EICMA 2017: retro bajki, ki so nam padli v oči - Novice - Moto Magazin

EICMA 2017: retro bajki, ki so nam padli v oči

Primož Jurman o tem, kako ga skoraj ni proizvajalca, ki ne bi na ogled postavil sodobnega klasičnega motocikla.

9. 11. 2017

Letošnji salon motociklov EICMA je le še potrdil trend, ki smo mu na sceni priča že zadnjih nekaj let: dejstvo je, da 'retro bajki' doživljajo drugo mladost. Zakaj? Ker spominjajo na zlato dobo motociklizma, ki se je začela tam v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je bil motociklizem (še) čustven in strasten. In, da, spomin določa zgodbo, zgodba pa se danes dobro trži.

Medtem, ko so superšportniki vrsta v izumiranju, ima vsaka resnejša znamka v ponudbi vsaj en model sodobne klasike. BMW že nekaj let uspešno napada trg z modeli R nineT (ki je, mimo grede, zmagal na našem primerjalnem testu), ponudbo sedaj razširjajo z možnostjo naročanja popolnoma personaliziranih delov. In tako bo motocikel postal unikatna kreacija, kar je ena izmed pomembnejših lastnosti strojev v tem segmentu.

Ducatijeva družina Scrambler je postala še večja: v družini je odslej velik brat Scrambler 1100.

Zanimiv je podatek iz Yamahinega gnezda, da so slečeno-klasični-kofetarski motocikli leta 2013 v ponudbi znamke iz Iwate skupaj predstavljali ubogih 8, letos pa že spoštljivih 47 odstotkov. To so številke, ki lepo narekujejo premike na trgu.

Skok k sosedovim, k Hondi: njihova letošnja novost CB1000R je popolnoma v trendu. Minili so časi, ko so osupljive tehnične lastnosti in vrtoglave številke superšportnih raket navduševale zakurjene 'Marqueze' in 'Rossije'.

Potem je tu Kawasakijev Z900RS, ena vidnejših zvezd salona, ki s prvič prikazanim kaferejserskim dvojčkom uspešno sledi prodajanju dobrih zgodb.

Husqvarna s pogonskim strojem iz KTM-a sedaj dokončno prihaja z modelom Vitpilen 701 – motocikel je z naprednim dizajnom že dobil posnemovalce in je tako odprl novo smer v oblikovanju.

Moto Guzzi še vedno jaha na valovih stare slave, krog razvoja scene ga je ujel na točki, na kateri vztraja že vrsto let - in prav to ga rešuje. Seveda ob dejstvu, da je njihov dvovaljnik, ki bobni tudi v 'novem' modelu družine V7 z imenom Milano, pomeni zanesljivo robustnost.

Podobno velja tudi za Triumpha in Harley Davidsona, manj pa denimo za napol živo eksotiko a la Moto Morini ali obskurne znamke za sladokusce Mash ali Brough Superior.

Oko pa se nam je zaustavilo na stroju Scrambler 500 znamke Caballero (nekdanji Fantic), ki zelo spominja na stare Husqvarne iz obdobja Stevea McQeena in je poklon istoimenskemu modelu s konca šestdesetih let. Poželjivo!

Primož Jurman

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri