjalnik brezstopenjski samodejni (CVT), kar je odlična pogruntavščina, saj se voznik lahko bolj kot z izbiranjem prave prestave poigrava s prenašanjem moči na podlago in iskanjem idealne linije. A vseeno je prava podivjana zverina, ki do 100 kilometrov na uro pospeši v pičlih štirih sekundah! Če imaš z nekaj znanja stvari pri šibkejšem modelu še nekako pod nadzorom, pa pretiravanje pri močnejšem hitro pripelje do zmede in ti ni več jasno, kam vrtiš volan, oziroma te je hitro polna steza. V obeh primerih skepticizem ob začetnih mislih, da je samodejni CVT-menjalnik (deluje podobno kot pri skuterjih) vse drugo kot dirkaški in da bi bil veliko boljši ročni s sekvenco, kaj hitro mine. Po pravici, če bi se moral ukvarjati še s pretikanjem ročice menjalnika, bi bila zmeda prevelika. Tako se lahko voznik osredotoči na vožnjo, na občutke, na iskanje dirkanja na meji, ki je pa tako ali tako ultimativni cilj.

Dirkaški test smo končali z nasmeški na obrazu in izdatno mero sproščenega adrenalina. Če ne veste, kako presenetiti partnerja, prijatelja ali enostavno poskrbeti za nepozabno zabavo, vam damo namig. Omislite si športni dan z buggyji Rage! Pri zastopniku za znamko Rage pri nas, pri podjetju Pirman Racing, se lahko dogovorite za dirkaški dan na stezi v Savudriji ali pa si naročite čisto svoj dirkalni buggy Rage. Ampak če vas potem zastrupi dirkanje, nikar ne zvalite krivde na Avto magazin.

Peter Kavčič, foto: Sašo Kapetanovič

Tehnični podatki: Rage Hurricane/Cyclone

CENA VOZILA
35.546 EUR (Cyclone) oziroma 50.045 EUR (Hurricane)

MOTOR
Motor (zasnova):3-valjni, štiritaktni
Gibna prostornina: 1.049/998 cm3
Navor: n. p.
Moč: 103/52 kW (140/70 'konj')
največja hitrost: +190/120 km/h
Pospešek od 0 do 100 km/h: 4 s
Poraba goriva: n. p.

POGON
Pogon: zadaj, diferencial ATB

MENJALNIK
neskončnostopenjski CVT -menjalnik (variomat), vzvratna prestava

PODVOZJE
spredaj dvojna A-vodila z 32 mm hoda vzmetenja, zadaj dvojna A-vodila s 35 mm hoda

MERE IN MASE
Dolžina x širina x višina: 2.750 x 1.780 x 1.370 mm
Prazno vozilo: 550/540 kg
Zavore: spredaj jeklena zavorna koluta, Brembove zavorne čeljusti, zadaj jeklena zavorni koluta, Brembove zavorne čeljusti
Gume: spredaj 26˝x 9˝x 14, zadaj 26˝x 10˝x 14

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri