Dakar 2018 se vrača v pesek: zdaj se že ve, da bo to bo najtežji južnoameriški reli - Šport - Moto Magazin

Dakar 2018 se vrača v pesek: zdaj se že ve, da bo to bo najtežji južnoameriški reli

"Ta edicija bo izjemno težka, a tudi izjemno lepa, saj se vrača v pesek in bo zarezala v divja brezpotja Bolivije," je na nedavni tiskovni konferenci v Parizu povedal športni direktor Dakarja Marc Coma. "Veliko peska, visoka nadmorska višina, težka navigacija - to bo reli Dakar 2018, najtežja južnoameriška edicija doslej."

27. 11. 2017

Letošnji Dakar, ki se bo začel 6. januarja v Limi, bo nekaj posebnega. Tudi mora biti, saj gre za jubilejno, 40. izdajo, če štejemo tudi zadnjo afriško, ki so jo zaradi terorističnih groženj morali odpovedati. Marc Coma, petkratni zmagovalec Dakarja, je najprej povedal nekaj besed v francoščini, nato pa preklopil na španščino in uplenil močan aplavz. "Star sem 41 let in to je natanko tisto časovno obdobje, ki je minilo od ideje do danes. Lahko bi rekel, da sem se rodil skupaj z Dakarjem," je v uvodu povedal legendarni Marc in dodal: "Če bi mi pred dvajsetimi leti nekdo rekel, da bom danes stal tukaj na odru in vam govoril o trasi, ki sem jo zasnoval s pomočjo lokalnih oblasti Peruja, Bolivije in Argentine, bi mu rekel, da je nor, danes pa vem, da je to učinek Dakarja. Dakar mi je dal nepojmljivo veliko in v vlogi, v kateri sem danes, Dakarju lahko povrnem svoj dolg."

Dakarska trasa 2018 v številkah, vse spremembe in novosti 

Naslednje informacije bodo zanimive za vse ljubitelje Dakarja in tudi za našega edinega tekmovalca Simona Marčiča - mimogrede, kategorija Malle Moto, v kateri bo tudi letos startal Marčič, se zdaj imenuje Original. Pravilno, saj gre pravzaprav za izvorni, že nekoliko pozabljeni Dakar, ko bivaki še niso bili podobni garažam prvenstva MotoGP in med profesionalci in amaterji še ni zijala tako velika razlika. 

Novost #1: brezpotja Bolivije 

V preteklih letih je na organizatorja padlo veliko očitkov, da reli Dakar ni več to, kar je bil. Deževje v Boliviji je lansko leto botrovalo nemalo spremembam trase; dve etapi je organizator odpovedal in skrajšal nekaj hitrostnih preizkušenj. Tekmovalci so se pritoževali tudi nad monotonostjo neskončnih povezovalnih etap. No, letos bo izjemni nadmorski višini - reli se v Boliviji povzpne na kar 4.732 metrov nadmorske višine - delalo konkurenco bolivijsko brezpotje, zelo težaven teren, ki ga poznajo le bolivijski tekmovalci. 

Novosti #2 in #3: dva maratona za motoriste ter spremenjen štartni režim

Druga letošnja novost je ponovna uvedba dveh maratonskih preizkušenj za motoriste (La Paz - Uyuni ali 7. etapa in Belen - Chilecito ali 11. etapa). Zanimiva novost je tudi zamenjani startni red na 2. etapi - avtomobilisti bodo šli na progo pred motoristi, kar pomeni, da motoristi prve specialne preizkušnje ne bodo vozili taktično, saj bo proga na drugem brzincu že odprta. 

Novost #4

Štart četrte etape bo skupinski v slogu motokrosa, česar bodo bolj veseli fotografi kot dirkači. 

Novost #5

Reli Dakar 2018 ponovno šteje 14 etap! 

Trasa*

*Kilometre smo zapisali za motoriste, avtomobili in tovornjaki bodo prevozili dobrih 500 kilometrov več, a se bodo soočili le z eno maratonsko preizkušnjo.

Etapa 1, 6. januar: Lima - Pisco, 31 km SS, skupno 272 km

Etapa 2: Pisco - Pisco, 267 km SS, skupno 278 km - 90 % brezpotja, sipine

Etapa 3: Pisco - San Juan de Marcona, 295 km SS, skupno 501 km, težke sipine

Etapa 4: San Juan de Marcona - San Juan de Marcona, 330 km SS, skupno 444 km, zelo težka navigacija

Etapa 5: San Juan de Marcona - Arequipa, 264 km SS, skupno 770 km

Etapa 6: Arequipa - La Paz, 313 km SS, skupno 758 km, reli se povzpne na 4.732 metrov nad morjem in obkroži jezero Titikaka

Dan počitka, La Paz, 12. januar

Etapa 7: La Paz - Uyuni, maraton (!), 425 km SS, skupno 726 km

Etapa 8: Uyuni - Tupiza, 498 km SS, skupno 584 km, najdaljša specialna preizkušnja, sipine na 3.500 m!

Etapa 9: Tupiza - Salta, 242 km SS, skupno 754 km, prečenje številnih rek

Etapa 10: Salta - Belen, 372 km SS, skupno 795 km, težka navigacija

Etapa 11: Belen - Fiambala/Chilecito, 280 km SS, skupno 484 km, maraton (1!), vročina, težke sipine

Etapa 12: Chilecito - San Juan, 375 km SS, skupno 722 km

Etapa 13: San Juan - Cordoba, 423 km SS, skupno 904 km, fizično zelo naporna, kamnita in obenem najdaljša etapa

Etapa 14: Cordoba - Cordoba, 119 km SS, skupno 284 km, več kot 30 prečenj rek, potrebna bo izjemna previdnost!

Cilj: Cordoba, 20. januar 

Dakar 2018 v številkah 

  • 515 tekmovalcev
  • 190 motoristov in voznikov štirikolesnikov
  • 100 avtomobilistov, od teh 14 voznikov UTV (ali po novem imenovanih SXS)
  • 42 tovornjakov
  • 28 tekmovalcev v kategoriji Malle Moto ali, po novem, Original
  • 11 dirkačic
  • 78 novince
  • 19 let bo štel najmlajši udeleženec, Juan Augustin Rojo iz Argentine, motorist
  • 106 - startna številka Simona Marčiča

In to je to. V naslednjih dveh mesecih sledi več novic! Mi bomo tam!

Tina Torelli 
fotografije: A.S.O., Rally Zone

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri