Boj velikih: BMW R nineT in KTM 1090 Adventure na Red Bull Romaniacs

Ko so se prvega aprila v železni razred Romaniacsov prijavili Birch, Quinn in Forster, je šef Romaniacsov Martin Freinademetz najprej pomislil, da gre za prvoaprilsko šalo.

2. 8. 2017

Fantje so seveda mislili povsem resno, a ne na svojih običajnih vitkih konjičkih, ki grejo v hrib sami od sebe, temveč v sedlu sicer nekoliko modificiranih potovalnih (enduro) motociklov.

Kako nor in kako izkušen moraš biti, da si na ozke in spolzke steze Romaniacsov upaš z več kot 1.000 kubičnima mrcinama, sicer za tekmovanje shujšanima in definiranima, kot je to v navadi v bodybuildingu? Norost je nujna, še več pa štejejo izkušnje. Če kdo, se je vedelo, bodo to zmogli večkratni zmagovalec Baje 1000 Cody Quinn ter dva enduro inštruktorja in prekaljena Romaniacsa Chris Birch (7 podijev in ena romunska zmaga v zlatem razredu) in Gerhard Forster (več o njem malo nižje). Birch je svojo svojo pot na najtežji hard enduro reli na svetu začel kar v tovarni v Mattinghofnu in 600 km ekstremnim terenom po deželi Drakule kot kakšen Odisej prištel še 1.000 km povezovalne 'pred-etape'.

Gerhard Forster, bivši tovarniški voznik BMW-ja in veteran vojne Red Bull Romaniacs (v zlatem razredu je dirko večkrat zaključil med prvo deseterico), se je v Sibiu dostavil z letalom in se spočit usedel na predelan BMW R nine T, zdaj z oznako R9X 7 in s podpisom podjetja Touratech, ki je tudi idejni oče projekta BMW-ja na reliju Red Bull Romaniacs. Vprašanje, ki se je po glavi podilo prav vsem udeležencem dirke, je bilo, ali bodo težki enduro motocikli po štirih dneh najbolj odpuljenega dirkanja med volkovi videli cilj v Gusteriti, še bolj hecno pa je dejstvo, da KTM-ovca in BMW-jevec na dirko niso prijavili kot konkurenti, temveč neodvisno.

Chris Birch je s predelanim KTM 1090 Adventure naskočil že letošnji reli Hellas v Grčiji in KTM Adventure Rally v Italiji. Za kakšno predelavo sploh gre? Birch je bil diplomatski: "Odstranili smo vse, kar smo lahko, da bi mogocikel bil lažji: luči, potovalno opremo in nekaj elektronike, motocikel pa oblekli v Mitasove čistokrvne off-road pnevmatike." 

Forster, ki ni imel možnosti za predhodno testiranje, je bil nekoliko zgovornejši: "Zamenjali smo vzmetenje, ščitnike motorja, omejevalnik krmila in na novo zasnovali prenos moči."

Naj sklenemo (ker bo ostalo povedala (gibljiva) slika) še z rezultati in z nasvetom. O poškodovani roki Bircha (poškodoval se je na testu dan pred dirko in odletel v Munchen na operacijo) čivkajo že vrabci an strehi, medtem ko sta ostala dva 'pionirja' dirko uspešno zaključila: Forster na neverjetnem 14. mestu in Quinn na pomenljivem 33.-tem. V železnem razredu, da ne bo pomote.

In nasvet? Za Avtomagazin.si se je žrtvoval Forster: "Če se v prihodnjih letih z vašim potovalnim motociklom odpravljate na hard enduro, začnite trenirati že zdaj, saj je fizična pripravljenost bistvenega pomena. Če niste malo nori, o projektu sploh ne razmišljajte. Potem pa vedite, da je branje terena sposobnost, ki vam ne sme manjkati. Sploh če sedite na težkem enduro motociklu."

VSE JASNO!

Tina Torelli
foto: Jo Wolframm, www.dr-dirt.de

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri