Test: Honda CBR 500 RASanje o športnem motociklu

Motoristom z dolgoletnimi izkušnjami se zdi samoumevno, da lahko zajahamo vsak motocikel, v resnici pa ni za vse, ki imajo vozniški izpit, tako. Za motoriste začetnike je prva stopnica takšna z omejitvijo. Ampak ob motociklu, kot je tale Honda, je učenje postopno in zabavno.

Sanje o športnem motociklu (foto: Peter Kavčič) Peter Kavčič
21. 3. 2019

Naj vas ne zavede, da Hondo CBR 500 RA poganja 471-kubični vrstni dvovaljnik. Ta je namreč dovolj živahen, da mlad motorist z vozniškim izpitom kategorije A2 doživi pravo adrenalinsko presenečenje. Prav to je namreč doživel naš mladi sodelavec Jaka Završan, ki se sicer poleg študiju ekonomije posveča tudi dirkam v motokrosu, pri Avto magazinu pa boste v zadnjih letih zasledili njegov podpis pod vsemi testi motokros motociklov.

A če je že dobro vajen adrenalina z motokros stez, je bilo srečanje s Hondo CBR 500 RA zanj nova in vznemirljiva izkušnja na cesti. »Priznati moram, da me je Honda navdušila, saj nisem vajen tako močnih motorjev na cesti. Sploh če pomislim na vse 125-kubične motocikle ali recimo na Suzukijev V- Strom 250, ki sem ga vozil poleti, je bila tale Honda kar velik korak naprej. Za motorista, kot sem jaz, je to na cesti dovolj vsega, od moči do hitrosti,« še dodaja Jaka.

Podcenjevanje je vsekakor napačen pristop do tega motocikla. Resda imajo pri Hondi še tri močnejše športne motocikle, ki pa so namenjeni zelo izkušenim motoristom in vsem, ki se radi zapeljejo tudi po dirkališču. Toda CBR500RA z dobro delujočim sistemom ABS na cesti ponuja dovolj, predvsem pa navduši z resnim videzom polnokrvnega športnega motocikla. Ob majhni porabi, ki smo jo izmerili na testu in je znašala 3,8 litra na 100 prevoženih kilometrov, smo prevozili tudi do 400 kilometrov.

Soliden menjalnik in vzmetenje, ki je kompromis med udobjem in športnostjo, ter dovolj pokončen položaj za krmilom pa omogočajo, da to razdaljo premagate tako, da ste po koncu dneva še vedno dovolj pri močeh, da pot nadaljujete naslednji dan. Ker moč motorja narašča z lepo zvezno krivuljo, je zelo nezahteven za vožnjo in zmore tudi dinamično vijugati po ovinkasti cesti. Morda bi za konec opozorili le še na to, da je za potovanje v dvoje kam dlje kot do obale nekoliko skromnih dimenzij, sopotnikov sedež je namreč minimalen kot pri današnjih športnih motociklih.

  • Osnovni podatki

    Prodaja: As Domžale Moto center
    Cena osnovnega modela: 6.790 €
  • Tehnični podatki

    Motor: dvovaljni vrstni, štiritaktni tekočinsko hlajeni, 471 cm3 , vbrizg goriva
    Moč: 35 kW (47 KM) pri 8.600/min
    Navor: 43 Nm pri 6.500/min
    Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
    Okvir: jeklen cevni
    Zavore: spredaj kolut 320 mm, dvobatna zavorna čeljust, zadaj kolut 240 mm, enobatna zavorna čeljust, ABS
    Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice 41 mm, zadaj enojni blažilnik, 9-stopenjsko nastavljiva prednapetost
    Gume: 120/70-ZR17, 160/60-ZR17
    Višina: 785 mm
    Posoda za gorivo: 17,1 l, Poraba na testu: (3,8 l/100 km)
    Medosna razdalja: 1.410 mm
    Teža: 192 kg (pripravljen za vožnjo)
Hvalimo in grajamo
vetrna zaščita nog in zgornjega dela trupa
mehka odzivnost motorja
poraba goriva
ogledala
kakovost izdelave (glede na ceno)
nezahtevnost za vožnjo
videz, LED-luči
ni veliko udobja za večje voznike
zavore bi lahko bile bolj zmogljive
Končna ocena

Motocikel predstavlja odlično povezavo med 125-kubično kategorijo in motocikli brez omejitev, saj ponuja dovolj udobja in tudi športnosti, da lahko motorist ali motoristka varno brez neljubih presenečenj pridobi izkušnje na cesti

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri